Dokázat se držet Bottase bylo bizarní, říká Alonso

Ani jeden z pilotů McLarenu sice po technických problémech neviděl cíl Velké ceny Číny, Fernando Alonso přesto věří, že jeho výkonnost v dnešním závodě byla ještě lepší než v Austrálii.
Dokázat se držet Bottase bylo bizarní, říká Alonso

Španěl se po startu z 13. příčky posunul v úvodu závodu na osmé místo. V bodované desítce se následně držel až do 31. kola, kdy musel odstoupit kvůli problému s hnací hřídelí.

„Myslel jsem si, že Austrálie bude neopakovatelná, tady to ale bylo stejné nebo možná i lepší. Pomohly tomu podmínky, čehož jsme využili,“ řekl Alonso.

„Jezdci se točili vlevo vpravo a my získávali pozice více méně zadarmo. Když pak byla trať vlhká, tak jsme i přes rychlostní deficit na rovinkách drželi rychlost těch nejlepších, což je neuvěřitelné.“

Alonso věřil, že mohl dokončit závod na bodovaných pozicích. Optimismus mu dodávala také skutečnost, že několik kol za sebou dokázal držet Valtteriho Bottase z Mercedesu.

„Myslím, že jsme mohli neuvěřitelným způsobem získat jeden nebo dva body jako v Austrálii, protože jet před Bottasem a to, že vás dvě nebo tři kola nedokázal předjet, bylo jednou z nejvíce bizarních věcí, co se mi kdy stala.“

„Byl 300 metrů za mnou, předjel mě na rovince, ale já se ho pak dokázal držet celé následující kolo. To byla jedna z nejvíce neuvěřitelných věcí, co se mi stala.“

Vandoorna vyřadil problém s palivovým systémem

Velká cena Číny předčasně skončila také pro Stoffela Vandoorna, který odstoupil kvůli problému s palivovým systémem.

„Pro mě to byl krátký závod, na začátku ale docela zajímavý,“ řekl Belgičan. „Fernando i já jsme měli dobrý start a prvních několik kol jsme byli v balíku jezdců, ačkoliv pozice nebyla po zastávkách v boxech nejlepší, pak už to bylo náročnější. Naše rychlost ale byla slibná.“

„V 17. kole jsem ale ztratil výkon, neznám skutečné důvody, myslím ale, že to byl problém s palivem. Je škoda, že jsme dnes nemohli dokončit závod. Potenciál tam byl a v zatáčkách vypadal vůz docela konkurenceschopně v porovnání s vozy, se kterými jsem bojoval.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (66) Další článek: Ricciardo a Pérez dostali napomenutí. Nebyli na hymně
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10