Dopředu směrované výfuky jsou velmi drahé a odvážné, říká Wirth

Technický ředitel týmu Virgin Nick Wirth prozradil, že také zvažoval dopředu směrované výfuky, jako má Renault. Takové řešení ale svojí náročností přesahuje možnosti malé stáje.
Dopředu směrované výfuky jsou velmi drahé a odvážné, říká Wirth

"Můžu potvrdit, že jsme vyzkoušeli řešení velmi podobné tomu, které vidíte na tom voze (Renaultu). Oni mají velmi odlišné výsledky od těch našich," uvedl Wirth při prezentaci MVR-02.

Simulace Virginu ukázaly, že před bočnice směrované výfuky nejsou pro něj schůdnou cestou. "Víme, proč se pro ně rozhodli, ale aby to bylo možné uskutečnit, musíte mít tým a finanční a lidské zdroje jako Renault."

Pro Virgin by řešení Renaultu představovalo také nemalé riziko, které tým nepotřebuje podstoupit, když bojuje na konci startovního pole.

"Pustili se do ohromného podniku," konstatoval Wirth. "Pustit horké výfukové plyny kolem palivového systému, elektrického vedení, hydrauliky, systému chlazení a hlavně kolem nárazových struktur, které se obvykle testují při pokojových teplotách... Budou muset FIA přesvědčit, že to je v pořádku, i když je to zahřáté. Je to obrovský úkol a klobouk dolů, že byli tak odvážní, aby se do něčeho takového pustili."

Výfuky směrované dopředu zatím ukázal na svém voze jen Renault, ale očekává se, že se objeví i na dalších vozech. McLaren potvrdil při prezentaci MP4-26, že jezdit bude s jiným řešením, než které na svém novém voze ukázal.

Diskuze (14) Další článek: Kubicův spolujezdec popsal nedělní nehodu
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.