Kevin Magnussen ve F1 skončil. Jak hodnotí svou kariéru, ve které dosáhl nejlepšího výsledku hned v prvním závodě?
Kevina Magnussena letos na startovním roštu F1 neuvidíme. A je docela pravděpodobné, že se do F1 už nevrátí.
Jeho kariéra v královně motorsportu začala ve Velké ceně Austrálie 2014 a byl to skvělý debut. Magnussen získal pódium – první a bohužel poslední v jeho 185 startech.
Magnussen začínal u McLarenu, kde ale vydržel jen jeden rok. Nahradil ho pak Fernando Alonso. Poté jezdil u Renaultu a nejvíce (145) závodů odjel za Haas.
„McLarenu trvalo deset let, než se dostal do formy, kterou měl v roce 2012,“ vysvětlil Magnussen v rozhovoru pro Autosport. „A já jsem se do něj dostal hned na začátku tohoto sestupného trendu. Kdybych přišel o dva nebo tři roky dříve, byl by to jiný příběh.“
„Myslím, že jsem měl také smůlu, že jsem na konci toho roku přišel o místo. Víte... pokud jde o tempo, byl jsem rychlejší než Jenson. V závodech mě daleko předčil. Bylo zcela jasné, co musím změnit.“
Jenson Button získal v sezóně 126 bodů, Magnussen jen 55. „Musel jsem jen dokončovat závody, trochu se zklidnit. Nebylo to tak, že bych potřeboval dělat věci lépe. Potřeboval jsem se trochu držet zpátky – a pak si myslím, že by to byl úplně jiný výkon z hlediska konzistence a tak dále. Myslím, že jsem měl smůlu, že jsem ten rok přišel o to místo, a to tak trochu změnilo trajektorii mé kariéry.“
Magnussen byl pak rok bez závodní sedačky. V roce 2016 odjel jednu sezónu za Renault, poté se přesunul k Haasu, kde jezdil v letech 2017 až 2020. Vypadalo to, že se pro něj kariéra ve F1 uzavřela, ale Rusko napadlo Ukrajinu a Haas se krátce před startem sezóny 2022 rozloučil s Mazepinem.
Ale zpět v čase. Magnussen měl při svém prvním příchodu k Haasu pocit, že by se jeho kariéra mohla otočit správným směrem. V roce 2018 skončil Haas na pátém místě v Poháru konstruktérů...
„Byl to můj třetí rok v F1. Bylo mi asi 24 let... 23? Pořád se mohlo stát cokoliv. Pořád jsem věřil, že je to možné. A byly chvíle, kdy jsem cítil, že se to tím směrem ubírá.“
„V roce 2018 jsme měli v první polovině roku opravdu dobré auto. Charles právě přišel do F1 se Sauberem. A začátek jeho první sezony nebyl skvělý. A ten můj byl opravdu dobrý! A pak najednou Ferrari sáhlo vedle.“
„Najednou jsem jezdil v jejich simulátoru, ne za Haas, ale za Ferrari. Měli mě v hledáčku a já si říkal, dobře... už jsem se začínal těšit, kam to povede. Ale pak to Charles opravdu rozbalil a já neslyšel nic.“
„Nevím, jak blízko to bylo, ale myslím, že kdyby Charles nezačal podávat výkony, kdyby měl sezónu na hov**, myslím, že bych byl jedním z jezdců, na které by se podívali. Někdy máte pocit, že jste blízko, ale pořád to není dost blízko. Tak to prostě chodí.“
„Po té sezoně Daniel opustil Red Bull a já si vzpomínám, jak můj management jednal s Christianem Hornerem, protože samozřejmě všichni mluvili o sedačce v Red Bullu. A Christian mi řekl: ‚Podívej, v Red Bullu není místo, ale můžeme se bavit o Toro Rosso‘. A já jsem odpověděl: ‚Ne, ne, to nedělejme,‘ což jsem asi měl udělat.“
„Byl to Gasly, kdo dostal místo (u Red Bullu). Albon byl povýšen z F2 do Toro Rosso, a pak Gasly neodvedl dobrou práci – a přišel Albon! Takže víte, že ten, kdo dostal to místo v Toro Rosso, skončil v Red Bullu.“
„Určitě jsem mohl udělat víc,“ připustil Magnussen. „Nemyslím si, že někdo může říct, nemohl udělat víc. Myslím, že vždy budou věci... byly chvíle, kdy jsem nepracoval dost tvrdě.“
„Ale pak byly chvíle, kdy jsem dřel jako kůň. Opravdu ničeho nelituji. Nemyslím si, že bych mohl udělat něco, co by změnilo průběh mé kariéry. Skutečně o tom pochybuji.“