Předposlední den v Mugellu přinesl zajímavost v podobě shodného času prvních dvou jezdců, stejně rychlí byli Romain Grosjean a Kamuj Kobajaši. Třetí byl Vettel.
Shrnutí
Středeční počasí bylo v Mugellu mnohem přívětivější než první den, a tak týmy konečně mohly plnit své programy. Ráno sice byla trať ještě chvíli mokrá, takže se ke slovu dostaly přechodné pneumatiky, ale brzy bylo sucho a po zbytek dne to tak zůstalo.
Na začátku se na chvíli ujal vedení Michael Schumacher, ale po pár kolech se do čela posunul Romain Grosjean a na prvním místě vydržel až do konce. Ovšem krátce před 18. hodinou přidal Kamuj Kobajaši a Francouzův čas vyrovnal.
Na dalších dvou místech se seřadili jezdci Red Bullu Racing. Webber jezdil dopoledne, Vettel odpoledne. Podobně postupovala sesterská stáj Toro Rosso, která nejdříve vyslala na trať Vergneho, poté Ricciarda. Vůz z Faenzy se dnes ukázal s řešením výfuků, které je velmi podobné tomu, které jako první nasadil McLaren. Podobnou koncepci zkoušeli také u Caterhamu.
Mezi jezdce stájí rakouského výrobce nápojů se vklínil Felipe Massa, který ve středu převzal vůz od Alonsa a zítra mu ho vrátí. Deváté místo obsadil Michael Schumacher s mercedesem, na němž bylo k vidění inovované přední křídlo.
Desátý Pic jezdil jen dopoledne, ale týmový kolega Glock ho odpoledne nepřekonal kvůli problémům s řízením, kterého zdržely delší čas v garáži. Technika potrápila také Paula di Restu, na voze Force Indie zlobila hydraulika. O jediné červené vlajky dne se postaral Kobajaši, když zůstal stát na trati.
Testy - Mugello, 2. 5. 2012
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:21.603 |
- |
96 |
2 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber |
1:21.603 |
0.000 |
87 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:21.825 |
0.222 |
63 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:21.997 |
0.394 |
54 |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:22.257 |
0.654 |
105 |
6 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:22.422 |
0.819 |
65 |
8 |
Daniel Riccardo |
Toro Rosso |
1:22.588 |
0.985 |
22 |
9 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:23.404 |
1.801 |
144 |
10 |
Charles Pic |
Marussia |
1:23.982 |
2.379 |
46 |
13 |
Vitalij Petrov |
Caterham |
1:24.312 |
2.709 |
111 |
14 |
Gary Paffett |
McLaren |
1:24.480 |
2.877 |
59 |
15 |
Timo Glock |
Marussia |
1:24.499 |
2.896 |
36 |
16 |
Paul di Resta |
Force India |
1:24.749 |
3.146 |
13 |
17 |
Bruno Senna |
Williams |
1:24.842 |
3.239 |
99 |
18:00 - konec
Poslední tři hodiny přinesly první a také poslední červený vlajky, Kamuj Kobajaši zůstal stát na trati. Smůla potkala Paula di Restu, kvůli problémům s hydraulikou musel dlouho vyčkávat v garáži, až mu mechanici Force Indie vůz opraví. Podobně dopadl Timo Glock, kterému musela Marussia vyměnit sloupek řízení.
Ve výsledkové listině zaznamenali posun nahoru především Vettel a Kobajaši. Němec se vytáhl na třetí místo před týmového kolegu, zatímco Japonec vyrovnal nejlepší čas prvního Grosjeana.
15:00
Do přestávky na oběd Grosjeana nikdo nepřekonal a Francouz zůstal první. Během oběda došlo k výměně jezdců u tří týmů. U Red Bullu převzal volant Vettel, u Tora Rosso Ricciardo a u Marussie Timo Glock.
