Domenicali vysvětlil, jakou reorganizací prochází Ferrari

Domenicali vysvětlil, jakou reorganizací prochází Ferrari

Letošní sezóna titul do Maranella nepřinesla a Ferrari ví, co udělalo špatně. Během zimní přestávky se to snaží napravit.

Pro Scuderii byl problematický především začátek roku, protože nový monopost vyjel z továrny pomalý a bylo třeba ho zásadně přepracovat. Nic takového si Italové zopakovat už nechtějí, proto pracují na změnách.

"Už pár měsíců pracujeme na programu reorganizace spolu se zaváděním nových metodik, hlavně v aerodynamickém tunelu," vysvětloval šéf týmu Stefano Domenicali. "Jak víte, přestavujeme maranellské zařízení (tunel), bude uzavřené až do srpna."

"Do té doby budeme používat aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Také jsme aplikovali lepší metodu rozdělování práce mezi těmi, kdo pracují v aerodynamickém tunelu, a těmi, kdo by se měli více soustředit na kreativní část své práce. Letos jsme viděli, že když děláme moc věcí najednou, asi nejsme dost efektivní."

Změny přicházejí i v koordinaci projektů jednotlivých vozů, bude to důležité zejména s ohledem na nová pravidla roku 2014.

"Co se týče designu, rozhodli jsme, hlavně ve světle požadavků, kterým budeme čelit v roce 2013 se zcela novým projektem pro budoucnost, že budeme mít dva koordinátory: Simona Restu, inženýra, který svoji kariéru buduje v Maranellu a je velmi efektivní - ten bude pracovat na voze 2013, a Fabia Montecchiho, který bude pracovat na tom pro následující rok. Nikolas Tombazis pokračuje jako šéfdesignér."

Pro lidi v továrně má být vzorem tým ze závodních okruhů, který se dopouštěl minima chyb. Co se týče nového monopostu, cíle jsou stejné jako každý rok.

"Všichni si uvědomujeme, že musíme začít s konkurenceschopnějším vozem, jak to žádal náš prezident," pokračoval Domenicali. "Jen novému vozu jsme se začali věnovat teprve pár týdnů před posledním závodem, protože jsme se s tím letošním snažili až do konce. Auto 2013 představíme na konci ledna nebo začátku února. Jako obvykle to na začátku bude jen výchozí verze, zatímco tu kompletní uvidíte až v posledních dnech testů nebo v Austrálii, abychom maximálně využili dostupný čas."

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo dodal, že se inženýři budou snažit hledat mezery v regulích. "Musíme se snažit tlačit technická pravidla na jejich absolutní hranice, zatímco si udržíme své silné stránky z letošního roku, nebo je ještě zlepšíme, protože ostatní nebudou zahálet, ale ne tím, že budeme blízko nelegálnosti, jako se to stalo v roce 2009 s dvojitými difuzory. Ale musíme aplikovat jiný a kreativnější přístup."

Doporučujeme

Články odjinud