Druhý v cíli Vettel lituje až příliš povedeného restartu závodu

Sebastian Vettel lituje restartu během Velké ceny Belgie, kdy se dostal až příliš blízko za nakonec vítězného Lewise Hamiltona.
Druhý v cíli Vettel lituje až příliš povedeného restartu závodu

Hamilton vedl Velkou cenu Belgie, když byl ve 30. kole na trať vyslán po kolizi pilotů týmu Force India safety car. Hamilton si při té příležitosti nechal nazout měkkou sadu pneumatik, zatímco Vettel dostal k dispozici ultra měkkou sadu.

Po restartu však musel Vettel v nájezdu do zatáčky Eau Rouge lehce zvolnit, aby zabránil kontaktu, díky čemuž se pak nemohl na následné rovince Kemmel dostat do větrného pytle za Hamiltonův vůz. Brit si tím udržel vedení až do cíle závodu, díky čemuž se přiblížil Vettelovi na rozdíl sedmi bodů v průběžném hodnocení.

„Věděl jsem, že máme v prvních pár kolech a obzvlášť při restartu výhodu v pneumatikách, jelikož to byla ultra měkká sada proti měkké,“ řekl Vettel. „Při výjezdu z první zatáčky jsem byl za Lewisem, nebylo tak obtížné jet tak blízko za ním, a možná to byl ten problém... můj restart byl na začátku až příliš dobrý, byl jsem až příliš blízko.“

„Kdybych to měl udělat znovu, možná bych zkusil něco jiného, věděli jsme ale, že oni mají na rovince v kvalifikačním módu a na startu závodu velmi dobrou rychlost.“

Vettel byl nicméně spokojen s rychlostí, kterou Ferrari v Belgii předvedlo.

„Bylo těžké držet se za ním v prostředním sektoru, ale zůstali jsme blízko, možná jsme něco vytěžili v prvním a posledním sektoru, ale celkově byl vůz velmi dobrý,“ dodal Němec. „V porovnání se Silverstonem jsme toho příliš nezměnili, což na jednu stranu ukazuje, že Silverstone byl pro nás zkrátka špatný víkend, ale také, že jsme vylepšili vůz, obzvlášť v závodní rychlosti.“

„Na Silverstonu jsme ztráceli v průměru téměř sekundu, takže je to velký krok. Jsem velmi, velmi šťastný.“

Räikkönen pod stupni vítězů

Čtyři sekundy chyběly ke stupňům vítězů Kimimu Räikkönenovi, který s druhým ferrari nakonec obsadil čtvrtou příčku. Finský pilot dostal během závodu trest 10 sekund stop&go za to, že podle sportovních komisařů nedostatečně zpomalil při vyvěšených žlutých vlajkách při odklízení vozu Maxe Verstappena.

„Celkově vzato jsme byli tento víkend docela konkurenceschopní,“ řekl Räikkönen. „V závodě byl vůz dobrý na měkké sadě pneumatik, zatímco na ultra měkké jsem se po několika kolech trápil se zadními pneumatikami. První kola to bylo dobré, ale pak to dost klouzalo.“

„Když jsem viděl žluté vlajky, byl jsem zrovna na rovince, na pravé straně a jsem si jistý, že jsem nejel rychleji než v kterémkoliv jiném kole. Penalizace nebyla ideální, naštěstí ale vyjel safety car a my mohli něco získat zpět. Předjel jsem Bottase a pak jsem se snažil přiblížit Ricciardovi, neměli jsme ale dostatek rychlosti na to ho předjet, jelikož on byl v závodních podmínkách překvapivě dobrý.“

„Myslím, že ten výsledek dnes mohl být horší, ale samozřejmě chtěl jsem více. Musíme si z toho odnést to dobré, z tohoto závodu jsme se něco naučili a příští víkend se pokusíme být lepší.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
10:58 | Hromadná nehoda Macau style... odkaz
17. listopadu | Pietro Fittipaldi vyhrál s českým týmem Lotus (Charouz) titul v rušené sérii Formula V8 3.5.
17. listopadu | World Series Formula V8 3.5, ve které nyní jezdí Charouz, končí.
16. listopadu | Norris přijel do Macau a soupeřům v první kvalifikaci nadělil sekundu.
15. listopadu | Kamuj Kobajaši potvrzen jako jezdec týmu Andretti ve formuli E.

GP Abú Dhabí 2017

Pátek 24. listopadu 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 25. listopadu 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. listopadu 2017
Závod 14.00