Domenicali dostal atrapu mrtvého psa

Stefano Domenicali obdržel od organizace bojující za práva zvířat atrapu mrtvého psa.
Foto: Getty Images / Lars Baron
Domenicali dostal atrapu mrtvého psa | Foto: Getty Images / Lars Baron

Organizace PETA, která bojuje po celém světě za práva zvířat, poslala šéfovi formule 1 atrapu mrtvého psa.

„Co mají společného ExxonMobil, Jack Daniel's a Coca-Cola? Poté, co se dozvěděly o krutosti závodu Iditarod a vyslechly si názory příznivců PETA, stáhly své sponzorství a přerušily veškeré vazby na smrtící psí závody,“ uvedla PETA.

Iditarod je závod se psím spřežením v zamrzlé aljašské tundře, který od svého vzniku zabil přes 150 psů. Psi jsou nuceni táhnout těžké saně více než 1500 km přes oslepující vánice a teploty pod nulou. Až polovina psů, kteří startují do závodu, jej podle organizace PETA nedokončí. Vloni mělo být téměř 200 psů staženo z důvodu vyčerpání, nemoci, zranění nebo jiných příčin, takže ti zbývající museli pracovat ještě více.

Jak to souvisí s F1? Přímo nijak. Jedním ze sponzorů Iditarod je telekomunikační společnost GCI působící na Aljašce. Je to dceřiná společnost firmy Liberty Broadband se sídlem v Coloradu. V roce 2014 byla Liberty Broadband vyčleněna z Liberty Media, takže obě společnosti jsou samostatně obchodovatelné. Ředitelem obou firem je reg Maffei.

Vztah mezi F1, kterou vlastní Liberty Media, a sponzorem závodu na Aljašce je tedy hodně vzdálený. Na druhou stranu je F1 mnohem známější a globálnější než telekomunikační firma na Aljašce. Není proto divu, že si PETA vybrala pro medializaci problému právě královnu motorsportu.

Další článek: Manažer Watson vzpomíná, jak se Jos Verstappen a Carlos Sainz Sr. až příliš starali o dění v Toro Rosso