Dovednosti pilota budou hrát letos daleko důležitější roli, říká Magnussen

Podle jezdce McLarenu a jednoho z nováčků ve startovním poli Kevina Magnussena bude v nadcházející sezoně vliv pilota na výkonnost monopostu o poznání větší, než tomu bývalo v dobách minulých.
Dovednosti pilota budou hrát letos daleko důležitější roli, říká Magnussen

O tom, že budou mít piloti v letošním roce kvůli nově zavedeným technickým regulím za volantem vozu daleko více práce, netřeba pochybovat. Jako jeden z posledních se na toto téma vyjádřil Kevin Magnussen, jemuž se směr, jakým se formule 1 vydala, evidentně zamlouvá.    

“Opravdu to je jezdcovo auto – daleko víc než ty starší,“ nechal se slyšet Dán na stránkách Autosportu. S foukaným difuzorem (na vozech z roku 2013) se to stalo trochu jednoduché, ale v tomto roce je to více jezdcovo auto a já si myslím, že je to skvělé.“

“S tím větším točivým momentem je to trochu obtížnější. Je obtížné starat se o pneumatiky a myslím, že to bude trochu zrádné. Potřebujete více dovedností a být citlivější na plynu. Vyhrát ve voze, který na vítězství nemá, bude nadále nemožné, ale to je formule 1; je to člověk a stroj, a já doufám, že uvidíme, že jezdci budou dělat daleko větší rozdíl (než v minulosti),“ dodal Magnussen.

A slova zastání našel například u svého rivala z Williamsu Valtteriho Bottase: “Máte o trochu více výkonu v porovnání s přítlakem a přilnavostí, takže (vozy) budou o trochu záludnější, a také si myslím, že v závodě nebudete muset efektivně šetřit jenom pneumatiky, ale také palivo. Když dám všechny tyto věci dohromady, pak souhlasím (že bude výkonnost monopostů o poznání závislejší na dovednostech pilota).“

“Z jezdeckého úhlu pohledu bude letos šetření paliva, aniž by jezdec ztrácet příliš mnoho času, daleko důležitější. Nebude to jen o péči s pneumatikami. Samozřejmě nám budou pomáhat nějaké počítače, ale nakonec bude na jezdci, aby šetřil palivo a neztrácel čas,“ zdůraznil Fin.  

Další článek: Harstein: Doktoři nikdy neříkají, že pacientovi pomůže už jen zázrak

14:47 | Cunoda nasadil po prvním tréninku novou baterii a řídicí elektroniku pohonné jednotky.
12:43 | McLaren letos sdílí náhradní jezdce s Mercedesem, což znamená, že jde o jezdce z FE Stoffela Vandoorna a Nycka de Vriese. Andreas Seidl ale prozradil, že tým má dohodu také s Paulem di Restou.
12:36 | Ocon a Pérez jsou u sportovních komisařů.
12:35 | Technické problémy v prvním tréninku: Cunoda měl elektrický problém s pohonnou jednotkou. Ferrari a Haas s rádiem + Leclerc s pohonnou jednotkou.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00