Dobré zastávky pomáhají i strategii, pochvaluje si Ferrari. Za zlepšením je i rotace personálu | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Dobré zastávky pomáhají i strategii, pochvaluje si Ferrari. Za zlepšením je i rotace personálu

Ferrari se letos sice na trati nedaří tolik, jak by si přálo, ale v boxech dominuje. Už teď je prakticky jisté, že vyhraje cenu DHL pro nejlepší mechaniky.

Zastávky v boxech byly po léta doménou Red Bullu. Cenu od DHL vyhráli mechanici rudých býků sedmkrát v řadě. 

Letos ale v boxech vládnou rudí. Pokud se podíváme na sedm nejrychlejších zastávek v boxech, najdeme tam jen jeden tým – Ferrari. Dvakrát se mechanici z Maranella dostali na hranici dvou sekund. V souboji o cenu DHL mají 327 bodů. Druhý McLaren má 157 a úřadující „šampioni“ z Red Bullu jsou se 105 body dokonce až na pátém místě. 

GettyImages-2213478615.jpgGettyImages-2218124063.jpgGettyImages-2213478600.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

„V posledních letech jsme hodně pracovali na našich zastávkách v boxech, a to na všech úrovních. Kromě tréninku, přípravy a nácviku samotné posádky jsme věnovali hodně práce i technické stránce,“ řekl sportovní ředitel Ferrari Diego Ioverno, kterého cituje Racingnews365.

„Cílem je jednoznačně zajistit, aby posádka v boxech mohla vždy podávat výkony na nejvyšší úrovni. To nutně neznamená usilovat o absolutní rychlost, ale spíše se trvale držet pod hranicí tří sekund.“

„Tato konzistence umožňuje našim stratégům s dostatečnou přesností předvídat, v jaké pozici se vůz po zastávce vrátí na trať.“

„Tento přístup stejně nevyhnutelně vede k rychlejším zastávkám, protože když jsou konzistentně dobré, je statisticky také pravděpodobnější, že budou rychlé, a to nás rozhodně těší.“

„Abychom toho dosáhli, v průběhu let jsme výrazně zvýšili množství tréninků, zlepšili přípravu týmu a zaměřili se i na lidský faktor celého procesu.“

„Co se týče vybavení pro pit stopy, snažíme se zde aplikovat stejnou úroveň přípravy, sledování, řízení a řešení problémů, jakou uplatňujeme na komponenty vozu.“

„Na co jsme obzvlášť hrdí, je konzistentní výkon v prvních deseti závodech, a to i přes poměrně častou rotaci členů týmu.“

„S rostoucím počtem závodů jsme si uvědomili, že jediným způsobem, jak zajistit stabilní výkony po celou sezónu a zároveň udržet přijatelnou rovnováhu mezi pracovním a osobním životem, je rotace personálu na trati.“

Doporučujeme

Články odjinud