Držitelem pole position bude vítěz sprintu, říká Domenicali

Formule 1 ladí poslední detaily sprintových kvalifikací. První by se měla odjet v rámci Grand Prix Velké Británie.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Držitelem pole position bude vítěz sprintu, říká Domenicali | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Formule 1 ladí poslední detaily sprintových závodů, které chce letos vyzkoušet.

Šéf formule 1 je v tomto ohledu optimistický. Věří, že to bude mít na F1 pozitivní dopad.

„Když jsme zveřejnili zprávu, že plánujeme udělat sprintovou kvalifikaci, organizátoři okamžitě obdrželi další žádosti o lístky. Televizní stanice byly také nadšené. Tento formát má mnoho výhod,“ řekl Domenicali pro Auto Motor und Sport.

Předpokládaný průběh víkendu

Pátek:

  • Dopoledne trénink, odpoledne kvalifikace

Sobota:

  • Dopoledne trénink, odpoledne sprint (první tři jezdci dostanou body, pořadí sprintu určí pořadí na startovním roštu)

Neděle:

  • Závod

První změnu formátu už F1 provedla. Závody opět začínají v celou hodinu, ale především došlo ke zkrácení pátečních tréninků z 90 na 60 minut. Podle Domenicaliho to zvýšilo množství akce na trati.

„Čím méně času na tréninky, tím více akce na trati. Nikdo už v garáži nečeká na lepší podmínky. V Bahrajnu se to ukázalo.“

„Díky pátečnímu tréninku a kvalifikaci budou organizátoři schopni poskytnout fanouškům lepší podívanou. A s druhým tréninkem pro přípravu na závod a odpolední sprintovou kvalifikací bude sobota ještě lepší. Kromě toho je to také další příležitost pro média a sponzory. Čím nepředvídatelnější vše je, tím vzrušující je závodění.“

Domenicali také vysvětlil, jak to bude se statistikami. „Jezdec, který vyhraje sobotní sprintovou kvalifikaci, zaujme pole position. Celkově je pouze jeden vítěz a bude korunován v neděli. Nechceme tento formát v budoucnu používat na každé grand Prix. Bude to ‚grand slam‘ pro vybrané události.“

„V dalším kroku musíme probrat počet sprintových závodů. Jedna věc je jistá, nebude jich příliš mnoho. Nejprve se ale podívejme, zda to funguje.“

F1 také řeší nákladovou stránku věci. Týmy se obávají většího počtu nehod i opotřebení vozů. 

„V současné době diskutujeme o dopadu na náklady. Ale upřímně, stížnosti jsme dostali většinou od větších týmů. Doufám, že nyní můžeme najít řešení. Ostatní podrobnosti formátu jsou víceméně hotové.“

Váš názor Další článek: Video: Imola z pohledu jezdce. Júki Cunoda si vzal kameru na helmu