Změny v jezdeckém složení se ve výsledkové listině nijak výrazně neprojevili, jen Sebastian Vettel se relativně rychle propracoval na šestou pozici před krajana Schumachera, který má zatím nejvíc kol.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
GROSJEAN |
Lotus |
1:21.603 |
- |
47 |
2 |
WEBBER |
Red Bull |
1:21.997 |
0.394 |
54 |
3 |
MASSA |
Ferrari |
1:22.257 |
0.654 |
54 |
4 |
VERGNE |
Toro Rosso |
1:22.422 |
0.819 |
51 |
5 |
KOBAYASHI |
Sauber |
1:22.424 |
0.821 |
54 |
6 |
VETTEL |
Red Bull |
1:23.268 |
1.665 |
15 |
7 |
SCHUMACHER |
Mercedes |
1:23.404 |
1.801 |
93 |
8 |
PIC |
Marussia |
1:23.982 |
2.379 |
46 |
9 |
PETROV |
Caterham |
1:24.312 |
2.709 |
71 |
10 |
PAFFETT |
McLaren |
1:24.480 |
2.877 |
59 |
11 |
SENNA |
Williams |
1:25.221 |
3.618 |
54 |
12 |
DI RESTA |
Force India |
|
- |
7 |
13 |
GLOCK |
Marussia |
|
- |
1 |
12:00
Kolem desáté hodiny se Grosjeanovi podařilo z vedení sesadit Schumachera. Jezdci s úderem desáté hodiny začali zajíždět regulérní časy. Grosjean záhy dokázal překonat dosud nejlepší čas testů v Mugellu. Krátce před jedenáctou hodinou byl nejpilnějším pilotem Schumacher se třiceti koly na kontě. Gary Paffett měl tou dobou na kontě devět odjetých kol, ovšem bez měřeného času. Počasí se dále postupně zlepšovalo a v půl dvanácté již teplota vzduchu vystoupala na 16 stupňů. V 11:45 na druhé místo za stále vedoucího Grosjeana vyskočil Felipe Massa. Jediným pilotem, který před polednem neměl připsaný žádný čas, byl Paul di Resta z Force Indie.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
GROSJEAN |
Lotus |
1:21.603 |
- |
30 |
2 |
MASSA |
Ferrari |
1:22.257 |
+0.654 |
31 |
3 |
KOBAJAŠI |
Sauber |
1:22.424 |
+0.821 |
32 |
4 |
WEBBER |
Red Bull |
1:22.589 |
+0.986 |
24 |
5 |
VERGNE |
Toro Rosso |
1:22.715 |
+1.112 |
38 |
6 |
SCHUMACHER |
Mercedes |
1:23.404 |
+1.801 |
46 |
7 |
PIC |
Marussia |
1:24.088 |
+2.485 |
29 |
8 |
SENNA |
Williams |
1:25.506 |
+3.903 |
33 |
9 |
PETROV |
Caterham |
1:25.691 |
+4.088 |
41 |
10 |
PAFFETT |
McLaren |
1:26.746 |
+5.143 |
24 |
11 |
DI RESTA |
Force India |
- |
- |
7 |
10:00
Jezdcecké složení dopolední části středečních testů je následující: Mark Webber (Red Bull), Gary Paffett (McLaren), Romain Grosjean (Lotus), Kamuj Kobajaši (Sauber), Felipe Massa (Ferrari), Michael Schumacher (Mercedes), Paul di Resta (Force India), Jean-Éric Vergne (Toro Rosso), Bruno Senna (Williams), Vitalij Petrov (Caterham) a Charles Pic (Marussia). Původně měl v monopostu Lotusu sedět Kimi Räikkönen, proč tomu tak nakonec nebylo, se dočtete zde. Úderem deváté hodiny ranní se v Mugellu opět rozburácely motory. Na trať se rovnou vydaly Mercedes, Lotus, Sauber, Toro Rosso, Caterham a Marussia. O počasí, jaké teď panuje v České republice, si na severu Itálie mohou nechat jen zdá, trať je vlhká a teploty vzduchu se pohybují kolem 12 stupňů. Je však pravdou, že podmínky na trati jsou lepší než včera, a tak můžeme očekávat, že úterní časy budou rychle vylepšeny. Některé týmy dnes budou zkoušet kvalitu nových aerodynamických prvků, Caterham jede s upravenou zádí vozu, Marussia zapracovala na předním a zadním zavěšení. Po čtyřiceti minutách od začátku testu již většina jezdců jezdila na pneumatikách do sucha, byť se ještě na trati sem tam nějaké vlhké místo dalo najít. První testovací hodina mnoho akce nepřinesla, měřený čas si připsalo pouze sedmero jezdců.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
SCHUMACHER |
Mercedes |
1:24.180 |
- |
9 |
2 |
GROSJEAN |
Lotus |
1:26.276 |
+2.096 |
6 |
3 |
PIC |
Marussia |
1:26.320 |
+2.140 |
10 |
4 |
VERGNE |
Toro Rosso |
1:27.134 |
+2.954 |
9 |
5 |
PETROV |
Caterham |
1:27.818 |
+3.638 |
9 |
6 |
SENNA |
Williams |
1:40.921 |
+16.741 |
10 |
7 |
WEBBER |
Red Bull |
2:20.133 |
+55.953 |
3 |
8 |
KOBAJAŠI |
Sauber |
- |
- |
8 |
9 |
MASSA |
Ferrari |
- |
- |
5 |
10 |
PAFFETT |
McLaren |
- |
- |
2 |
11 |
DI RESTA |
Force India |
- |
- |
1 |