DTM: Na Hungaroringu vyhrál Wittmann, Glock jako na střelnici

Marco Wittmann si připsal druhé vítězství v letošní sezóně a zároveň i své druhé v kariéře.
DTM: Na Hungaroringu vyhrál Wittmann, Glock jako na střelnici

DTM po 26 letech zavítalo na maďarský Hungaroring. Dobrou znalost okruhu projevil Timo Glock, který skončil v kvalifikaci na druhém místě za Marco Wittmannem a před Miguelem Molinou, kterého do třetice všeho dobrého už konečně z kvalifikace nevyloučili.

První trojice a ještě pátý António Félix da Costa byli z první desítky jedinými, kteří odstartovali na měkké směsi. Připomeňme, že jezdci musí absolvovat jednu povinnou zastávku ve druhé třetině závodu a současně nesmí na měkké směsi odjet více než polovinu závodu.

První zatáčky se tradičně nesly v duchu tvrdých soubojů, na které doplatil Gary Paffett. Do čela závodu se dostali piloti na měkkých pneumatikách. Po prvním kole bylo pořadí Wittmann, Glock, Da Costa, Molina a Mortara. 

Výsledky 

# Jezdec Tým  Čas / ztráta
1. Marco Wittmann BMW Team RMG 1:08:35.291 
2. Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline +06.615 
3. Bruno Spengler BMW Team Schnitzer +21.842 
4. Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt +29.960 
5. Adrien Tambay Audi Sport Team Abt +30.112 
6. Maxime Martin BMW Team RMG +30.357 
7. Jamie Green Audi Sport Team Rosberg +34.403 
8. António Félix da Costa BMW Team MTEK +34.560 
9. Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline +34.826 
10. Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix +36.017 
11. Robert Wickens Mercedes AMG FREE 38.732 
12. Nico Müller Audi Sport Team Rosberg +41.105 
13. Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer +1:00.014 
14. Pascal Wehrlein gooix Mercedes AMG +1:00.170 
15. Joey Hand BMW Team RMG +1:04.407 
16. Daniel Juncadella Petronas Mercedes AMG +1:04.809 
17. Vitaly Petrov Mercedes AMG +1:19.739 
18. Paul Di Resta Mercedes AMG +1:25.635 
19. Timo Glock BMW Team MTEK +1:28.687 
20. Christian Vietoris Original-Teile Mercedes AMG 5 kol
21. Augusto Farfus BMW Team RBM 10 kol
22. Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix 31 kol
23. Gary Paffett EURONICS Mercedes AMG 40 kol

Dobrý start předvedl Paul di Resta, který po startu ukořistil hned 9 pozic a dostal se do vláčku „šampiónů“ společně se Spenglerem, Scheiderem a Tomczykem. 

Scheider ale kvůli poškození zavěšení a snad i přítlačného křídla v 11. kole odstoupil. O dvě kola později se Miguel Molina dostal před Da Costu, kterého v 16. kole pokořil také Mortara.

V 19. kole se Molina dostal také před Glocka a to po docela tvrdém souboji, který se z cílové rovinky přenesl i do prvních zatáček. Poté zajela celá špička do boxů, ale pořadí se neměnilo. 

Ve 23. kole došlo k velmi tvrdému souboji mezi Mortarou a Glockem. Mimo záběry kamer musel Mortara zřejmě Glocka pustit, ale nakonec se před něj po dalším tvrdém souboji opět vrátil.

Zatímco Wittmann a Molina jeli vlastní závod, na dalších pozicích to bylo těsné. Vytvořil se vláček ve složení Mortara, Glock, Da Costa, kterým se postupně přehnali jezdci, startující na tvrdé směsi. Slušný posun zaznamenal Bruno Spengler ale také nováček Maxime Martin nebo Adrien Tambay.

Glockovi se závod nevyvedl. V posledním kole se srazil s Nico Mullerem a po defektu místo přes cílovou čáru zamířil do boxů.

Štěstí neměl také vítěz minulého závodu Christian Vietoris, kteří patřil mezi ty, jež šachovnicový prapor neviděli. 

Záznam závodu

 

Diskuze (5) Další článek: Rivalitu svých jezdců bude Mercedes těžko kočírovat, myslí si Horner
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10