Dostal Manor takříkajíc "tlačenku"?

Za Manorem stojí lidé úzce spjatí s vysokými představiteli FIA.

Podle informací britského tisku Asociace týmů formule 1 FOTA zvažuje oficiální protest na způsob, jakým byli vybráni noví uchazeči US F1, Campos a Manor. Problém se týká posledního z nich.

Existuje totiž podezření, že šéfkomisař a Mosleyho pravá ruka během Grand Prix víkendů Allan Donnelly protlačil Manor na soupisku 2010. Vysoce postavený člen vedení Donellyho soukromé společnosti spravuje pro Manor mediální záležitosti, byť zadarmo. Technický ředitel Manoru navíc před dvaceti lety pracoval pro tým Simtek, v jehož voze zahynul v roce 1994 Rakušan Roland Ratzenberger. Simtek založili Nick Wirth a Max Mosley v roce 1989. Wirth je přitom majitelem společnosti Wirth Research Limited, která s Manorem uzavřela partnerství pro závodění ve formuli 1.

Wirth Research spolupracovala s FIA na konceptu nového zadního přítlačného křídla nové éry.

Manor byl přitom bez nadsázky šokujícím členem užšího výběru FIA. Veřejnost se o něm dozvěděla až se zveřejněním provizorní startovní listiny 12. června. Porazil takové etablované velikány jako Prodrive nebo Lolu.

Nyní se ovšem ukazuje, že Manor dostal lidově řečeno tlačenku tím, že za ním stojí firma (Wirth) úzce spojená s vrcholnými představiteli FIA. Neúspěšní uchazeči Lola a N.Technology svůj zájem o vstup do formule 1 odvolali, druhý jmenovaný dokonce v doprovodu ostrého útoku na "pochybný" postup výběru nových týmů.

Ironicky je to právě Manor, který by mohl nejvíc utrpět zrušením rozpočtových stropů a technických výhod pro dodavatele motorů Cosworth. Není dokonce vyloučeno, že navzdory velké přízni FIA by se ve startovní listině nemusel udržet, což připustil i komerční šéf Brawnu Nick Fry.

Diskuze (96) Další článek: Ferrari se chce už brzy soustředit na auto pro rok 2010
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10