Sebastian Vettel v Kanadě překvapil ziskem pole position. V prvních dvou sektorech na Hamiltona ztratil, ale jen velmi málo. V tom třetím exceloval.
Lewis Hamilton zajel nejrychlejší čas v prvních dvou sektorech a to ve svém druhém pokusu, kdy už měl na kontě průběžný nejrychlejší čas a vypadalo to, že si jede jen pro razítko na doklad o zisku pole position.
Vettel byl v prvním sektoru druhý a v tom prostředním dokonce až třetí za Hamiltonem a Leclercem. Vše ale získal nejrychlejším časem v posledním sektoru.
Mercedes mluví o dominanci Ferrari na rovinkách. Na speed trapu byl nejrychlejší Vettel – 333,3 km/h. Druhý Pérez na něj ztratil 2,4 km/h. Hamilton byl na speed trapu až na 18. místě s rychlostí 326,1 km/h. Botas na tom byl trochu lépe – 327,7 km/h.
Na cílové čáře byl nejrychlejší opět Vettel (306 km/h) a Hamilton ztratil přesně 5 km/h.
Srovnání časů v sektorech
První sektor |
Čas / ztráta |
Druhý sektor |
Čas / ztráta |
Třetí sektor |
Čas / ztráta |
Hamilton |
19.323 |
Hamilton |
22.369 |
Hamilton |
28.683 |
Vettel |
+0,034 |
Vettel |
+0,058 |
Vettel |
-0,234 |
Ideální kola
Ideální kola jsou nejkvalitnější údaj, který máme k dispozici. Ukazují potenciál auta i jezdce v kvalifikaci. Jedná se o součet nejrychlejších sektorů daného jezdce.
Sebastian Vettel mohl být ještě rychlejší, ale jen o 7 tisícin. U Lewise Hamiltona je to o něco více, ale ani tak by to na Vettela nestačilo.
V případě Leclerca je rozdíl mezi kvalifikačním a ideálním kolem 0,386 s, což je nejvíce ze všech jezdců. Bottas a Ricciardo mají identická ideální kola.
Jezdec |
Kvalifikační kolo |
Ideální kolo |
Rozdíl |
Sebastian Vettel |
1:10.240 |
1:10.233 |
0,007 |
Lewis Hamilton |
1:10.446 |
1:10.375 |
0,071 |
Charles Leclerc |
1:10.920 |
1:10.534 |
0,386 |
Daniel Ricciardo |
1:11.071 |
1:10.970 |
0,101 |
Valtteri Bottas |
1:11.095 |
1:10.970 |
0,125 |
Foto: Getty Images / Dan Istitene