Druhý den testů byli v Itálii nejrychlejší Grosjean a Kobajaši

Předposlední den v Mugellu přinesl zajímavost v podobě shodného času prvních dvou jezdců, stejně rychlí byli Romain Grosjean a Kamuj Kobajaši. Třetí byl Vettel.
Druhý den testů byli v Itálii nejrychlejší Grosjean a Kobajaši

Shrnutí
Středeční počasí bylo v Mugellu mnohem přívětivější než první den, a tak týmy konečně mohly plnit své programy. Ráno sice byla trať ještě chvíli mokrá, takže se ke slovu dostaly přechodné pneumatiky, ale brzy bylo sucho a po zbytek dne to tak zůstalo.

Na začátku se na chvíli ujal vedení Michael Schumacher, ale po pár kolech se do čela posunul Romain Grosjean a na prvním místě vydržel až do konce. Ovšem krátce před 18. hodinou přidal Kamuj Kobajaši a Francouzův čas vyrovnal.

Na dalších dvou místech se seřadili jezdci Red Bullu Racing. Webber jezdil dopoledne, Vettel odpoledne. Podobně postupovala sesterská stáj Toro Rosso, která nejdříve vyslala na trať Vergneho, poté Ricciarda. Vůz z Faenzy se dnes ukázal s řešením výfuků, které je velmi podobné tomu, které jako první nasadil McLaren. Podobnou koncepci zkoušeli také u Caterhamu.

Mezi jezdce stájí rakouského výrobce nápojů se vklínil Felipe Massa, který ve středu převzal vůz od Alonsa a zítra mu ho vrátí. Deváté místo obsadil Michael Schumacher s mercedesem, na němž bylo k vidění inovované přední křídlo.

Desátý Pic jezdil jen dopoledne, ale týmový kolega Glock ho odpoledne nepřekonal kvůli problémům s řízením, kterého zdržely delší čas v garáži. Technika potrápila také Paula di Restu, na voze Force Indie zlobila hydraulika. O jediné červené vlajky dne se postaral Kobajaši, když zůstal stát na trati.

Testy - Mugello, 2. 5. 2012

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Romain Grosjean Lotus 1:21.603  - 96
2 Kamuj Kobajaši Sauber 1:21.603  0.000  87
3 Sebastian Vettel Red Bull 1:21.825  0.222  63
4 Mark Webber Red Bull 1:21.997  0.394  54
5 Felipe Massa Ferrari 1:22.257  0.654  105
6 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:22.422  0.819  65
8 Daniel Riccardo Toro Rosso 1:22.588  0.985  22
9 Michael Schumacher Mercedes 1:23.404  1.801  144
10 Charles Pic Marussia 1:23.982  2.379  46
13 Vitalij Petrov Caterham 1:24.312  2.709  111
14 Gary Paffett McLaren 1:24.480  2.877  59
15 Timo Glock Marussia 1:24.499  2.896  36
16 Paul di Resta Force India 1:24.749  3.146  13
17 Bruno Senna Williams 1:24.842  3.239  99

18:00 - konec
Poslední tři hodiny přinesly první a také poslední červený vlajky, Kamuj Kobajaši zůstal stát na trati. Smůla potkala Paula di Restu, kvůli problémům s hydraulikou musel dlouho vyčkávat v garáži, až mu mechanici Force Indie vůz opraví. Podobně dopadl Timo Glock, kterému musela Marussia vyměnit sloupek řízení.

Ve výsledkové listině zaznamenali posun nahoru především Vettel a Kobajaši. Němec se vytáhl na třetí místo před týmového kolegu, zatímco Japonec vyrovnal nejlepší čas prvního Grosjeana.

15:00
Do přestávky na oběd Grosjeana nikdo nepřekonal a Francouz zůstal první. Během oběda došlo k výměně jezdců u tří týmů. U Red Bullu převzal volant Vettel, u Tora Rosso Ricciardo a u Marussie Timo Glock.

