Došlo k úpravě pravidel okolo modrých vlajek

Od Grand Prix Ázerbájdžánu byly upraveny procedury, které souvisí s modrými vlajkami.
Došlo k úpravě pravidel okolo modrých vlajek

Pomalejší vůz, který je předjížděn o kolo, by měl rychlejší vůz pustit. To není žádná novinka. Mění se ale procedury, kterými je pomalejší vůz upozorněn.

Pomalejší jezdec by měl být nejdříve informován od svého týmu o tom, že bude předjet a to ve chvíli, kdy je rychlejší auto 3 sekundy za ním. Samotné modré vlajky a také modrá světla v kokpitu by měl vidět ve chvíli, kdy je rychlejší auto 1 sekundu za ním. Původně to bylo 1,5 sekundy, ale od letošního roku došlo k úpravě.

Jenomže někteří jezdci si i tak stěžují na chováni svých pomalejších kolegů. V Kanadě o tom mluvil například Kimi Räikkönen. Problém je, že jízda v závěsu je letos složitější a to platí i pro předjetí pod modrými vlajkami.

Naopak pomalejší jezdci si zase stěžují, že i oni závodí a bojují o pozici. Nemusí to přitom být souboj o 18. místo. Náskok prvních dvou týmů je takový, že předjetí o kolo jsou i jezdci na bodech. 

Pro závod v Baku dojde k úpravě z 1,0 na 1,2 s. Poté se změna vyhodnotí.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (8) Další článek: Kvjat neví, zda chce ještě spolupracovat se Sainzem