Druhá polovina sezony bude nepředvídatelná

Vzhledem k průběhu Velké ceny Německa to vypadá, že Red Bull ve druhé půlce sezony ujíždět nebude. Tento víkend v Maďarsku budou mít týmy Ferrari a McLaren výbornou příležitost se předvést.
Druhá polovina sezony bude nepředvídatelná

Velká cena Německa byla úžasným závodem. Na začátku roku to vypadalo, že Red Bull pojede vlastní ligu. Po comebacku Ferrari a McLarenu se zdá, že tomu tak úplně nebude. Po sérii několika obtížných závodů bylo vítězství pro Lewise Hamiltona obzvlášť důležité. Na Hungaroringu by proto měl být sebevědomější. Ovšem vzhledem k tomu, jak silný byl Red Bull na Nürburgringu ve středním sektoru, mělo by být Maďarsko právě jeho teritoriem. Ferrari ale letos učinilo velké rozhodnutí, když odvolalo technického ředitele Alda Costu a do vedení dosadilo Pata Frye, který dříve pracoval u McLarenu. A toto rozhodnutí začíná nést ovoce. Vypadá to, že se po sérii nepovedených závodů zvedá i McLaren.

Náročná trať

Mnoho fanoušků Hungaroring mezi klasické okruhy zřejmě nezařadí. Možná budou i překvapeni, když řeknu, že se právě zde projeví jezdecké schopnosti. Co čert nechtěl, nikdy se mi tu zrovna moc nedařilo! Zatáčky tu opisují velmi dlouhé oblouky, při jejich projíždění musíte být uvolnění a dlouho se opírat o vůz. Jedná se o jeden z nejlépe vypovídajících závodů o tom, jaké je rozložení sil mezi týmovými kolegy. Po fyzické stránce to tu také nebývá snadné. Nemáte čas si odpočinout, je to zatáčka za zatáčkou. A také tu bývá dost horko.

Pololetní přestávka

Maďarsko je posledním závodem před letní přestávkou. Ta pro jezdce hodně znamená. Mají šanci uniknout od promoakcí, jelikož jim týmy dají více volného času. V srpnu můžete přejít na jiný tréninkový program a na pár dnů úplně vypnout, což vám velmi pomůže po psychické stránce. Jinak totiž dokola jezdíte na velké ceny, trénujete a zase cestujete. Je to jako práce každý víkend následovaná strávením celého týdne v kanceláři. Nemůžete si odpočinout tak, jak byste chtěli. Nebýt přestávky, byl by pro týmy a jezdce pracovní zápřah trvající od února do listopadu nesnesitelný. Tyto prázdniny jsou důležité i v jiných ohledech. Nemůžete pochopitelně hodit uběhlých jedenáct závodů jen tak za hlavu. Pro Ferrari a McLaren by však bylo vhodné inspirovat se Německem a do přestávky jít se sníženou ztrátou na Red Bull. Lidé jsou plní emocí a každý výborný výsledek jim dodá více energie a přidá do kroku.

Čas na smlouvu

S blížícím se srpnem roste nervozita pilotů, kteří nemají na příští rok podepsaný kontrakt. Je to velmi nejistý pocit a nutí vás to dát ze sebe v kvalifikacích a závodech vše. Někteří jezdci nechávají starosti na svých manažerech, kteří pak sondují v paddocku i mimo něj. Nikdy jsem nechtěl být od tohoto procesu příliš odloučený. Byly doby, kdy jsem ke konci roku ani nevěděl, co dělám. Jsou ale piloti, jako třeba můj bývalý kolega Mika Häkkinen, kteří tuto práci rádi plně svěřují manažerům (konkrétně Häkkinen Kekemu Rosbergovi a Didieru Cotonovi). Někdy pro jemné připomenutí se využijete média. Šéfové týmu říkají, že noviny nečtou, ale to není pravda. Čtou je často a jsou jimi ovlivnitelní. To hlavní však nakonec přeci jen záleží na vás. Musíte za sebe nechat mluvit své činy a dobře reagovat pod tlakem. Ostatně, o tom vlastně práce pilota formule 1 je.

Další článek: Williams neustále nasazuje nové díly, ty ale nefungují