Formule 1 si dnes délkou závodu asi chtěla vzít
příklad z dnešního závodu 24 hodin Le Mans. Za
proměnlivého počasí se opět jednalo o dramatickou
podívanou. V závodě jsme viděli dlouhé přerušení
kvůli počasí, řadu výjezdů safety caru a hlavně
dramatický závěr. Z vítězství se radoval Jenson
Button, který se přitom v průběhu závodu
pohyboval až na 21. místě. Na stupně vítězů ho
doprovodili piloti Red Bullu a Michael Schumacher
čtvrtým místem po výborné jízdě na mokru ukázal,
že do důchodu ještě určitě nepatří.
Velká cena Kanady v Montrealu byla kvůli hustému
dešti zahájena za safety carem. K ostrému startu
došlo v pátém kole. Sebastian Vettel si pohlídal
vedení před piloty Ferrari Fernandem Alonsem a
Felipem Massou. Lewis Hamilton zaútočil na
čtvrtého Marka Webbera a došlo mezi nimi ke
kontaktu. Zatímco Angličan klesl na sedmé místo,
Australan se propadl až hluboko dozadu. Na čtvrté
místo se tak posunul Nico Rosberg před Jensona
Buttona.
Angličan však záhy chyboval a dostal se před něho
Michael Schumacher. Němec musel brzy odrážet
další Hamiltonovy útoky. Angličan v přemíře snahy
skončil mimo trať a klesl za Buttona. Na hlavní
rovince se pak mistr světa z roku 2008 v osmém
kole snažil dostat před svého týmového kolegu.
Zkusil to zleva, ale mezi oběma mclareny došlo ke
kontaktu. Hamilton se pak levým zadním kolem
otřel o bariéru a poškozený vůz brzy odstavil.
Button musel neplánovaně do boxů a propadl se až
do druhé desítky. Na trať vyjel safety car.
Za zpomalovacím vozem se pak jezdci seřadili v
pořadí Vettel, Alonso, Massa, Rosberg,
Schumacher, na šesté místo se před oba renaulty
posunul Kamuj Kobajaši. Webber se už stihl dostat
na deváté místo.
K dalšímu restartu došlo ve třináctém kole.
Button mezitím zamířil takticky do boxů pro
přechodné pneumatiky, ale zajel tam příliš rychle
a dostal trest průjezd boxovou uličkou, což
narušilo jeho strategii.
Zatímco Vettel ujížděl vozům Ferrari, Webber se
propracovával dopředu. V osmnáctém kole zamířili
do boxů Alonso a Rosberg. Přestože v Montrealu
přibývaly kapky deště, oba zvolili přechodné
pneumatiky. Napodobil je i Schumacher.
Ve dvacátém kole vyjel na trať kvůli nepříznivým
podmínkám znovu safety car. Button, který se po
penalizaci dokázal posunout o osm míst dopředu,
musel stejně jako Alonso či Rosberg do boxů pro
mokré pneumatiky. Do boxů postupně zajeli také
Vettel, Webber, Massa a znovu i Schumacher.
Vettel do rádia upozorňoval, že v těchto
podmínkách se jet nedá. Jeho přání nakonec
komisaři vyslyšeli a závod v 25. kole přerušili.
Situace zatím nahrála jezdcům Sauberu a Renaultu,
kteří ještě nebyli v boxech. Před přerušením
platilo pořadí Vettel, Kobajaši, Massa, Heidfeld,
Petrov, di Resta, Webber, Alonso, de la Rosa,
Button.
Po dvou hodinách přerušení závod pokračoval. Vozy
ale kroužily jen za safety carem. Všichni museli
nasadit pneumatiky do deště. Za použití
nesprávných pneumatik při restartu byl
penalizován Jérome d´Ambrosio. Mezitím vyřadily
Heikkiho Kovalainenena potíže s převodovkou.
Od 35. kola se konečně závodilo. Vettel si při
restartu pohlídal vedení, Kobajaši s Massou
bojovali o druhé místo, vyměnili si pořadí, ale
nakonec se Japonec vrátil zpátky. Jezdci pak
začali hromadně měnit pneumatiky na přechodné.
Jako první zamířil do depa Schumacher.
V 37. kole se dostali Alonso s Buttonem do
kontaktu. Angličan si poškodil pneumatiku a
Alonso zůstal stát na nepřehledném místě. Na trať
znovu musel safety car a do boxů mezitím zajel
pro přechodné pneumatiky také Vettel, ale vedení
před Kobajašim, Massou, Heidfeldem, di Restou,
Webberem a Schumacherem udržel. První desítku
uzavírali Petrov, Rosberg a Sutil.
Od 41. kola se opět závodilo. Při restartu se
tentokrát pořadí nezměnilo. Schumacher útočil na
Webbera, ale dostal se před něho až v
následujícím kole. Poté si di Resta poškodil o
Heidfelda přední křídlo a musel do boxů pro nové.
Za způsobení kolize byl později penalizován. Jeho
týmový kolega Sutil si vysloužil penalizaci za
předjíždění pod žlutými vlajkami.
V této fázi závodu patřil mezi nejrychlejší
Schumacher, který se posunul před Heidfelda na
čtvrté místo. Závodním polem se úspěšně
prokousával Button, který už atakoval první
desítku.
