Dokázat se držet Bottase bylo bizarní, říká Alonso

Ani jeden z pilotů McLarenu sice po technických problémech neviděl cíl Velké ceny Číny, Fernando Alonso přesto věří, že jeho výkonnost v dnešním závodě byla ještě lepší než v Austrálii.
Dokázat se držet Bottase bylo bizarní, říká Alonso

Španěl se po startu z 13. příčky posunul v úvodu závodu na osmé místo. V bodované desítce se následně držel až do 31. kola, kdy musel odstoupit kvůli problému s hnací hřídelí.

„Myslel jsem si, že Austrálie bude neopakovatelná, tady to ale bylo stejné nebo možná i lepší. Pomohly tomu podmínky, čehož jsme využili,“ řekl Alonso.

„Jezdci se točili vlevo vpravo a my získávali pozice více méně zadarmo. Když pak byla trať vlhká, tak jsme i přes rychlostní deficit na rovinkách drželi rychlost těch nejlepších, což je neuvěřitelné.“

Alonso věřil, že mohl dokončit závod na bodovaných pozicích. Optimismus mu dodávala také skutečnost, že několik kol za sebou dokázal držet Valtteriho Bottase z Mercedesu.

„Myslím, že jsme mohli neuvěřitelným způsobem získat jeden nebo dva body jako v Austrálii, protože jet před Bottasem a to, že vás dvě nebo tři kola nedokázal předjet, bylo jednou z nejvíce bizarních věcí, co se mi kdy stala.“

„Byl 300 metrů za mnou, předjel mě na rovince, ale já se ho pak dokázal držet celé následující kolo. To byla jedna z nejvíce neuvěřitelných věcí, co se mi stala.“

Vandoorna vyřadil problém s palivovým systémem

Velká cena Číny předčasně skončila také pro Stoffela Vandoorna, který odstoupil kvůli problému s palivovým systémem.

„Pro mě to byl krátký závod, na začátku ale docela zajímavý,“ řekl Belgičan. „Fernando i já jsme měli dobrý start a prvních několik kol jsme byli v balíku jezdců, ačkoliv pozice nebyla po zastávkách v boxech nejlepší, pak už to bylo náročnější. Naše rychlost ale byla slibná.“

„V 17. kole jsem ale ztratil výkon, neznám skutečné důvody, myslím ale, že to byl problém s palivem. Je škoda, že jsme dnes nemohli dokončit závod. Potenciál tam byl a v zatáčkách vypadal vůz docela konkurenceschopně v porovnání s vozy, se kterými jsem bojoval.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Ricciardo a Pérez dostali napomenutí. Nebyli na hymně

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00