Toto Wolff vidí v dodávce motorů pro Red Bull výhodu i nevýhodu.
Pokud nebude chtít Red Bull po roce 2016 spolupracovat s Renaultem, má jen málo možností. Mezi ně patří odběr motorů od Ferrari nebo Mercedesu.
„Pokud mám jako sportovní šéf Mercedesu Benz přemýšlet o tom, co je nejlepší v zájmu F1, pak musím říct, že je to (dodávání motoru Red Bullu) zajímavá možnost, protože by nás to propojilo se značkou, která má velký ohlas mezi mladými lidmi a je to vítězná značka,“ řekl Wolff pro Gazzettu dello Sport.
Jenomže tak jednoduché to podle Wolffa není. Existuje totiž ještě druhý a to zcela logický úhel pohledu. „Pokud mám ale mluvit jako šéf soupeřícího týmu, pak musím říct, že to není ideální, posílit jednoho z vašich hlavních konkurentů, který ví, jak postavit vítězné vozy.“
Wolff by asi jen velmi těžko obhájil před vedením Mercedesu, pokud by je začal Red Bull porážet s jejich vlastními motory.
Mercedes letos není v závodech stoprocentní, už dvakrát se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a v Maďarsku nebyl ani na stupních vítězů. Z hlediska bodů si ale oproti loňsku dokonce polepšil. Zatímco vloni v prvních závodech získal 366 bodů, letos je to 383 a to zejména díky téměř dokonalé spolehlivosti.
„Oddělení kontroly kvality na tom má velký podíl,“ prozradil Wolff a přihodil i pár čísel. „V roce 2013 jsme měli spolehlivost 70%, vloni 80% a letos je to 92%.“
Wolff má také blízko k Valtterimu Bottasovi, o kterém se mluví v souvislosti s možným přestupem k Ferrari. Podle Wolffa Williams do Bottase hodně investoval a zatím se mu to nevrátilo. Prodej Bottase může mít určitý smysl.
„Je to skvělý chlap, který může být přínosem pro jakýkoliv tým, ale Williams je třetí nejsilnější vůz tohoto mistrovství, který bojuje o stupně vítězů v každém závodě, a já nevidím žádný důvod, proč by měl odejít.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson, Lars Baron