V 51. kole si Webber zajel pro super měkké
pneumatiky. Mezitím Schumacher mistrovsky využil
souboje Massy s Kobajašim a prosmýkl se kolem
nich na druhé místo. V 52. kole nasadili slicky
také Massa a Schumacher, o kolo později Vettel.
Po zastávkách se pořadí měnilo každou chvíli,
mimořádně se na suchých pneumatikách dařilo
Vettelovi, Schumacherovi, Webberovi a Buttonovi.
Naopak Massa se dostal do hodin a urazil přední
křídlo. Na pátém místě se držel Kobajaši, o
kterého si Heidfeld urazil přední křídlo. To se
mu dostalo pod kola vozu, havaroval, ale naštěstí
odstavil vůz ve výběhové zóně. Na trati zůstaly
úlomky z jeho vozu a na trať v 57. kole znovu
vyjel safety car.
Závod byl opět restartován v 61. kole. Vettel
začal okamžitě ujíždět, naopak na Schumachera
tlačili Webber a Button. Za nimi Petrov předjel
Kobajašiho. V 64. kole se sice Webber dostal
před Schumachera, ale vzápětí si zkrátil šikanu a
musel Němce pustit zpátky před sebe. V dalším
kole pak Australan na stejném místě při výjezdu z
cílové rovinky chyboval a klesl za Buttona. Ten
pak v 66. kole zdolal i Schumachera a začal
stíhat Vettela. O dvě kola později se před Němce,
který jel nejlepší závod od svého návratu do F1,
předjel i Webber. V předposledním kole pak
havaroval di Resta.
Button stále naháněl Vettela a ten udělal na
začátku posledního kola chybu, vyjel z tratě a
klesl za Angličana. Pilot McLarenu si pak v klidu dojel pro první
letošní výhru, přestože absolvoval šest zastávek
v boxech a v průběhu závodu klesl až na 21.
místo.
Na stupně vítězů ho doprovodili Vettel a Webber.
Jen 0,4 sekundy chybělo Schumacherovi k prvnímu
pódiu od jeho návratu do F1. Pátý dojel Petrov,
na šesté místo se na cílové čáře prosadil Massa
před Kobajašiho. Bodovali ještě Jaime
Alguersuari, Rubens Barrichello a Sébastien
Buemi.
V celkové klasifikaci vede nadále Vettel se 161 body, výhra vynesla na druhé místo Buttona (101), třetí je Webber (94) před Hamiltonem (85), Alonsem (69) a Massou (32). V Poháru konstruktérů vede suverénně Red Bull (255) před McLarenem (186) a Ferrari (101).
Příští závod se jede za dva týdny ve Valencii.
Po závodě byl za zkrácení šikany odměněn dvacetisekundovou penalizací Narajn Kartykejan a klesl ze čtrnáctého místa na sedmnácté.
GP Kanady 2011 - výsledky po penalizaci
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
70 |
4:04:40,0 h
|
7 |
2 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
70 |
+2,7 s |
1 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
70 |
+13,8 s |
4 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
70 |
+14,2 s |
8 |
5 |
Vitalij Petrov |
Renault |
70 |
+20,3 s |
10 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
70 |
+33,2 s |
3 |
7 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
70 |
+33,2 s |
13 |
8 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
70 |
+35,9 s |
18 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
70 |
+45,1 s |
16 |
10 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
70 |
+47,0 s |
15 |
11 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
70 |
+50,4 s |
6 |
12 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
70 |
+1:03,6 min
|
17 |
13 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
21 |
14 |
Jérôme d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
24 |
15 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
22 |
16 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
69 |
+1 kolo |
19 |
17 |
Narajn Kartykejan |
HRT-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
23 |
18 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
67 |
Nehoda |
11 |
- |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
61 |
+9 kol |
12 |
- |
Nick Heidfeld |
Renault |
55 |
Nehoda |
9 |
- |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
49 |
Nehoda |
14 |
- |
Fernando Alonso |
Ferrari |
36 |
Nehoda |
2 |
- |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
28 |
Hnací hřídel |
20 |
- |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
7 |
Nehoda |
5 |
GP Kanady 2011 - původní výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
70 |
23:50,9 |
7 |
2 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
70 |
+2,7 s |
1 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
70 |
+13,8 s |
4 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
70 |
+14,2 s |
8 |
5 |
Vitalij Petrov |
Renault |
70 |
+20,3 s |
10 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
70 |
+33,2 s |
3 |
7 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
70 |
+33,2 s |
13 |
8 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
70 |
+35,9 s |
18 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
70 |
+45,1 s |
16 |
10 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
70 |
+47,0 s |
15 |
11 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
70 |
+50,4 s |
6 |
12 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
70 |
+63,6 s |
17 |
13 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
21 |
14 |
Narajn Kartykejan |
HRT-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
23 |
15 |
Jérôme d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
24 |
16 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
69 |
+1 kolo |
22 |
17 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
69 |
+1 kolo |
19 |
18 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
67 |
+3 kola |
11 |
- |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
61 |
+9 kol |
12 |
- |
Nick Heidfeld |
Renault |
55 |
+15 kol |
9 |
- |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
49 |
+21 kol |
14 |
- |
Fernando Alonso |
Ferrari |
36 |
+34 kol |
2 |
- |
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Renault |
28 |
+42 kol |
20 |
- |
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes |
7 |
+63 kol |
5 |