V letošním roce mohli výrobci pohonných jednotek vyvíjet po celou sezónu a to vinou nedokonalých pravidel. Příští rok to ale už nemělo být možné.
Původně měly být pohonné jednotky letos homologovány do konce února, ale FIA to poněkud zapomněla uvést v pravidlech přesně, takže vývoj nakonec probíhal celoročně. Například Honda nasadila další vylepšení v Rusku, Ferrari zvažuje tento krok v Austinu.
Aktuální pravidla říkají, že příští rok to již možné nebude. Ve čtvrtek ale proběhla v Ženevě schůzka výrobců pohonných jednotek s FIA (včetně Todta). Na schůzce došlo podle Autosportu k jednomyslné shodě, že vývoj možný bude. A nejen to:
- Vývoj pohonných jednotek bude možný po celou sezónu 2016 (homologace k poslednímu únoru byla zrušena).
- Počet žetonů bude pro rok 2016 stejně jako letos 32 (původně 25).
- Zakázané komponenty, které se již nemohly vyvíjet, se vyvíjet mohou.
- Výrobce může dodávat některému z týmu i letošní specifikaci pohonné jednotky.
Jedná se pouze o návrh. Schválit ho bude muset Komise F1 a nakonec formálně Světová rada motorsportu.
Bernie Ecclestone prý částečně prosazoval zavedení druhého motoru – vedle současných hybridů třeba 3,5 litrový V6 se dvěma turby nebo dokonce staré V8. Mohlo by jít o standardizovaný motor pro menší týmy. To ale neprošlo.
Foto: Getty Images / Clive Rose