Formule 1 neustále polemizuje o nárocích, které na jezdce klade ovládání všech tlačítek a přepínačů na volantu. Letos tato zátěž vzroste a vyžádá si maximální soustředění.
Do formule 1 se vrací systémy na rekuperaci kinetické energie a přichází novinka v podobě nastavitelných zadních křídel. Oba systémy budou jezdci v kvalifikaci aktivovat pomocí tlačítek několikrát během jednoho kola, aby dosáhli co nejlepšího času.
"Když na začátku svého kvalifikačního kola uděláte na cílové rovince něco špatně (s ovládáním těchto systémů), nepostoupíte dál, protože vás to bude stát hodně času," varoval technický ředitel Williamsu Sam Michael v rozhovoru pro Autosport. "V současné době o této záležitosti diskutujeme na úrovni Technické pracovní skupiny a řešíme, jestli zátěž není na jezdce moc velká."
Kolik stojí jedna drobná chyba, si Williams ověřil během prvních testů ve Valencii s Pastorem Maldonadem. "Vyjel z poslední zatáčky, aktivoval zadní křídlo a pak měl stisknout tlačítko KERS," popisoval Michael. "Ale něco se popletlo a on znovu stiskl tlačítko zadního křídla, takže jel bez KERS a zadní křídlo se vrátilo do pozice, v které klade velký odpor vzduchu. V testech to problém není, ale pokud byste to udělali v kvalifikaci, v první zatáčce byste ztráceli už půl sekundy a vypadli byste. Udělal to jen jednou!"
Michael ale neočekává, že by už letos mohlo dojít ke změně pravidel, která by jezdcům práci v kokpitu ulehčila, kdyby se problémy v průběhu sezóny objevily. McLaren nedávno připomněl, že odlehčit jezdcům by mohlo opětovné povolení obousměrné telemetrie, která by týmům umožnila znovu měnit nastavení vozů na dálku z garáží. Teď musí vše dělat pilot sám.