Změny v jezdeckém složení se ve výsledkové listině nijak výrazně neprojevili, jen Sebastian Vettel se relativně rychle propracoval na šestou pozici před krajana Schumachera, který má zatím nejvíc kol.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 GROSJEAN  Lotus 1:21.603  47
2 WEBBER  Red Bull 1:21.997  0.394  54
3 MASSA  Ferrari 1:22.257  0.654  54
4 VERGNE  Toro Rosso 1:22.422  0.819  51
5 KOBAYASHI  Sauber 1:22.424  0.821  54
6 VETTEL  Red Bull 1:23.268  1.665  15
7 SCHUMACHER  Mercedes 1:23.404  1.801  93
8 PIC  Marussia 1:23.982  2.379  46
9 PETROV  Caterham 1:24.312  2.709  71
10 PAFFETT  McLaren 1:24.480  2.877  59
11 SENNA  Williams 1:25.221  3.618  54
12 DI RESTA  Force India
7
13 GLOCK  Marussia
1

12:00
Kolem desáté hodiny se Grosjeanovi podařilo z vedení sesadit Schumachera. Jezdci s úderem desáté hodiny začali zajíždět regulérní časy. Grosjean záhy dokázal překonat dosud nejlepší čas testů v Mugellu. Krátce před jedenáctou hodinou byl nejpilnějším pilotem Schumacher se třiceti koly na kontě. Gary Paffett měl tou dobou na kontě devět odjetých kol, ovšem bez měřeného času. Počasí se dále postupně zlepšovalo a v půl dvanácté již teplota vzduchu vystoupala na 16 stupňů. V 11:45 na druhé místo za stále vedoucího Grosjeana vyskočil Felipe Massa. Jediným pilotem, který před polednem neměl připsaný žádný čas, byl Paul di Resta z Force Indie.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 GROSJEAN Lotus 1:21.603 30
2 MASSA Ferrari 1:22.257 +0.654 31
3 KOBAJAŠI  Sauber 1:22.424 +0.821 32
4 WEBBER Red Bull 1:22.589 +0.986 24
5 VERGNE Toro Rosso 1:22.715 +1.112 38
6 SCHUMACHER Mercedes 1:23.404 +1.801 46
7 PIC Marussia 1:24.088  +2.485 29
8 SENNA Williams 1:25.506 +3.903 33
9 PETROV Caterham 1:25.691 +4.088 41
10 PAFFETT McLaren 1:26.746  +5.143 24
11 DI RESTA Force India 7

10:00
Jezdcecké složení dopolední části středečních testů je následující: Mark Webber (Red Bull), Gary Paffett (McLaren), Romain Grosjean (Lotus), Kamuj Kobajaši (Sauber), Felipe Massa (Ferrari), Michael Schumacher (Mercedes), Paul di Resta (Force India), Jean-Éric Vergne (Toro Rosso), Bruno Senna (Williams), Vitalij Petrov (Caterham) a Charles Pic (Marussia). Původně měl v monopostu Lotusu sedět Kimi Räikkönen, proč tomu tak nakonec nebylo, se dočtete zde. Úderem deváté hodiny ranní se v Mugellu opět rozburácely motory. Na trať se rovnou vydaly Mercedes, Lotus, Sauber, Toro Rosso, Caterham a Marussia. O počasí, jaké teď panuje v České republice, si na severu Itálie mohou nechat jen zdá, trať je vlhká a teploty vzduchu se pohybují kolem 12 stupňů. Je však pravdou, že podmínky na trati jsou lepší než včera, a tak můžeme očekávat, že úterní časy budou rychle vylepšeny. Některé týmy dnes budou zkoušet kvalitu nových aerodynamických prvků, Caterham jede s upravenou zádí vozu, Marussia zapracovala na předním a zadním zavěšení. Po čtyřiceti minutách od začátku testu již většina jezdců jezdila na pneumatikách do sucha, byť se ještě na trati sem tam nějaké vlhké místo dalo najít. První testovací hodina mnoho akce nepřinesla, měřený čas si připsalo pouze sedmero jezdců. 

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 SCHUMACHER Mercedes 1:24.180   9    
2 GROSJEAN Lotus 1:26.276 +2.096   6
3 PIC Marussia 1:26.320 +2.140    10
4 VERGNE Toro Rosso 1:27.134 +2.954   9
5 PETROV Caterham  1:27.818 +3.638   9
6 SENNA Williams 1:40.921  +16.741   10
7 WEBBER Red Bull 2:20.133   +55.953   3
8 KOBAJAŠI  Sauber -   8
9 MASSA Ferrari   5
10 PAFFETT McLaren -   2
11 DI RESTA Force India   1


Další článek: Webber: Pneumatiky Pirelli dělají lepší závody

19:29 | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
18:22 | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
17:41 | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz
17:26 | Pro iOs už je aplikace k dispozici. Pro Android bude brzy. Jmenuje se Williams Racing AR Launch 2021.