DRS dá Monze nový rozměr, předpovídá McLaren

Pohyblivé zadní křídlo významně zvýší rychlosti, kterých dosahují vozy formule 1 na trati v Monze. To podle McLarenu učiní italskou Grand Prix velmi zajímavou.
DRS dá Monze nový rozměr, předpovídá McLaren

"V Monze jsem nikdy nevyhrál a moc rád bych tam získal dobrý výsledek letos," řekl Lewis Hamilton. "Těším se hlavně na kvalifikaci, protože DRS podle mě udělá velký rozdíl v našich časech na kolo. V kvalifikaci není jeho používání omezené, takže s těmi čtyřmi dlouhými rovinkami bude kvalifikace asi hodně intenzivní, na čtyřech klíčových místech okruhu budeme o 20 km/h rychlejší, takže naše kvalifikační časy budou mnohem rychlejší než ty závodní."

Jenson Button vidí velké přínosy nastavitelného zadního křídla i v závodě. "Letos podruhé budeme mít dvě oddělené zóny DRS, budou to dvě místa pro potenciální předjetí," uvedl. "První zóna bude zajímavá, protože vždy bylo těžké bojovat o pozici při brzdění do Ascari, trať je tam celkem úzká a nájezd do zatáčky rychlý, takže bude zajímavé sledovat, jak bude DRS před touto zatáčku fungovat, mohli bychom vidět působivé manévry!"

"Podle mě konvenčnější příležitost pro předjíždění přijde v druhé zóně DRS. V Parabolice bude třeba se co nejvíce přiblížit, udržet se za soupeřem v zatáčce, což nebude snadné, a pak použít DRS na cílové rovince, než snad před první zatáčkou předjedete."

Šéf týmu Martin Whitmarsh odhadl, že bude těžké správně nastavit převodovku právě vzhledem k DRS, aby tým našel dobrý kompromis mezi kvalifikací, kde budou jezdci navyšovat maximální rychlost na každé rovince, a závodem, kde to budou dělat jen na dvou a v případě, že budou mít menší než sekundovou ztrátu na soupeře.

"Možná je trochu předčasné hovořit o návratu epické Monzy, kde se předjíždí z aerodynamického pytle, ale myslím, že celý tým jede do Monzy zvědavý, jestli DRS přinese tak vzrušující a nepředvídatelný závod, jak jsme je sledovali nebo o nich četli, když jsme byli mladší," dodal.

Diskuze (114) Další článek: Senna: Nejtěžší je práce s pneumatikami
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00