Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

Postavit vůz okolo nové pohonné jednotky je velkou výzvou pro inženýry. Samozřejmě platí, že čím později se o podobné změně dozvíte, tím hůře.
Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

„Architektura Renaultu je velmi odlišná,“ řekl technický šéf McLarenu Tim Goss pro Autosport.

„Máte dvě základní motorové architektury. Na jedné straně přístup Mercedesu a Hondy a na druhé straně přístup Ferrari a Renaultu. V podstatě jde o umístění turbodmýchadla.“

„Mercedes a Honda mají kompresor na přední straně motoru, turbínu na zadní straně a MGU-H je uprostřed V.“

„Přístup Ferrari a Renaultu je takový, že kompresor máte vzadu, MGU-H je za ním a turbína za MGU-H.“

McLaren s Renaultem očekává výrazný posun pořadím

McLaren s Renaultem očekává výrazný posun pořadím

„Vyžaduje to velmi odlišný přístup k vašemu šasi a převodovce. Nyní, když máme čerstvé zkušenosti s oběma, vidíme, že u obou jsou klady a zápory.“

„Existuji věci, které miluji u přístupu Renaultu, ale i věci, které mě trochu frustrují. Měli jsme štěstí, že rozhodnutí přejít od jednoho motoru k druhému bylo provedeno včas.“

Motor Renaultu bude mít vliv na palivovou nádrž, převodku a zadní zavěšení.

„Museli jsme upravit šasi, změnit chladící systém a přepracovat převodovku, aby se vešla.“

„Ale dokázali jsme to udělat včas, aniž by došlo u šasi k významnému kompromisu. Byla to docela velká změna.“

Chtěli jsme dodávat McLarenu motory, říká Mercedes

Chtěli jsme dodávat McLarenu motory, říká Mercedes

Motor Renaultu je podle Gosse umístěn více v přední části šasi. U Hondy byl vpředu mezi nádrží a motorem přívod vzduchu. Kvůli tomu bylo šasi delší. 

McLaren mohl posunout motor trochu více dopředu, což má pozitivní vliv na aerodynamickou zátěž i výfukový systém. 

„Museli jsme ale zase kvůli turbu upravit zavěšení a protáhnout převodovku. Odvedli jsme skvělou práci. Bylo to náročné. Strávili jsme dva týdny intenzivní prací, abychom to nějak vymysleli.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Diskuze (114) Další článek: Alonso si pochvaluje spolupráci s Brownem. Jsme kamarádi, říká
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
13:41 | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10