Druhý tým s motory Honda by McLarenu nepřinesl jen výhody

Druhý tým ve startovním poli, který by využíval pohonné jednotky Honda, by McLarenu nemusel přinést pouze výhody. Myslí si to závodní šéf britské stáje Eric Boullier.
Druhý tým s motory Honda by McLarenu nepřinesl jen výhody

Japonská automobilka Honda se vrátila do formule 1 jako dodavatel motorů pro tým McLaren v roce 2015, na časy své největší slávy však zatím navázat nedokázala. Na vině jsou především problémy s designem, spolehlivostí a výkonem pohonné jednotky.

Očekávané zlepšení se nedostavilo ani letos a McLaren stále paběrkuje na chvostu startovního pole. Honda by mohla tuto akutní situaci vyřešit například dodáváním motorů ještě jinému týmu ve formuli 1. Díky tomu by japonská automobilka mohla získávat více dat a mohla by těžit z většího množství testovacích kilometrů.

Na toto téma se již delší dobu diskutuje o možném zájmu týmu Sauber. Závodní šéf McLarenu Eric Boullier však upozornil, že by druhý tým ve formuli 1 s pohonnými jednotkami Honda nemusel přinést britské stáji jen pozitiva.

„Když nějaký motor používá více týmů, tak je to určitě lepší. Na druhou stranu ale musíme počítat s tím, že nás to bude také něco stát, třeba již nebudeme mít k dispozici tolik motorů pro sebe,“ řekl Boullier pro crash.net.

Podle Boullierova vyjádření by na tom byl v současnosti McLaren dokonce hůře, kdyby Honda dodávala své motory také nějakému jinému týmu již před rokem 2017.

„Jestli by nás to poškodilo? Ano. Upřímně, věřím, že nyní je to pro nás jednodušší,“ uvedl Eric Boullier. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (34) Další článek: Carey chce F1 v Německu. Nemusí být na dosavadních okruzích
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10