Nezávislý systém pro snižování odporu vzduchu by mohl být příští rok důležitým prvkem výkonnosti, testují ho celkem už čtyři týmy.
Systémů, které snižují odpor vzduchu zadního křídla, a zvyšují tak maximální rychlost vozu na rovinkách, existují v současnosti tři varianty. První je klasické DRS (Drag Reduction System), které vymezují pravidla. Druhé je dvojité DRS, které pasivně využívá standardní DRS pro další snižování odporu vzduchu zadního nebo předního křídla. S tímto systémem jezdí Mercedes a Red Bull.
A konečně třetí variantou je řešení, pro které se zažívá označení DRD (Drag Reduction Device), tedy zařízení pro snižování odporu vzduchu. Jedná se o systém nezávislý na jakémkoliv DRS, přišel s ním jako první Lotus a funguje tak, že vzduch nasávaný ve střední či přední části vozu se vypouští běžně pod zadní křídlo a až ve vysokých rychlostech ze zadního křídla, čímž snižuje jeho odpor vzduchu.
DRD je ale velmi obtížné vyladit tak, aby se zapínalo ve správných chvílích jen na rovinkách. Přesvědčil se o tom Lotus, který ho poprvé testoval už v Německu. Zprovoznit ho nedokázal zatím ani Mercedes, který s ním na trať vyjel poprvé v září. V testech mladých talentů v Abú Zabí se pak objevilo nově na vozech Sauberu a Red Bullu. Lotus ho znovu testoval ve čtvrtek s Valsecchim.
DRD nebudou na rozdíl od DDRS v příštím roce zakázané, a tak bude zajímavé sledovat, jestli a komu se jako prvnímu podaří tento systém dostat do stavu, kdy s ním dokáže závodit. Odměnou by mu byla vyšší maximální rychlost o několik km/h na delších rovinkách, a to vždy, v trénincích, kvalifikacích i závodech.