Druhý den testů v Jerezu byl nejrychlejší Michael Schumacher, s loňským vozem překonal dokonce i včerejší čas Kimiho Räikkönena. V pořadí ho následovali Mark Webber a Daniel Ricciardo.
17:00 - konec
Během posledních dvou hodin druhého dne prvních letošních testů v Jerezu se již v pořadí nejrychlejších časů na čelních místech nic nezměnilo. Na čele zůstal Schumacher s loňským vozem před Webberem a Ricciardem, zlepšili se už jen Felipe Massa, který se také postaral o vzrušení nájezdem všemi čtyřmi koly na obrubník, Sergio Pérez a Pedro de la Rosa, který sice zůstal s HRT poslední, ale na předposledního Kovalainena ztratil jen 0,6 sekundy. Pro HRT je také významným mezníkem, že se poprvé ve své historii účastní předsezonních testů, byť s loňským vozem a jen na dva dny. Nejvíce kol odjeli dnes Kovalainen, Schumacher a navzdory krátké opravě také Räikkönen, nejméně pak, nepočítáme-li di Restu a Bianchiho, kteří se dělili o jeden vůz, de la Rosa a Pérez. Schumacher si dnes hodně zapředjížděl, ale Mercedes nasadil loňský vůz i s loňskou specifikací výfuků, hlavním cílem těchto testů je pro německý tým zjistit, jak se chovají nové pneumatiky ve srovnání s gumami z roku 2011.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Michael Schumacher |
Mercedes* |
1:18,561 |
|
132 |
2 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:19,184 |
0,623 |
97 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19,587 |
1,026 |
100 |
4 |
Jules Bianchi |
Force India |
1:20,221 |
1,66 |
46 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus |
1:20,239 |
1,678 |
117 |
6 |
Paul Di Resta |
Force India |
1:20,272 |
1,711 |
69 |
7 |
Felip Massa |
Ferrari |
1:20,454 |
1,893 |
95 |
8 |
Jenson Button |
McLaren |
1:20,688 |
2,127 |
85 |
9 |
Sergio Pérez |
Sauber |
1:20,711 |
2,15 |
67 |
10 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:21,197 |
2,636 |
97 |
11 |
Heikki Kovalainen |
Caterham |
1:21,518 |
2,957 |
139 |
12 |
Pedro de la Rosa |
HRT* |
1:22,128 |
3,567 |
64 |
* vůz 2011
15:00
Schumacher zůstal nejrychlejší i po 15. hodině, svůj čas ještě mírně zlepšil. Své maximum překonal také Ricciardo, ale před Webbera se nedostal. Bianchi předal volant force indie Paulu di Restovi. Nejpilnějším jezdcem zůstává Kovalainen, jehož tým si pochvaluje, jaký pokrok stáj udělala během dvou let aktivní činnosti. Räikkönen jezdil s tepelnými senzory na zavěšení a zadní části karoserie. Později si Fin dokonce na výjezdu z boxů vyzkoušel start. Zcela prázdná byla trať jen 10 minut od 13:30 hodin středoevropského času. Ve 14:00 byl trénink nakrátko přerušen kvůli oleji na trati. K dalším zlepšením časů zatím nedochází, týmy především plní svůj testovací program.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Schumacher |
Mercedes* |
1:18,561 |
|
76 |
2 |
Webber |
Red Bull |
1:19,184 |
0,623 |
65 |
3 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19,587 |
1,026 |
57 |
4 |
Bianchi |
Force India |
1:20,221 |
1,660 |
46 |
5 |
Räikkönen |
Lotus |
1:20,239 |
1,678 |
66 |
6 |
Di Resta |
Force India |
1:20,272 |
1,711 |
23 |
7 |
Button |
McLaren |
1:20,688 |
2,127 |
48 |
8 |
Massa |
Ferrari |
1:21,060 |
2,499 |
54 |
9 |
Maldonado |
Williams |
1:21,197 |
2,636 |
61 |
10 |
Pérez |
Sauber |
1:21,289 |
2,728 |
45 |
11 |
Kovalainen |
Caterham |
1:21,518 |
2,957 |
86 |
12 |
De la Rosa |
HRT* |
1:23,468 |
