Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

Postavit vůz okolo nové pohonné jednotky je velkou výzvou pro inženýry. Samozřejmě platí, že čím později se o podobné změně dozvíte, tím hůře.
Dostat motor Renaultu do auta nebylo snadné, zní z Wokingu

„Architektura Renaultu je velmi odlišná,“ řekl technický šéf McLarenu Tim Goss pro Autosport.

„Máte dvě základní motorové architektury. Na jedné straně přístup Mercedesu a Hondy a na druhé straně přístup Ferrari a Renaultu. V podstatě jde o umístění turbodmýchadla.“

„Mercedes a Honda mají kompresor na přední straně motoru, turbínu na zadní straně a MGU-H je uprostřed V.“

„Přístup Ferrari a Renaultu je takový, že kompresor máte vzadu, MGU-H je za ním a turbína za MGU-H.“

McLaren s Renaultem očekává výrazný posun pořadím

McLaren s Renaultem očekává výrazný posun pořadím

„Vyžaduje to velmi odlišný přístup k vašemu šasi a převodovce. Nyní, když máme čerstvé zkušenosti s oběma, vidíme, že u obou jsou klady a zápory.“

„Existuji věci, které miluji u přístupu Renaultu, ale i věci, které mě trochu frustrují. Měli jsme štěstí, že rozhodnutí přejít od jednoho motoru k druhému bylo provedeno včas.“

Motor Renaultu bude mít vliv na palivovou nádrž, převodku a zadní zavěšení.

„Museli jsme upravit šasi, změnit chladící systém a přepracovat převodovku, aby se vešla.“

„Ale dokázali jsme to udělat včas, aniž by došlo u šasi k významnému kompromisu. Byla to docela velká změna.“

Chtěli jsme dodávat McLarenu motory, říká Mercedes

Chtěli jsme dodávat McLarenu motory, říká Mercedes

Motor Renaultu je podle Gosse umístěn více v přední části šasi. U Hondy byl vpředu mezi nádrží a motorem přívod vzduchu. Kvůli tomu bylo šasi delší. 

McLaren mohl posunout motor trochu více dopředu, což má pozitivní vliv na aerodynamickou zátěž i výfukový systém. 

„Museli jsme ale zase kvůli turbu upravit zavěšení a protáhnout převodovku. Odvedli jsme skvělou práci. Bylo to náročné. Strávili jsme dva týdny intenzivní prací, abychom to nějak vymysleli.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Alonso si pochvaluje spolupráci s Brownem. Jsme kamarádi, říká

11:11 | Týmy nejsou vůbec spokojené s bagetovými obrubníky ve druhé zatáčce. Pokud přes ně jezdec přejde, hrozí poškození vozu, což se stalo Bottasovi a Verstappenovi. Masi je však neoblomný a obrubníky zůstávají.
9:58 | McLaren v noci na dnešek porušil večerku. Týmy to mohou udělat dvakrát za sezónu. V tomto případě šlo o první porušení v této sezóně.
14:42 | F3: Pole position získal Frederik Vesti. Staněk 17.
18. června | Ve Francii je rychlost v boxech jen 60 km/h. Pérez byl o 16,5 km/h rychlejší a dostal pokutu 1000 euro.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink Bottas (1:33.448)
2. trénink Verstappen (1:32.872)
Sobota 19. června 2021
3. trénink Verstappen (1:31.300)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00