Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

Postavit vůz okolo nové pohonné jednotky je velkou výzvou pro inženýry. Samozřejmě platí, že čím později se o podobné změně dozvíte, tím hůře.
Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

„Architektura Renaultu je velmi odlišná,“ řekl technický šéf McLarenu Tim Goss pro Autosport.

„Máte dvě základní motorové architektury. Na jedné straně přístup Mercedesu a Hondy a na druhé straně přístup Ferrari a Renaultu. V podstatě jde o umístění turbodmýchadla.“

„Mercedes a Honda mají kompresor na přední straně motoru, turbínu na zadní straně a MGU-H je uprostřed V.“

„Přístup Ferrari a Renaultu je takový, že kompresor máte vzadu, MGU-H je za ním a turbína za MGU-H.“

McLaren s Renaultem očekává výrazný posun pořadím

McLaren s Renaultem očekává výrazný posun pořadím

„Vyžaduje to velmi odlišný přístup k vašemu šasi a převodovce. Nyní, když máme čerstvé zkušenosti s oběma, vidíme, že u obou jsou klady a zápory.“

„Existuji věci, které miluji u přístupu Renaultu, ale i věci, které mě trochu frustrují. Měli jsme štěstí, že rozhodnutí přejít od jednoho motoru k druhému bylo provedeno včas.“

Motor Renaultu bude mít vliv na palivovou nádrž, převodku a zadní zavěšení.

„Museli jsme upravit šasi, změnit chladící systém a přepracovat převodovku, aby se vešla.“

„Ale dokázali jsme to udělat včas, aniž by došlo u šasi k významnému kompromisu. Byla to docela velká změna.“

Chtěli jsme dodávat McLarenu motory, říká Mercedes

Chtěli jsme dodávat McLarenu motory, říká Mercedes

Motor Renaultu je podle Gosse umístěn více v přední části šasi. U Hondy byl vpředu mezi nádrží a motorem přívod vzduchu. Kvůli tomu bylo šasi delší. 

McLaren mohl posunout motor trochu více dopředu, což má pozitivní vliv na aerodynamickou zátěž i výfukový systém. 

„Museli jsme ale zase kvůli turbu upravit zavěšení a protáhnout převodovku. Odvedli jsme skvělou práci. Bylo to náročné. Strávili jsme dva týdny intenzivní prací, abychom to nějak vymysleli.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Alonso si pochvaluje spolupráci s Brownem. Jsme kamarádi, říká

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10