4,907 |
37 |
* vůz 2011
12:00
Těsně před polednem zajel nejrychlejší čas Michael Schumacher. Maximum posunul na 1:18,622 min. Objevily se dohady, jak moc se testovaný loňský vůz liší od toho, který loni skutečně závodil, ale podle technických analytiků vypadá vůz na vnější pohled skutečně stejně jako MGP W02 z roku 2011. Do ztráty jedné sekundy se vešli ještě Webber a Daniel Ricciardo. Přestože Bianchi se má teprve sžívat s vozem, drží čtvrtý nejrychlejší čas. Podíval se i mimo trať, kam ho Webber v zatáčce Sita Ponse postrčil. Na další jízdu to ale vliv nemělo. Na trati se ukázal i Pedro de la Rosa s HRT, ale zatím výrazně ztrácí. Na svéh nejbližšího soupeře Kovalainena, který zkoušel různá nastavení předního křídla a světlé výšky, byl ztrácel více než tři sekundy. U Lotusu měnili po Räikkönenově ranním výletu mimo trať některé části řízení a desku pod vozem.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Schumacher |
Mercedes* |
1:18,622 |
- |
30 |
2 |
Webber |
Red Bull |
1:19,184 |
0,562 |
43 |
3 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19,605 |
0,983 |
32 |
4 |
Bianchi |
Force India |
1:20,221 |
1,599 |
38 |
5 |
Button |
McLaren |
1:20,727 |
2,105 |
18 |
6 |
Räikkönen |
Lotus |
1:20,951 |
2,329 |
12 |
7 |
Massa |
Ferrari |
1:21,060 |
2,438 |
28 |
8 |
Maldonado |
Williams |
1:21,197 |
2,575 |
45 |
9 |
Pérez |
Sauber |
1:21,289 |
2,667 |
35 |
10 |
Kovalainen |
Caterham |
1:21,518 |
2,896 |
54 |
11 |
De la Rosa |
HRT* |
1:24,736 |
6,114 |
9 |
* vůz 2011
10:00
V 9:00 středoevropského času byl oficiálně zahájen druhý den prvních letošních oficiálních testů formule 1 v Jerezu. Na okruhu je jasno a slunečno, ale dnešní teploty by neměly přesáhnout deset stupňů Celsia, v této chvíli jsou zde tři stupně Celsia. Rychlost větru se pohybuje okolo 25 kilometrů za hodinu. Hned v úvodu se na trať vydali dva Finové. Heikki Kovalainen s caterhamem a včera nejrychlejší Kimi Räikkönen. Tým Caterham dnes poprvé ve své historii nasadil do svého vozu KERS. Kovalainen s ním hned překonal své včerejší maximum, ale stěžoval si na potíže s nedotáčivostí v zatáčkách. Během úvodních dvanácti minut se na trati objevilo všech jedenáct ohlášených pilotů. Poprvé v sezoně tedy například Sergio Pérez ze Sauberu nebo Jules Bianchi, který začal sbírat vůbec první kilometry s monopostem Force India. Jeho dnešním úkolem je zkoušet aerodynamické komponenty. Räikkönen se stihl podívat i mimo trať, vůz výrazněji nepoškodil, ale nanosil na okruh nečistoty. Kvůli jejich odklízení byl test na několik minut přerušen. Brzy byly červené vlajky vyvěšeny znovu, tentokrát se jednalo jen o test bezpečnostní komunikace na okruhu. Na závěr první hodiny zajel nejrychlejší čas Webber s red bullem 1:20,641 min a jako první prolomil hranici 1:21 min, zrychlovat začal také Button s mclarenem.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Webber |
Red Bull |
1:20,641 |
- |
13 |
2 |
Button |
McLaren |
1:20,727 |
0,086 |
10 |
3 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:21,124 |
0,483 |
7 |
4 |
Massa |
Ferrari |
1:21,418 |
0,777 |
9 |
5 |
Kovalainen |
Caterham |
1:22,320 |
1,679 |
12 |
6 |
Maldonado |
Williams |
1:25,930 |
5,289 |
12 |
7 |
Räikkönen |
Lotus |
1:26,393 |
5,752 |
5 |
8 |
Schumacher |
Mercedes* |
1:34,897 |
14,256 |
8 |
9 |
Pérez |
Sauber |
1:37,568 |
16,927 |
5 |
* vůz 2011