DRS jako 'entertainment faktor'

"Nesnáším, když lidé F1 srovnávají s hokejem nebo fotbalem, ale tohle přirovnání docela sedí."
DRS jako

Ve formuli 1 se málo předjíždělo, prý, a tak byly zavedeny nové principy. Systém DRS: pohyblivý element zadního přítlačného křídla, kterým lze otáčet, takže vůz vzadu může za určitých podmínek získat vyšší maximální rychlost, a tím šanci na předjetí.

Opakuji, za určitých podmínek. Je to stejné, jako když fotbalový tým prohrávající alespoň 10 minut alespoň o dva góly dostane šanci přesilové hry.

A to jsem vždy nesnášel, když lidé F1 srovnávají s hokejem nebo fotbalem, ale tohle přirovnání docela sedí.

Ve sportu mají mít všichni stejné podmínky, jakkoli je nudný. Sport není showbyznys, ale sport. Tedy… byl.

Už také F1 se stala showbyznysem, a pozitivní komentáře lidí na letos atraktivnější závody F1 dokládají, že bohatost audience je to, co se počítá.

Ponechme na chvíli stranou, do jaké míry se nový dodavatel pneumatik Pirelli zasloužil o větší atraktivitu závodů F1 (nepoměrně více než DRS). DRS může mít svůj smysl.

Ovšem ne tak, aby byl za každou cenu používaný na každém okruhu při každé velké ceně.  V Melbourne byl neefektivní a v Istanbulu zase zbytečný, stejně jako například v Číně. V Monaku aby jej člověk využil na každé pidi-rovince a zdá se, že španělské Valencii nepomůže ani to!

Ale jak Mezinárodní automobilová federace (FIA) sbírá zkušenosti, vylepšuje i využití systému DRS. Na německém Nürburgringu a maďarském Hungaroringu byl nastaven tak akorát: nezprostředkoval snadné předjetí, ale nabídl šanci na předjetí. Přesně, jak to FIA chtěla. Nezaručit gól, ale nabídnout šanci...

Inu dobrá. Pokud lidé, aby jim závody F1 přišly zajímavé, i když si tam jezdci zrovna nedávají do tlamy ve stylu wreslingu, je možné přistoupit na řešení DRS. Ale zaveďme jej pouze tam, kde je to opravdu nutné. Austrálie, Malajsie, Čína, Turecko, Kanada, Anglie, Belgie, Itálie, Japnsko, Korea nebo Brazílie jej fakt nepotřebují. Chceme-li ale zvednout atraktivitu závodů ve Španělsku (Barcelona i Valencie), Monaku, německém Nürburgringu (ne už tak Hockenheim), Maďarsku (letos pomohlo počasí a… jasně, Pirelli), Singapuru (tam obzvlášť), Abú Zabí, proč ne?

Pro lidi kritizující závody F1 jsem připraven na tuto myšlenku přistoupit. Můžeme tomu říkat například ‘entertainment faktor’.

Ale mezi námi: mnohá utkání takové Gambrinus ligy by jej potřebovala podstatně více.

Další článek: Pirelli nemá na čem testovat, a týmy nechtějí pomoci