Druhý trénink v Mexiku bude delší a „řídit“ ho bude Pirelli

Druhý trénink v Mexiku bude delší a „řídit“ ho bude Pirelli

Testy pneumatik Pirelli pro rok 2025 budou pokračovat v Mexiku. Druhý trénink se kvůli tomu prodlouží a vlastně ani nebude tréninkem.

Pirelli potřebuje pro vývoj pneumatik testy na reálné trati. Probíhají téměř celou sezónu na různých tratích – testují se slicky i pneumatiky do mokra a přechodných podmínek. Testu se obvykle účastní jeden až tři týmy. V říjnu se testovalo třeba v Mugellu a v Magny-Cours. 

Kromě toho se využívají k testům také volné páteční tréninky. V Mexiku ale bude formát tohoto testu poněkud složitější ve srovnání s tím, na co jsme byli zvyklí.

Druhý trénink

Pirelli přivezlo na Velkou cenu Mexika tři své nejměkčí směsi – C3, C4 a C5 (čím vyšší číslo, tím měkčí sada). Je to stejná alokace jako vloni ale o stupeň měkčí než v předešlých letech.

Jezdec dostane na víkend 2 sady tvrdých, 3 sady středních a 7 sad měkkých. Rozdíl oproti klasickému víkendu (bez sprintu) je v počtu měkkých – tentokrát dostanou jezdci o jednu sadu méně (obvykle je to 8 sad).

Druhý trénink, který začne o půlnoci v noci na sobotu potrvá 90 minut místo klasických 60 minut. Nepůjde však o klasický trénink ale o test pro Pirelli. 

Testovat se budou směsi C4, C5 a C6 pro rok 2025. Posledně jmenovaná je novinkou – jedná se o směs, která je měkčí než C5 a vídat bychom ji měli například na některých městských tratích.

Každý jezdec dostane pro druhý trénink další dvě sady navíc – jedna bude identická s tou pro Grand Prix Mexika a bude fungovat jako základní. Druhá bude prototypem pro rok 2025. Tyto dvě sady nebudou mít žádné barevné pruhy na bocích.

Všichni jezdci a týmy budou muset dodržovat specifický program stanovený inženýry Pirelli. V plánu je, že program bude zahrnovat výkonnostní a dlouhou jízdu pro každou sadu, přičemž každý tým pojede stejný počet kol se stejným množstvím paliva.

Výjimku budou mít jezdci, kteří vynechají první trénink kvůli tomu, že do svého auta pustili mladého jezdce. Tito jezdci absolvují test Pirelli pouze 60 minut a budou mít k dispozici dodatečnou sadu pneumatik střední směsi, aby se mohli připravit na závodní víkend.

Mladíků (a tedy výjímek) uvidíme zřejmě více. Předpokládá se, že týmy nasadí:

  • Robert Švarcman (Sauber)
  • Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)
  • Oliver Bearman (Ferrari)
  • Patricio O'Ward (Mclaren)
  • Felipe Drugovich (Aston Martin)

Finální test pneumatik proběhne v úterý po GP Abú Dhabí. 

Doporučujeme

Články odjinud