Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

Postavit vůz okolo nové pohonné jednotky je velkou výzvou pro inženýry. Samozřejmě platí, že čím později se o podobné změně dozvíte, tím hůře.

„Architektura Renaultu je velmi odlišná,“ řekl technický šéf McLarenu Tim Goss pro Autosport.

„Máte dvě základní motorové architektury. Na jedné straně přístup Mercedesu a Hondy a na druhé straně přístup Ferrari a Renaultu. V podstatě jde o umístění turbodmýchadla.“

„Mercedes a Honda mají kompresor na přední straně motoru, turbínu na zadní straně a MGU-H je uprostřed V.“

„Přístup Ferrari a Renaultu je takový, že kompresor máte vzadu, MGU-H je za ním a turbína za MGU-H.“

„Vyžaduje to velmi odlišný přístup k vašemu šasi a převodovce. Nyní, když máme čerstvé zkušenosti s oběma, vidíme, že u obou jsou klady a zápory.“

„Existuji věci, které miluji u přístupu Renaultu, ale i věci, které mě trochu frustrují. Měli jsme štěstí, že rozhodnutí přejít od jednoho motoru k druhému bylo provedeno včas.“

Motor Renaultu bude mít vliv na palivovou nádrž, převodku a zadní zavěšení.

„Museli jsme upravit šasi, změnit chladící systém a přepracovat převodovku, aby se vešla.“

„Ale dokázali jsme to udělat včas, aniž by došlo u šasi k významnému kompromisu. Byla to docela velká změna.“

Motor Renaultu je podle Gosse umístěn více v přední části šasi. U Hondy byl vpředu mezi nádrží a motorem přívod vzduchu. Kvůli tomu bylo šasi delší. 

McLaren mohl posunout motor trochu více dopředu, což má pozitivní vliv na aerodynamickou zátěž i výfukový systém. 

„Museli jsme ale zase kvůli turbu upravit zavěšení a protáhnout převodovku. Odvedli jsme skvělou práci. Bylo to náročné. Strávili jsme dva týdny intenzivní prací, abychom to nějak vymysleli.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Doporučujeme

Články odjinud