Dokážeš to, vzkázal Mercedes do vysílačky Hamiltonovi

Šéf Mercedesu Toto Wolff přiznal, že si tým nebyl jistý zvolenou strategií, která nakonec Lewisi Hamiltonovi přinesla vítězství ve Velké ceně Maďarska formule 1.

21 kol před koncem jel Hamilton na druhém místě za Maxem Verstappenem z Red Bullu, když zajel podruhé k mechanikům pro novou střední směs pneumatik. Čerstvějšími pneumatikami chtěl tým dát Hamiltonovi větší šanci zaútočit na Verstappenovo vedení v závěru závodu.

Po zastávce ale Hamilton nestahoval Verstappena tak rychle, jak si Mercedes představoval, a vedení týmu začínalo pochybovat o tom, že se mu to podaří.

„Velmi jsme o tom pochybovali, protože jsme věděli, že ho musíme stahovat o sekundu na kolo, A byl tam úsek, kde Max zvýšil výkon svého motoru a jezdil časy jako Lewis, 1:19.5. Když mu pak (Hamiltonův závodní inženýr Peter Bonnington) řekl, že jezdí stejné časy, mohli jste slyšet jeho překvapení, proč jsme zajeli ke druhé zastávce,“ řekl Wolff.

Hamilton pochyboval o své strategii. Ukázala se jako vítězná

Hamilton pochyboval o své strategii. Ukázala se jako vítězná

„Pak se ale nějakým způsobem dostal myšlenkami zpět do normálu. Zřejmě jsme jej přes vysílačku motivovali. Jeho otec mi jednou řekl: 'Je tu jen jedna věta, kterou potřebujete, a to je 'dokážeš to'. Věděli jsme, že to může dokázat. A i když jsme podle plánu na to neměli dost kol, cítili jsme, že když mu to řekneme, mohlo by mu to pomoci. A to se přesně stalo.“

Wolff pochválil zvolenou strategii týmu. Podle něj to ukazuje, že se tým poučil z chyb z minulého víkendu v Německu.

„Bylo to skvělé provedení strategického týmu. Ráno jsme prodiskutovali všechny varianty a strategie dvou zastávek se zdála být nekonkurenceschopná.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Nedostatek přítlaku nás trestá více v závodě než v kvalifikaci, říká Binotto

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.
14. září | Zemřel Břetislav Enge... otec jediného českého pilota ve F1, který byl sám skvělým závodníkem.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)