Lucas di Grassi vyhrál na berlínském letišti Tempelhof svůj druhý závod letošní sezóny formule E. Brazilský pilot Audi získal v Německu své třetí pódium v tomto roce.
Z pole position do sobotního závodu na ploše letiště Tempelhof odstartoval švýcarský pilot Nissanu Sébastien Buemi, po jehož boku stál v první řadě na roštu Stoffel Vandoorne s černým monopostem týmu HWA. Kvalifikační rychlost vozů HWA podtrhl ještě Gary Paffet, který startoval ze čtvrtého místa, ve druhé řadě na startu stál vedle něj ve třetím startovním slotu Lucas di Grassi.
Po startu závodu udržel vedení Buemi a situace se příliš nezměnila ani za ním. Vandoorne jel druhý před třetím di Grassim. Velmi dobře odstartoval Alex Lynn s Jaguarem z pátého místa, který brzy začal atakovat pódiové opozice.
Sébastien Buemi si ze začátku vypracoval mírný náskok na čele, nejlepší tempo však měl Lucas di Grassi. Brazilec nejprve předjel Stoffela Vandoorna a následně začal stahovat Buemiho ve vedení. Brazilcovi se podařilo dojet a následně i předjet Švýcara. Poté, co se di Grassi ujal vedení, začal pro změnu on ujíždět zbytku startovního pole a nikdo nebyl schopen jeho tempo akceptovat.
Po di Grassiho úspěšném útoku na první pozici začal na třetí místo útočit Alex Lynn s Jaguarem, svůj útok na Vandoorna však úspěšně nedotáhl a naopak ztratil pozici, když se před něj dostal Daniel Abt.
Lynn mohl získat své nejlepší umístění v závodě v této sezóně, berlínská Eprix však pro mladého Brita nakonec skončila neúspěchem. V nájezdu na cílovou rovinku se jeho Jaguaru zablokovala kola a britský monopost zůstal stát. Lynna tak vyřadila ze závodu technická závada, jejíž příčinu bude nyní Jaguar vyšetřovat.
Stojící Jaguar na cílové rovince způsobil vyhlášení plné žluté fáze. Během ní si většina pilotů aktivovala útočný mód, protože při pomalém tempu nehrozila ztráta pozice po vyjetí z ideální stopy do aktivační zóny.
Po restartu závodu měl nejlepší tempo lídr průběžného pořadí Jean-Éric Vergne s monopostem stáje Techeetah. Francouzský pilot, který do závodu startoval z osmého místa, se postupně prokousával pořadím vzhůru a po úspěšném útoku na Antonia Felixe da Costu se usadil na třetím místě. V závěru závodu ještě zkoušel útočit na druhého Buemiho, na Švýcara však již nevyzrál.
Nikdo již však nedokázal ohrozit vedoucího Lucase di Grassiho, jenž si ve vedení udržoval bezpečný náskok, který se pohyboval okolo dvou sekund. Podle svých vlastních slov mohl Brazilec najet i více vteřin na druhého Buemiho, z důvodu šetření energie však zvolil úspornější způsob jízdy. Di Grassiho taktika se vyplatila a brazilský pilot Audi si tak v Berlíně dojel pro svůj druhý triumf v sezóně 2018/2019.
Díky druhému místu v Berlíně se poprvé na pódium v této sezóně dostal Sébastien Buemi, který dojel do cíle těsně před třetím Jeanem-Éricem Vergnem.
V celkovém pořadí šampionátu vede před posledními dvěma závody sezóny Jean-Éric Vergne s náskokem šesti bodů před nově druhým di Grassim. Ten si díky dnešnímu triumfu výrazně polepšil v tabulce a rázně se zapojil do hry o mistrovský titul. O deset bodů zpět za Lucasem di Grassim je Andre Lotterer, který berlínský závod nedokončil kvůli technické závadě svého Techeetahu.
Týmový šampionát stále vede DS Techeetah, který má po závodě na Tempelhofu náskok pětadvaceti bodů na Audi.
Sezóna formule E bude pokračovat 22. června ve švýcarském Bernu a následně vyvrcholí dvěma závody v New Yorku 13. a 14. července.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Lucas di Grassi |
Audi |
47:02.477 |
37 |
2 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
1.856 |
37 |
3 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
2.522 |
37 |
4 |
A.F.da Costa |
BMW |
5.845 |
37 |
5 |
S.Vandoorne |
HWA |
6.336 |
37 |
6 |
Daniel Abt |
Audi |
6.551 |
37 |
7 |
Alexander Sims |
BMW |
8.235 |
37 |
8 |
Oliver Rowland |
Nissan |
10.781 |
37 |
9 |
Sam Bird |
Virgin |
13.153 |
37 |
10 |
Pascal Wehrlein |
Mahindra |
14.846 |
37 |
11 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
15.377 |
37 |
12 |
Mitch Evans |
Jaguar |
17.688 |
37 |
13 |
Robin Frijns |
Virgin |
21.197 |
37 |
14 |
M.Günther |
Dragon |
26.154 |
37 |
15 |
Felipe Massa |
Venturi |
26.684 |
37 |
16 |
Gary Paffett |
HWA |
27.718 |
37 |
17 |
J.d'Ambrosio |
Mahindra |
27.729 |
37 |
18 |
Oliver Turvey |
NIO |
32.117 |
37 |
19 |
Tom Dillmann |
NIO |
33.706 |
37 |
20 |
José María López |
Dragon |
46.895 |
37 |
- |
André Lotterer |
DS Techeetah |
|
28 |
- |
Alex Lynn |
Jaguar |
|
23 |
Foto: Formula E