FIA se rozhodla sjednotit používání DRS po celý víkend na úsek či úseky, které byly doposud vymezovány jen pro závod.
DRS bylo do formule 1 zavedeno loni jako pomůcka pro předjíždění. Stisknutím tlačítka na volantu jezdec sklopí horní díl zadního křídla, čímž sníží jeho odpor vzduchu a zvýší maximální rychlost vozu na rovince.
O předjíždění jde v závodech a v nich je použití DRS vždy omezeno na jednu či dvě rovinky. Ale v trénincích a kvalfikacích můžou jezdci používat DRS kdekoliv, což na první pohled postrádalo smysl. FIA se tím ale snažila týmy motivovat k nastavení vozů tak, aby maximálně využívaly DRS a mohly v závodech předjíždět.
Příští rok už to ale bude jinak, po celý víkend bude možné DRS aktivovat jen na předem určené rovince či rovinkách, které jsou primárně vymezené pro předjíždění v závodě.
Technický delegát FIA Charlie Whiting to odůvodnil bezpečností, jezdci se snaží v kvalifikacích otevírat zadní křídlo co nejvíce a co nejdříve, což občas vede k nehodám. Věří, že týmy budou i nadále nastavovat vozy tak, aby jim DRS v závodech pomáhalo předjíždět, to znamená, že se nevzdají jeho efektivity ve prospěch většího přítlaku a rychlosti v zatáčkách.