Drobná chyba s tlačítky na volantu může jezdce vyřadit z kvalifikace

Formule 1 neustále polemizuje o nárocích, které na jezdce klade ovládání všech tlačítek a přepínačů na volantu. Letos tato zátěž vzroste a vyžádá si maximální soustředění.
Drobná chyba s tlačítky na volantu může jezdce vyřadit z kvalifikace

Do formule 1 se vrací systémy na rekuperaci kinetické energie a přichází novinka v podobě nastavitelných zadních křídel. Oba systémy budou jezdci v kvalifikaci aktivovat pomocí tlačítek několikrát během jednoho kola, aby dosáhli co nejlepšího času.

"Když na začátku svého kvalifikačního kola uděláte na cílové rovince něco špatně (s ovládáním těchto systémů), nepostoupíte dál, protože vás to bude stát hodně času," varoval technický ředitel Williamsu Sam Michael v rozhovoru pro Autosport. "V současné době o této záležitosti diskutujeme na úrovni Technické pracovní skupiny a řešíme, jestli zátěž není na jezdce moc velká."

Kolik stojí jedna drobná chyba, si Williams ověřil během prvních testů ve Valencii s Pastorem Maldonadem. "Vyjel z poslední zatáčky, aktivoval zadní křídlo a pak měl stisknout tlačítko KERS," popisoval Michael. "Ale něco se popletlo a on znovu stiskl tlačítko zadního křídla, takže jel bez KERS a zadní křídlo se vrátilo do pozice, v které klade velký odpor vzduchu. V testech to problém není, ale pokud byste to udělali v kvalifikaci, v první zatáčce byste ztráceli už půl sekundy a vypadli byste. Udělal to jen jednou!"

Michael ale neočekává, že by už letos mohlo dojít ke změně pravidel, která by jezdcům práci v kokpitu ulehčila, kdyby se problémy v průběhu sezóny objevily. McLaren nedávno připomněl, že odlehčit jezdcům by mohlo opětovné povolení obousměrné telemetrie, která by týmům umožnila znovu měnit nastavení vozů na dálku z garáží. Teď musí vše dělat pilot sám.

Diskuze (24) Další článek: Udělat kopii výfuků Renaultu? Je to možné za dva měsíce a 120 tisíc liber
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
13:41 | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10