Dotazy na legálnost motoru podle Leclerca Ferrari nevzrušují

Soupeři Ferrari si dopisují s FIA ohledně motoru Scuderie. Nezdá se jim neobvyklý nárůst výkonu po letní přestávce.
Dotazy na legálnost motoru podle Leclerca Ferrari nevzrušují

V uplynulých dnech se objevily informace, že soupeři Ferrari opět píší FIA a prověřují legálnost motoru Ferrari. Za všechny to shrnul Max Verstappen, který označil náskok Ferrari v kvalifikaci za „šílený“.

Scuderia vyhrála všechny kvalifikace po letní přestávce a asi nikdo se nebude divit, když obsadí první řadu také v Mexiku.

Podle jedné z teorií leží výhoda Ferrari v oblasti intercooleru a práce s olejem. Oficiální protest ale napadl a zřejmě ani nepadne.

Soupeřům nedá spát motor Ferrari. Situaci zhoršuje i přístup FIA

Soupeřům nedá spát motor Ferrari. Situaci zhoršuje i přístup FIA

Novináři se zeptali na situaci Charlese Leclerca. „Myslím, že kdykoliv je na tom tým dobře, tak se všichni dívají na malé věci, aby se pokusili tým destabilizovat,“ řekl Lecler. „A to se děje. V týmu jsme přesvědčeni, že s tím není žádný problém, takže nás to neovlivní.“

Penalizaci jsme si zasloužili

Leclerc promluvil také o penalizaci, kterou dostal v Japonsku. Ve skutečnosti byly dvě – za kolizi s Verstappenem a za to, že zůstal na trati, i když se mu rozpadalo přední křídlo, které následně zasáhlo mercedes Lewise Hamiltona.

Mercedes je stále naštvaný na Ferrari kvůli Japonsku. Hamiltona mohly trosky těžce zranit

Mercedes je stále naštvaný na Ferrari kvůli Japonsku. Hamiltona mohly trosky těžce zranit

Na umístění Leclerca nakonec celkový trest ve výši 15 sekund neměl po diskvalifikaci Ricciarda vliv.

„Vlastně jsem to docela čekal,“ řekl Leclerc. „Jakmile jsem dorazil do místnosti stewardů a viděl obrázky... bylo by špatné, kdybych za to nedostal penalizaci.“

Leclerc se zmínil také o incidentu s Verstappenem. „Měli jsme menší diskusi předtím, než jsme šli ke stewardům. Věděl, že jsem udělal chybu. Tyto věci se stávají.“

Přepis komunikace: Proč Leclerc zajel do boxů až na konci třetího kola?

Přepis komunikace: Proč Leclerc zajel do boxů až na konci třetího kola?

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Soupeři favorizují v Mexiku Ferrari. Vettel je opatrnější

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10