DRS dá Monze nový rozměr, předpovídá McLaren

DRS dá Monze nový rozměr, předpovídá McLaren

Pohyblivé zadní křídlo významně zvýší rychlosti, kterých dosahují vozy formule 1 na trati v Monze. To podle McLarenu učiní italskou Grand Prix velmi zajímavou.

"V Monze jsem nikdy nevyhrál a moc rád bych tam získal dobrý výsledek letos," řekl Lewis Hamilton. "Těším se hlavně na kvalifikaci, protože DRS podle mě udělá velký rozdíl v našich časech na kolo. V kvalifikaci není jeho používání omezené, takže s těmi čtyřmi dlouhými rovinkami bude kvalifikace asi hodně intenzivní, na čtyřech klíčových místech okruhu budeme o 20 km/h rychlejší, takže naše kvalifikační časy budou mnohem rychlejší než ty závodní."

Jenson Button vidí velké přínosy nastavitelného zadního křídla i v závodě. "Letos podruhé budeme mít dvě oddělené zóny DRS, budou to dvě místa pro potenciální předjetí," uvedl. "První zóna bude zajímavá, protože vždy bylo těžké bojovat o pozici při brzdění do Ascari, trať je tam celkem úzká a nájezd do zatáčky rychlý, takže bude zajímavé sledovat, jak bude DRS před touto zatáčku fungovat, mohli bychom vidět působivé manévry!"

"Podle mě konvenčnější příležitost pro předjíždění přijde v druhé zóně DRS. V Parabolice bude třeba se co nejvíce přiblížit, udržet se za soupeřem v zatáčce, což nebude snadné, a pak použít DRS na cílové rovince, než snad před první zatáčkou předjedete."

Šéf týmu Martin Whitmarsh odhadl, že bude těžké správně nastavit převodovku právě vzhledem k DRS, aby tým našel dobrý kompromis mezi kvalifikací, kde budou jezdci navyšovat maximální rychlost na každé rovince, a závodem, kde to budou dělat jen na dvou a v případě, že budou mít menší než sekundovou ztrátu na soupeře.

"Možná je trochu předčasné hovořit o návratu epické Monzy, kde se předjíždí z aerodynamického pytle, ale myslím, že celý tým jede do Monzy zvědavý, jestli DRS přinese tak vzrušující a nepředvídatelný závod, jak jsme je sledovali nebo o nich četli, když jsme byli mladší," dodal.

Doporučujeme

Články odjinud