Práce na detailech, které se týkají technických pravidel pro sezonu 2026, pokračují. Na základě posledních změn v oblasti aerodynamiky by vozy měly být o něco rychlejší.
V roce 2026 čeká týmy a jezdce spousta technických změn. Ty se přitom nebudou týkat pouze pohonných jednotek (PJ), ale i samotných šasi.
Zatímco parametry PJ jsou známy již delší dobu, více detailů k podobě nových vozů bylo představeno teprve letos v červnu před Velkou cenou Kanady.
Nové vozy by sice měly být lehčí a budou disponovat aktivní aerodynamikou, ale přesto panují pochybnosti o jejich celkové výkonnosti – především kvůli pohonným jednotkám, které budou z 50 procent spoléhat na elektrickou energii.
Jak však informuje web Motorsport.com, FIA nyní ve spolupráci s týmy upravila technická pravidla (tu část, která souvisí s šasi) tak, aby vozy oproti těm současným nebyly o tolik pomalejší. Na základě změn by monoposty měly v porovnání s původními předpoklady zrychlit o dvě sekundy a být tedy asi o sekundu pomalejší než teď.
„Výkon vozu se zvýšil asi o 50 bodů přítlaku. Díky tomu nebudou mít nové vozy o 40 procent přítlaku méně než ty současné, ale jen o 15. Výsledný čas na kolo by tak měl být blízký současným vozům. Vše bylo provedeno tak, jak bylo slíbeno v červnu. Bez těchto změn by vozy byly asi o dvě sekundy pomalejší,“ prohlásil šéf FIA pro oblast monopostů Nikolas Tombazis, kterého cituje Motorsport.com.
Tombazis rovněž vysvětlil, jakých oblastí se změny týkají.
Podle řeckého inženýra došlo k úpravám v oblasti předního křídla (včetně jeho uchycení), a stejně tak změn doznala i podlaha a difuzor, který by měl být nakonec o něco větší. Přepracovány byly rovněž některé díly kolem předních kol s tím, že se na detailech ještě pracuje.