Druhý den testů v Jerezu byl nejrychlejší Schumacher

Druhý den testů v Jerezu byl nejrychlejší Michael Schumacher, s loňským vozem překonal dokonce i včerejší čas Kimiho Räikkönena. V pořadí ho následovali Mark Webber a Daniel Ricciardo.
Druhý den testů v Jerezu byl nejrychlejší Schumacher

17:00 - konec

Během posledních dvou hodin druhého dne prvních letošních testů v Jerezu se již v pořadí nejrychlejších časů na čelních místech nic nezměnilo. Na čele zůstal Schumacher s loňským vozem před Webberem a Ricciardem, zlepšili se už jen Felipe Massa, který se také postaral o vzrušení nájezdem všemi čtyřmi koly na obrubník, Sergio Pérez a Pedro de la Rosa, který sice zůstal s HRT poslední, ale na předposledního Kovalainena ztratil jen 0,6 sekundy. Pro HRT je také významným mezníkem, že se poprvé ve své historii účastní předsezonních testů, byť s loňským vozem a jen na dva dny. Nejvíce kol odjeli dnes Kovalainen, Schumacher a navzdory krátké opravě také Räikkönen, nejméně pak, nepočítáme-li di Restu a Bianchiho, kteří se dělili o jeden vůz, de la Rosa a Pérez. Schumacher si dnes hodně zapředjížděl, ale Mercedes nasadil loňský vůz i s loňskou specifikací výfuků, hlavním cílem těchto testů je pro německý tým zjistit, jak se chovají nové pneumatiky ve srovnání s gumami z roku 2011.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Michael Schumacher  Mercedes*   1:18,561   132
2 Mark Webber  Red Bull   1:19,184 0,623 97
3 Daniel Ricciardo  Toro Rosso   1:19,587 1,026 100
4 Jules Bianchi  Force India   1:20,221 1,66 46
5 Kimi Räikkönen  Lotus   1:20,239 1,678 117
6 Paul Di Resta  Force India   1:20,272 1,711 69
7 Felip Massa  Ferrari   1:20,454 1,893 95
8 Jenson Button  McLaren   1:20,688 2,127 85
9 Sergio Pérez  Sauber   1:20,711 2,15 67
10 Pastor Maldonado  Williams   1:21,197 2,636 97
11 Heikki Kovalainen  Caterham   1:21,518 2,957 139
12 Pedro de la Rosa  HRT*   1:22,128 3,567 64

 * vůz 2011

 

15:00

Schumacher zůstal nejrychlejší i po 15. hodině, svůj čas ještě mírně zlepšil. Své maximum překonal také Ricciardo, ale před Webbera se nedostal. Bianchi předal volant force indie Paulu di Restovi. Nejpilnějším jezdcem zůstává Kovalainen, jehož tým si pochvaluje, jaký pokrok stáj udělala během dvou let aktivní činnosti. Räikkönen jezdil s tepelnými senzory na zavěšení a zadní části karoserie. Později si Fin dokonce na výjezdu z boxů vyzkoušel start. Zcela prázdná byla trať jen 10 minut od 13:30 hodin středoevropského času. Ve 14:00 byl trénink nakrátko přerušen kvůli oleji na trati. K dalším zlepšením časů zatím nedochází, týmy především plní svůj testovací program.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Schumacher  Mercedes*   1:18,561   76
2 Webber  Red Bull   1:19,184 0,623 65
3 Ricciardo  Toro Rosso   1:19,587 1,026 57
4 Bianchi  Force India   1:20,221 1,660 46
5 Räikkönen  Lotus   1:20,239 1,678 66
6 Di Resta  Force India   1:20,272 1,711 23
7 Button  McLaren   1:20,688 2,127 48
8 Massa  Ferrari   1:21,060 2,499 54
9 Maldonado  Williams   1:21,197 2,636 61
10 Pérez  Sauber   1:21,289 2,728 45
11 Kovalainen  Caterham   1:21,518 2,957 86
12 De la Rosa  HRT*   1:23,468 4,907 37

