Marco Wittmann si připsal druhé vítězství v letošní sezóně a zároveň i své druhé v kariéře.
DTM po 26 letech zavítalo na maďarský Hungaroring. Dobrou znalost okruhu projevil Timo Glock, který skončil v kvalifikaci na druhém místě za Marco Wittmannem a před Miguelem Molinou, kterého do třetice všeho dobrého už konečně z kvalifikace nevyloučili.
První trojice a ještě pátý António Félix da Costa byli z první desítky jedinými, kteří odstartovali na měkké směsi. Připomeňme, že jezdci musí absolvovat jednu povinnou zastávku ve druhé třetině závodu a současně nesmí na měkké směsi odjet více než polovinu závodu.
První zatáčky se tradičně nesly v duchu tvrdých soubojů, na které doplatil Gary Paffett. Do čela závodu se dostali piloti na měkkých pneumatikách. Po prvním kole bylo pořadí Wittmann, Glock, Da Costa, Molina a Mortara.
Výsledky
# |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
1. |
Marco Wittmann |
BMW Team RMG |
1:08:35.291 |
2. |
Miguel Molina |
Audi Sport Team Abt Sportsline |
+06.615 |
3. |
Bruno Spengler |
BMW Team Schnitzer |
+21.842 |
4. |
Edoardo Mortara |
Audi Sport Team Abt |
+29.960 |
5. |
Adrien Tambay |
Audi Sport Team Abt |
+30.112 |
6. |
Maxime Martin |
BMW Team RMG |
+30.357 |
7. |
Jamie Green |
Audi Sport Team Rosberg |
+34.403 |
8. |
António Félix da Costa |
BMW Team MTEK |
+34.560 |
9. |
Mattias Ekström |
Audi Sport Team Abt Sportsline |
+34.826 |
10. |
Mike Rockenfeller |
Audi Sport Team Phoenix |
+36.017 |
11. |
Robert Wickens |
Mercedes AMG FREE |
38.732 |
12. |
Nico Müller |
Audi Sport Team Rosberg |
+41.105 |
13. |
Martin Tomczyk |
BMW Team Schnitzer |
+1:00.014 |
14. |
Pascal Wehrlein |
gooix Mercedes AMG |
+1:00.170 |
15. |
Joey Hand |
BMW Team RMG |
+1:04.407 |
16. |
Daniel Juncadella |
Petronas Mercedes AMG |
+1:04.809 |
17. |
Vitaly Petrov |
Mercedes AMG |
+1:19.739 |
18. |
Paul Di Resta |
Mercedes AMG |
+1:25.635 |
19. |
Timo Glock |
BMW Team MTEK |
+1:28.687 |
20. |
Christian Vietoris |
Original-Teile Mercedes AMG |
5 kol |
21. |
Augusto Farfus |
BMW Team RBM |
10 kol |
22. |
Timo Scheider |
Audi Sport Team Phoenix |
31 kol |
23. |
Gary Paffett |
EURONICS Mercedes AMG |
40 kol |
Dobrý start předvedl Paul di Resta, který po startu ukořistil hned 9 pozic a dostal se do vláčku „šampiónů“ společně se Spenglerem, Scheiderem a Tomczykem.
Scheider ale kvůli poškození zavěšení a snad i přítlačného křídla v 11. kole odstoupil. O dvě kola později se Miguel Molina dostal před Da Costu, kterého v 16. kole pokořil také Mortara.
V 19. kole se Molina dostal také před Glocka a to po docela tvrdém souboji, který se z cílové rovinky přenesl i do prvních zatáček. Poté zajela celá špička do boxů, ale pořadí se neměnilo.
Ve 23. kole došlo k velmi tvrdému souboji mezi Mortarou a Glockem. Mimo záběry kamer musel Mortara zřejmě Glocka pustit, ale nakonec se před něj po dalším tvrdém souboji opět vrátil.
Zatímco Wittmann a Molina jeli vlastní závod, na dalších pozicích to bylo těsné. Vytvořil se vláček ve složení Mortara, Glock, Da Costa, kterým se postupně přehnali jezdci, startující na tvrdé směsi. Slušný posun zaznamenal Bruno Spengler ale také nováček Maxime Martin nebo Adrien Tambay.
Glockovi se závod nevyvedl. V posledním kole se srazil s Nico Mullerem a po defektu místo přes cílovou čáru zamířil do boxů.
Štěstí neměl také vítěz minulého závodu Christian Vietoris, kteří patřil mezi ty, jež šachovnicový prapor neviděli.
Záznam závodu