DRS budou jezdci příští rok používat po celý víkend jako letos v závodě

FIA se rozhodla sjednotit používání DRS po celý víkend na úsek či úseky, které byly doposud vymezovány jen pro závod.
DRS budou jezdci příští rok používat po celý víkend jako letos v závodě

DRS bylo do formule 1 zavedeno loni jako pomůcka pro předjíždění. Stisknutím tlačítka na volantu jezdec sklopí horní díl zadního křídla, čímž sníží jeho odpor vzduchu a zvýší maximální rychlost vozu na rovince.

O předjíždění jde v závodech a v nich je použití DRS vždy omezeno na jednu či dvě rovinky. Ale v trénincích a kvalfikacích můžou jezdci používat DRS kdekoliv, což na první pohled postrádalo smysl. FIA se tím ale snažila týmy motivovat k nastavení vozů tak, aby maximálně využívaly DRS a mohly v závodech předjíždět.

Příští rok už to ale bude jinak, po celý víkend bude možné DRS aktivovat jen na předem určené rovince či rovinkách, které jsou primárně vymezené pro předjíždění v závodě.

Technický delegát FIA Charlie Whiting to odůvodnil bezpečností, jezdci se snaží v kvalifikacích otevírat zadní křídlo co nejvíce a co nejdříve, což občas vede k nehodám. Věří, že týmy budou i nadále nastavovat vozy tak, aby jim DRS v závodech pomáhalo předjíždět, to znamená, že se nevzdají jeho efektivity ve prospěch většího přítlaku a rychlosti v zatáčkách.

Diskuze (19) Další článek: Přestupu do Mercedesu nelituji, oponuje svému šéfovi Hamilton