* vůz 2011

12:00

Těsně před polednem zajel nejrychlejší čas Michael Schumacher. Maximum posunul na 1:18,622 min. Objevily se dohady, jak moc se testovaný loňský vůz liší od toho, který loni skutečně závodil, ale podle technických analytiků vypadá vůz na vnější pohled skutečně stejně jako MGP W02 z roku 2011. Do ztráty jedné sekundy se vešli ještě Webber a Daniel Ricciardo. Přestože Bianchi se má teprve sžívat s vozem, drží čtvrtý nejrychlejší čas. Podíval se i mimo trať, kam ho Webber v zatáčce Sita Ponse postrčil. Na další jízdu to ale vliv nemělo. Na trati se ukázal i Pedro de la Rosa s HRT, ale zatím výrazně ztrácí. Na svéh nejbližšího soupeře Kovalainena, který zkoušel různá nastavení předního křídla a světlé výšky, byl ztrácel více než tři sekundy. U Lotusu měnili po Räikkönenově ranním výletu mimo trať některé části řízení a desku pod vozem.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Schumacher  Mercedes*  1:18,622  - 30
2 Webber  Red Bull   1:19,184 0,562 43
3 Ricciardo  Toro Rosso   1:19,605 0,983 32
4 Bianchi  Force India   1:20,221 1,599 38
5 Button  McLaren   1:20,727 2,105 18
6 Räikkönen  Lotus   1:20,951 2,329 12
7 Massa  Ferrari   1:21,060 2,438 28
8 Maldonado  Williams   1:21,197 2,575 45
9 Pérez  Sauber   1:21,289 2,667 35
10 Kovalainen  Caterham   1:21,518 2,896 54
11 De la Rosa  HRT*   1:24,736 6,114 9

* vůz 2011

 

10:00

V 9:00 středoevropského času byl oficiálně zahájen druhý den prvních letošních oficiálních testů formule 1 v Jerezu. Na okruhu je jasno a slunečno, ale dnešní teploty by neměly přesáhnout deset stupňů Celsia, v této chvíli jsou zde tři stupně Celsia. Rychlost větru se pohybuje okolo 25 kilometrů za hodinu. Hned v úvodu se na trať vydali dva Finové. Heikki Kovalainen s caterhamem a včera nejrychlejší Kimi Räikkönen. Tým Caterham dnes poprvé ve své historii nasadil do svého vozu KERS. Kovalainen s ním hned překonal své včerejší maximum, ale stěžoval si na potíže s nedotáčivostí v zatáčkách. Během úvodních dvanácti minut se na trati objevilo všech jedenáct ohlášených pilotů. Poprvé v sezoně tedy například Sergio Pérez ze Sauberu nebo Jules Bianchi, který začal sbírat vůbec první kilometry s monopostem Force India. Jeho dnešním úkolem je zkoušet aerodynamické komponenty. Räikkönen se stihl podívat i mimo trať, vůz výrazněji nepoškodil, ale nanosil na okruh nečistoty. Kvůli jejich odklízení byl test na několik minut přerušen. Brzy byly červené vlajky vyvěšeny znovu, tentokrát se jednalo jen o test bezpečnostní komunikace na okruhu. Na závěr první hodiny zajel nejrychlejší čas Webber s red bullem 1:20,641 min a jako první prolomil hranici 1:21 min, zrychlovat začal také Button s mclarenem.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Webber  Red Bull   1:20,641  - 13
2 Button McLaren 1:20,727 0,086 10
3 Ricciardo  Toro Rosso   1:21,124 0,483 7
4 Massa  Ferrari   1:21,418 0,777 9
5 Kovalainen  Caterham   1:22,320 1,679 12
6 Maldonado  Williams   1:25,930 5,289 12
7 Räikkönen  Lotus   1:26,393 5,752 5
8 Schumacher  Mercedes*   1:34,897 14,256 8
9 Pérez Sauber 1:37,568 16,927 5

* vůz 2011

Další článek: První den testů v Jerezu

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10