Dovednosti pilota budou hrát letos daleko důležitější roli, říká Magnussen

Podle jezdce McLarenu a jednoho z nováčků ve startovním poli Kevina Magnussena bude v nadcházející sezoně vliv pilota na výkonnost monopostu o poznání větší, než tomu bývalo v dobách minulých.
Dovednosti pilota budou hrát letos daleko důležitější roli, říká Magnussen

O tom, že budou mít piloti v letošním roce kvůli nově zavedeným technickým regulím za volantem vozu daleko více práce, netřeba pochybovat. Jako jeden z posledních se na toto téma vyjádřil Kevin Magnussen, jemuž se směr, jakým se formule 1 vydala, evidentně zamlouvá.    

“Opravdu to je jezdcovo auto – daleko víc než ty starší,“ nechal se slyšet Dán na stránkách Autosportu. S foukaným difuzorem (na vozech z roku 2013) se to stalo trochu jednoduché, ale v tomto roce je to více jezdcovo auto a já si myslím, že je to skvělé.“

“S tím větším točivým momentem je to trochu obtížnější. Je obtížné starat se o pneumatiky a myslím, že to bude trochu zrádné. Potřebujete více dovedností a být citlivější na plynu. Vyhrát ve voze, který na vítězství nemá, bude nadále nemožné, ale to je formule 1; je to člověk a stroj, a já doufám, že uvidíme, že jezdci budou dělat daleko větší rozdíl (než v minulosti),“ dodal Magnussen.

A slova zastání našel například u svého rivala z Williamsu Valtteriho Bottase: “Máte o trochu více výkonu v porovnání s přítlakem a přilnavostí, takže (vozy) budou o trochu záludnější, a také si myslím, že v závodě nebudete muset efektivně šetřit jenom pneumatiky, ale také palivo. Když dám všechny tyto věci dohromady, pak souhlasím (že bude výkonnost monopostů o poznání závislejší na dovednostech pilota).“

“Z jezdeckého úhlu pohledu bude letos šetření paliva, aniž by jezdec ztrácet příliš mnoho času, daleko důležitější. Nebude to jen o péči s pneumatikami. Samozřejmě nám budou pomáhat nějaké počítače, ale nakonec bude na jezdci, aby šetřil palivo a neztrácel čas,“ zdůraznil Fin.  

Další článek: Harstein: Doktoři nikdy neříkají, že pacientovi pomůže už jen zázrak

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00