Druhý Verstappen unikl trestu, Ricciardo se cítil bezmocný

86 tisícin sekundy dělilo Maxe Verstappena od první pole position ve formuli 1. Do Velké ceny Mexika odstartuje z první pozice Sebastian Vettel před Verstappenem. Jeho týmový kolega z Red Bullu Daniel Ricciardo bude až na sedmé příčce.
Druhý Verstappen unikl trestu, Ricciardo se cítil bezmocný

Verstappen byl na čele výsledkové listiny ve druhé části kvalifikace, kterou vyhrál o půl sekundy, a také po prvních pokusech v Q3. V závěru se však nedokázal zlepšit, zatímco Vettel ano a získal svou 50. pole position ve F1.

„Jsem neskutečně naštvaný!“ řekl po kvalifikaci Verstappen. „V Q3 to bylo obtížnější, nedokázal jsem přimět pneumatiky fungovat... samozřejmě, druhé místo je dobré, ale ne tak.“

„Dal jsem do toho vše, ale dnes to v kvalifikaci nestačilo. Opravdu jsem chtěl tu pole position, ale alespoň máme slušnou startovní pozici.“

Verstappenovi se nepovedl jeho první pokus v Q3, zpomalil proto a připravoval si své další měřené kolo. Ve třetím sektoru jej dostihl Valtteri Bottas z Mercedesu, který si po kvalifikaci postěžoval, že jej Verstappen na výjezdu z 12. zatáčky zdržel. Fin následně probrzdil a svůj pokus vzdal.

„Který incident?“ reagoval Verstappen na dotaz novinářů. „Byl jsem na vnitřku, on jel svou stopu a probrzdil, nebyl tam žádný incident.“

Sportovní komisaři po kvalifikaci incident vyšetřovali, ale nakonec se rozhodli Verstappena netrestat. Bottase podle jejich závěru mohl ovlivnit, ale nejednalo se o blokování.

Ricciardo měl problém zahřát pneumatiky

Bezmocně se během kvalifikace cítil druhý pilot Red Bullu Ricciardo, který měl problém dostat pneumatiky do správné teploty.

Australan byl nejrychlejší ve druhém pátečním tréninku a také v tom sobotním byl vpředu. V kvalifikaci se ale musel spokojit se sedmým místem, když jej porazil i Esteban Ocon z Force India.

„Byl jsem... prostě zmatený a nechápal jsem, co se děje,“ přiznal Ricciardo. „Z pohledu přilnavosti jsme se nedotkli vozu, od včera jsme nechali vůz tak, jak byl, a pokaždé, když jsem vyjel z boxů, tak jsem neměl žádnou přilnavost.“

„V Q3 jsme zkusili experimentovat, zajet jedno zahřívací kolo navíc a dát něco pneumatikám, ale vypadalo to tak, že s jakým stupněm přilnavosti jsem opustil boxy, takový jsem měl po celou kvalifikaci.“

„Občas dostanete jednu sadu pneumatik, kterou nedokážete pořádně zahřát, takže můžete ztratit trochu času, ale každá jízda byla o tom samém...“

„Jsem velmi frustrovaný a zmatený, ale jsem si jistý, že na něco přijdeme. Nic jsme nemohli dělat.“

V porovnání s dopoledním tréninkem byla teplota okruhu vyšší.

„Myslím, že začátek byl v porovnání s ránem byl blízko 20 (stupňům) nebo tak. To ale nevysvětluje problémy, které jsme měli. To by naopak mělo pomoci našemu zahřátí. Pokud se nám to podaří vyřešit a vrátit se ve zbytku víkendu s vozem zpět, kde jsme byli, tak myslím, že stále zítra můžeme bojovat o stupně vítězů. Musíme pochopit tu poslední hodinu, byl jsem velmi naštvaný, ale také bezmocný.“

Foto: Gety Images / Mark Thompson

Diskuze (30) Další článek: Vettel si v Mexiku dojel pro jubilejní 50. pole position
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10