Dokud nebude letošní W14 nejrychlejším vozem v poli, budeme ho považovat za slabý, říká Allison | Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Dokud nebude letošní W14 nejrychlejším vozem v poli, budeme ho považovat za slabý, říká Allison

Podle staronového technického šéfa Mercedesu Jamese Allisona nebude německý tým považovat svůj aktuální vůz s označením W14 za dobrý, dokud nebude nejlepším monopostem v celé F1.

Tým Mercedes do letošní sezony určitě nevstoupil tak, jak by si představoval.

I když německá stáj při posledním závodním víkendu v Melbourne předvedla zlepšené výkony, neznamená to, že by v Brackley byli se současným vývojem spokojeni.

„Je spolehlivý, to je jeho silná stránka. Je lepší než většina vozů na startovním roštu, ale dokud nebude nejrychlejší, bude nám všem v Mercedesu vždycky připadat jako slabé auto,“ řekl technický šéf James Allison v podcastu F1 Nation na adresu vozu.

„Je přiměřeně šetrné ke svým pneumatikám, ale není tak dobré jako některá auta, která jsme vyrobili v minulosti,“ přiznal zkušený inženýr.

Allison se nechce vyjadřovat k tomu, které okruhy by měly vozu W14 více vyhovovat. Podle jeho slov i proto, že se parametry monopostu budou díky vývoji měnit.

„Je poměrně brzy na to říct, v čem má náš vůz přednosti a v čem ne. Auto se bude vyvíjet po celý rok,“ dodal.

„Pokud bych však měl něco říct, mohu zmínit, že náš vůz má tendenci být lepší na okruzích, které vyžadují mít silný předek vozu než naopak. Například Bahrajn je trať, která je především o tom, jak dobře se vaše auto chová ke svým zadním pneumatikám. V Melbourne to pak bylo naopak. Dalšími takovými okruhy jsou Barcelona či Silverstone,“ uvedl Allison.

Doporučujeme

Články odjinud