Fernando Alonso získal svoji první pole position od roku 2010, když triumfoval v mokrém Silverstonu. Druhý je Webber, třetí Schumacher.
Q1 - katastrofa pro Buttona
Do Silverstonu se podle očekávání vrátil déšť, takže jezdci od začátku používali jen přechodné nebo mokré pneumatiky. A protože se podmínky měly podle předpovědi zhoršovat, měli hodně napilno hned od první minuty.
Všichni piloti nakonec odkroužili kolem 10 kol a nejrychlejší ze všech byl Vettel. Velkou smůlu měl Jenson Button, na domácí půdě se moc chtěl předvést, ale nepodařilo se mu postoupit. Poslední kolo měl sice dobře rozjeté, ale v posledním sektoru vše ztratil.
V úplném závěru se na cílové rovince roztočil Glock a opřel se o zeď. Jeho týmový kolega Charles Pic nesplnil kvalifikační limit, takže bude záležet na FIA, zda ho do závodu pustí. Räikkönen jezdil bez funkčního KERS.
Nepostoupili: Button, Petrov, Kovalainen, Glock, de la Rosa, Kartykejan a Pic.
Q2 - přerušení a zbytečná chyba Grosjeana
Před prostřední částí déšť zintenzivnil, na trati přibylo značné množství vody a přechodné pneumatiky přestaly stačit, takže se výhradní volbou staly mokré. Někteří je ovšem nenazuli hned na začátku, mezi nimi jezdci Ferrari, a se zhoršujícími se podmínkami tak zřejmě propásli nejlepší šanci na rychlé kolo. Velké smyky ustáli bez úhony Schumacher a Alonso.
V polovině druhé části déšť zesílil natolik, že vedení závodu kvalifikaci přerušilo. Pořadí v tu chvíli bylo: Pérez, Hamilton, Rosberg, Vergne, Hülkenberg, Kobajaši, Räikkönen, Webber, Ricciardo a Vettel. Mimo postupovou desítku zůstali: Maldonado, Di Resta, Grosjean, Schumacher, Massa, Alonso a Senna.
Po přerušení
Když se počasí uklidnilo, kvalifikace pokračovala od 16:07. Vody na trati bylo ale stále dost a hlavní volbou byly mokré pneumatiky. Kobajaši vyjel na přechodných, ale hned se vrátil přezout. Podmínky byly lepší než před přerušením, takže okamžitě začaly padat nové nejlepší časy.
Nejrychlejší čas nakonec zajel Hamilton. V závěru se už po zajetí postupového času roztočil Grosjean a skončil ve štěrkové únikové zóně. Jeho auto uvízlo, takže i když postoupil, v poslední části nenastoupí. Způsobil žluté vlajky a je otázkou, zda všichni v daném úseku dostatečně zpomalili, několik jezdců v tu chvíli totiž zajelo své postupové časy.
Nepostoupili: Di Resta, Kobajaši, Rosberg, Ricciardo, Senna, Vergne a Pérez.
Q3 - Alonso těsně překonává Webbera
Vody na trati ubylo a do poslední části jezdci nastoupili na přechodných pneumatikách. Räikkönen a Schumacher začali na mokrých, ale byli pomalejší, takže po prvních měřených kolech zajeli přezout.
O první pozici se přetahovali jezdci Ferrari s Markem Webberem, nakonec byl nejúspěšnější Fernando Alonso. Webberovi zbylo druhé místo, zatímco na třetí pozici se posunul Michael Schumacher. Sebastian Vettel zajel čtvrtý čas, pátý byl Massa.
Kimi Räikkönen absolvoval celou kvalifikaci bez KERS a obsadil šesté místo. Lewis Hamilton radost domácím fanouškům neudělal, skončil až osmý za Maldonadem. První desítku uzavřeli Hülkenberg a Grosjean.
Startovním roštem ještě zamíchají následující penalizace:
Kobajaši - 5 míst (kolize z Valencie)
Vergne - 10 míst (kolize z Valencie)
Hülkenberg - 5 míst (předčasná výměna převodovky)
Pic - 5 míst (předčasná výměna převodovky)
GP Velké Británie - kvalifikace
P. |
Jezdec |
Team |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:46,515 |
1:56,921 |
1:51,746 |
|
2 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
1:47,276 |
1:55,898 |
1:51,793 |
0,047 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:46,571 |
1:55,799 |
1:52,020 |
0,274 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:46,279 |
1:56,931 |
1:52,199 |
0,453 |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:47,401 |
1:56,388 |
1:53,065 |
1,319 |
6 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
1:47,309 |
1:56,469 |
1:53,290 |
1,544 |
7 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
1:46,449 |
1:56,802 |
1:53,539 |
1,793 |
8 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:47,433 |
1:54,897 |
1:53,543 |
1,797 |
9 |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:46,334 |
1:55,556 |
1:54,382 |
2,636 |
10 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:47,043 |
1:56,388 |
- |
|
11 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:47,582 |
1:57,009 |
|
|
12 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
1:46,649 |
1:57,071 |
|
|
13 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:47,724 |
1:57,108 |
|
|
14 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
1:47,266 |
1:57,132 |
|
|
15 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
1:47,105 |
1:57,426 |
|
|
16 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
1:47,705 |
1:57,719 |
|
|
17 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:46,494 |
1:57,895 |
|
|
18 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:48,044 |
|
|
|
19 |
Vitalij Petrov |
Caterham-Renault |
1:49,027 |
|
|
|
20 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
1:49,477 |
|
|
|
21 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
1:51,618 |
|
|
|
22 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
1:52,742 |
|
|
|
23 |
Narajn Kartykejan |
HRT-Cosworth |
1:53,040 |
|
|
|
24 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
1:54,143 |
|
|
|
|
Q1 107 % |
|
1:53,718 |
|
|
|