Tým Lotus se při vývoji vozu 2014 už nechce moc rozptylovat, a proto odkládá DRD na vedlejší kolej. S nasazením delšího auta ale počítá.
DRD coby pasivní systém pro snižování odporu vzduchu zadního křídla vyvíjí Lotus už od loňské sezóny, vyzkoušel ho v několika trénincích a Kimi Räikkönen s ním dokonce závodil v Británii.
Systém ale stále nevyhovuje představám inženýrů. "Letos ho už asi neuvidíme," uvedl provozní šéf týmu Alan Permane pro Auto Motor und Sport. "Nevzdáváme to. Funguje, ale ještě není perfektní. Teď mu jen nechceme věnovat víc času."
"Naše technická oddělení pracují víceméně jen na voze pro příští rok. Současné auto dostane už jen drobná vylepšení."
DRD umožňuje vozu dosahovat vyšší rychlosti na rovinkách. Nebo stejné při vyšším přítlaku, což umožňuje vyšší rychlost v zatáčkách, tak se ho snažil tým používat.
Enstonští také odložili nasazení delšího rozvoru. Zkoušeli ho v Itálii, ale tam nebyli přesvědčení o jeho přínosech. Pro točivý Singapur se nehodil, a tak ho znovu použijí až v Koreji. "Podle simulací nám měl přinést dvě až čtyři desetiny sekundy," prozradil Permane.