Druhý tým s motory Honda by McLarenu nepřinesl jen výhody

Druhý tým ve startovním poli, který by využíval pohonné jednotky Honda, by McLarenu nemusel přinést pouze výhody. Myslí si to závodní šéf britské stáje Eric Boullier.
Druhý tým s motory Honda by McLarenu nepřinesl jen výhody

Japonská automobilka Honda se vrátila do formule 1 jako dodavatel motorů pro tým McLaren v roce 2015, na časy své největší slávy však zatím navázat nedokázala. Na vině jsou především problémy s designem, spolehlivostí a výkonem pohonné jednotky.

Očekávané zlepšení se nedostavilo ani letos a McLaren stále paběrkuje na chvostu startovního pole. Honda by mohla tuto akutní situaci vyřešit například dodáváním motorů ještě jinému týmu ve formuli 1. Díky tomu by japonská automobilka mohla získávat více dat a mohla by těžit z většího množství testovacích kilometrů.

Na toto téma se již delší dobu diskutuje o možném zájmu týmu Sauber. Závodní šéf McLarenu Eric Boullier však upozornil, že by druhý tým ve formuli 1 s pohonnými jednotkami Honda nemusel přinést britské stáji jen pozitiva.

„Když nějaký motor používá více týmů, tak je to určitě lepší. Na druhou stranu ale musíme počítat s tím, že nás to bude také něco stát, třeba již nebudeme mít k dispozici tolik motorů pro sebe,“ řekl Boullier pro crash.net.

Podle Boullierova vyjádření by na tom byl v současnosti McLaren dokonce hůře, kdyby Honda dodávala své motory také nějakému jinému týmu již před rokem 2017.

„Jestli by nás to poškodilo? Ano. Upřímně, věřím, že nyní je to pro nás jednodušší,“ uvedl Eric Boullier. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Carey chce F1 v Německu. Nemusí být na dosavadních okruzích

8. listopadu | Lando Norris odjel na okruhu Paula Ricarda 106 kol na 18palcových pneumatikách.

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink 15.00–16.30
2. trénink 19.00–20.30
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink 16.00–17.00
Kvalifikace 19.00–20.00
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10