Doohan získal v Maďarsku své prví letošní vítězství | foto: getty images/ Clive Mason

foto: getty images/ Clive Mason

Doohan získal v Maďarsku své prví letošní vítězství

Bez zaváhání využil start z pole position.

Z pole position do hlavního závodu v Maďarsku dnes startoval vítěz páteční kvalifikace Jack Doohan. Vedle něho se do první startovní řady postavil Martins. Druhou řadu na roštu obsadil Vesti a Pourchaire, třetí Hadjar a Iwasa. První destíku na roštu doplnil Bearman, Daruvala, Hauger a Maini. Staněk po chybě v páteční kvalifikaci startoval i dnes z konce pole.

Doohan perfektně odstartoval a ihned se ujal vedení v závodě. Skvělý start se povedl i Vestimu, který překonal Martinse a zařadil se na druhé místo. Čtvrtý zůstal Pourchaire, pátý Hadjar.

A pak už podobně jako včera probíhal závod spíše poklidně. Piloti ani příliš nepospíchali do boxů k povinným zastávkách a na trati se snažili zůstat co nejdéle. Většina z nich zvolila měkké pneumatiky, z čela pouze Iwasa vsadil na tvrdší směs.

Z první desítky zamířil až ve třináctém kole do boxů pátý Hadjar a na trať se vrátil až jako patnáctý. Na to zareagoval Pourchaire a i on zajel o kolo později do boxů. Vráti se jako třináctý, tuto pozici však na studených pneumatikách nedokázal udržet a ihned ho předjel Cordeel.

Následně postupně do boxů zajel Hauger, Fittipaldi, Daruvala a Bearman. Ale to na pořadí na čele nemělo žádný vliv. Jelikož se všichni zařadili až za Pourchaireho.

Doohan stále zůstával na čele a jeho náskok na Pourchaireho, tedy nejvýše jezdícího pilota z již stavějících, činil 39,5 sekundy. Za ním stále jezdil Vesti a Martins, i ty zastávka v boxech ještě čekala.

Vesti začal rychle ztrácet tempo, proto ve 23. kole k mechanikům zamířil i on. Vrátil se sice před Pourchaireho s náskokem 1,7 sekundy, jeho studené pneumatiky však zapříčinily že se pilot ART rychle přiblížil, takže jsme mohli být svědky přímé bitvy o titul. Předjet se mu ho však nepodařilo.

Pak už zajel do boxů i Martins. Vrátil se těsně před Vestim, ten své teď už  zahřáté pneumatiky zužitkovat dokázal, a pilota ART předjel. O stejný manévr se na svého týmového kolegu pokoušel i Pourchaire, ale vyjel mimo trať a nakonec ho překonal i Hadjar.

Ve 24. kole konečně do boxů zamířil i Doohan, bez problémů se vrátil na první místo, a to s bezpečným náskokem 7 sekund. Pořadí na čele po zastávkách v boxech tak bylo Doohan, Vesti, Martins, Hadjar, Pourchaire, Iwasa, Hauger a Fittipaldi.

Iwasa jel ovšem na alternativní strategii a teď měl nasazeny měkké pneumatiky, takže v závěru závodu ještě mohl útočit. Nejdříve úspěšně předjel Pourchaireho a začal se přibližovat Hadjarovi. I jeho po pěkném předjížděcím manévru předjel a posunul se na čtvrté místo.

Jack Doohan ještě přidal několik nejrychlejších kol a pak s pohodlným náskokem v maďarském hlavním závodě získal své první letošní vítězství. Na stupních vítězů ho doplnil Vesti a Martins.

Jelikož Pourchaire skončil v závodě jako šestý, Vesti navýšil svůj náskok v šampionátu z jednoho bodu na bodů jedenáct.

Staněk využíval v závodě alternativní strategii, kdy startoval na tvrdší sadě pneumatik a volil pozdější zastávku v boxech. Propracoval se tak na čtrnácté místo.

Výsledky

P Jezdec Tým Čas / ztráta Kol
Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 57:52.434 37
Frederik Vesti Prema Racing 9.110 37
Victor Martins ART Grand Prix 9.850 37
Ajumu Iwasa DAMS 26.167 37
Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 27.407 37
Théo Pourchaire ART Grand Prix 29.529 37
Dennis Hauger MP Motorsport 30.512 37
Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 30.937 37
J.M.Correa Van Amersfoort Racing 39.401 37
10  Richard Verschoor Van Amersfoort Racing 39.979 37
11  Jehan Daruvala MP Motorsport 41.025 37
12  Ollie Bearman Prema Racing 41.607 37
13  Arthur Leclerc DAMS 42.064 37
14  Roman Staněk Trident 42.944 37
15  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 56.569 37
16  Zane Maloney Rodin Carlin 1:00.999 37
17  Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1:02.846 37
18  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:08.612 37
19  Ralph Boschung Campos Racing 1:14.010 37
20  Kush Maini Campos Racing 1:16.994 37
21  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing   36
Clément Novalak Trident   2

Doporučujeme

Články odjinud