Bez zaváhání využil start z pole position.
Z pole position do hlavního závodu v Maďarsku dnes startoval vítěz páteční kvalifikace Jack Doohan. Vedle něho se do první startovní řady postavil Martins. Druhou řadu na roštu obsadil Vesti a Pourchaire, třetí Hadjar a Iwasa. První destíku na roštu doplnil Bearman, Daruvala, Hauger a Maini. Staněk po chybě v páteční kvalifikaci startoval i dnes z konce pole.
Doohan perfektně odstartoval a ihned se ujal vedení v závodě. Skvělý start se povedl i Vestimu, který překonal Martinse a zařadil se na druhé místo. Čtvrtý zůstal Pourchaire, pátý Hadjar.
A pak už podobně jako včera probíhal závod spíše poklidně. Piloti ani příliš nepospíchali do boxů k povinným zastávkách a na trati se snažili zůstat co nejdéle. Většina z nich zvolila měkké pneumatiky, z čela pouze Iwasa vsadil na tvrdší směs.
Z první desítky zamířil až ve třináctém kole do boxů pátý Hadjar a na trať se vrátil až jako patnáctý. Na to zareagoval Pourchaire a i on zajel o kolo později do boxů. Vráti se jako třináctý, tuto pozici však na studených pneumatikách nedokázal udržet a ihned ho předjel Cordeel.
Následně postupně do boxů zajel Hauger, Fittipaldi, Daruvala a Bearman. Ale to na pořadí na čele nemělo žádný vliv. Jelikož se všichni zařadili až za Pourchaireho.
Doohan stále zůstával na čele a jeho náskok na Pourchaireho, tedy nejvýše jezdícího pilota z již stavějících, činil 39,5 sekundy. Za ním stále jezdil Vesti a Martins, i ty zastávka v boxech ještě čekala.
Vesti začal rychle ztrácet tempo, proto ve 23. kole k mechanikům zamířil i on. Vrátil se sice před Pourchaireho s náskokem 1,7 sekundy, jeho studené pneumatiky však zapříčinily že se pilot ART rychle přiblížil, takže jsme mohli být svědky přímé bitvy o titul. Předjet se mu ho však nepodařilo.
Pak už zajel do boxů i Martins. Vrátil se těsně před Vestim, ten své teď už zahřáté pneumatiky zužitkovat dokázal, a pilota ART předjel. O stejný manévr se na svého týmového kolegu pokoušel i Pourchaire, ale vyjel mimo trať a nakonec ho překonal i Hadjar.
Ve 24. kole konečně do boxů zamířil i Doohan, bez problémů se vrátil na první místo, a to s bezpečným náskokem 7 sekund. Pořadí na čele po zastávkách v boxech tak bylo Doohan, Vesti, Martins, Hadjar, Pourchaire, Iwasa, Hauger a Fittipaldi.
Iwasa jel ovšem na alternativní strategii a teď měl nasazeny měkké pneumatiky, takže v závěru závodu ještě mohl útočit. Nejdříve úspěšně předjel Pourchaireho a začal se přibližovat Hadjarovi. I jeho po pěkném předjížděcím manévru předjel a posunul se na čtvrté místo.
Jack Doohan ještě přidal několik nejrychlejších kol a pak s pohodlným náskokem v maďarském hlavním závodě získal své první letošní vítězství. Na stupních vítězů ho doplnil Vesti a Martins.
Jelikož Pourchaire skončil v závodě jako šestý, Vesti navýšil svůj náskok v šampionátu z jednoho bodu na bodů jedenáct.
Staněk využíval v závodě alternativní strategii, kdy startoval na tvrdší sadě pneumatik a volil pozdější zastávku v boxech. Propracoval se tak na čtrnácté místo.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
57:52.434 |
37 |
2 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
9.110 |
37 |
3 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
9.850 |
37 |
4 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
26.167 |
37 |
5 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
27.407 |
37 |
6 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
29.529 |
37 |
7 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
30.512 |
37 |
8 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
30.937 |
37 |
9 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
39.401 |
37 |
10 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
39.979 |
37 |
11 |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
41.025 |
37 |
12 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
41.607 |
37 |
13 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
42.064 |
37 |
14 |
Roman Staněk |
Trident |
42.944 |
37 |
15 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
56.569 |
37 |
16 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
1:00.999 |
37 |
17 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
1:02.846 |
37 |
18 |
Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz |
1:08.612 |
37 |
19 |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
1:14.010 |
37 |
20 |
Kush Maini |
Campos Racing |
1:16.994 |
37 |
21 |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
|
36 |
- |
Clément Novalak |
Trident |
|
2 |