Dobrá znalost 18palcových pneumatik podle Schumachera není výhodou

Formule 1 letos zavádí 18palcové pneumatiky. Někteří jezdci si je mohli bohatě vyzkoušet ve F2. Podle Schumachera to však žádnou velkou výhodu nepřináší.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Dobrá znalost 18palcových pneumatik podle Schumachera není výhodou | Foto: Getty Images / Clive Rose

Mick Schumacher má za sebou debutovou sezónu ve formuli 1. S vozem Haasu toho příliš dokázat nemohl, a tak se alespoň učil a zvykal si na F1. Podle něj je nejtěžší se naučit starty.

„Auto je tam extrémně zranitelné. V provozu, například v Monte Carlu, ztrácíte téměř 100 procent přítlaku. To si jako nováček nedokážete ani představit. V tréninku stále projíždíte zatáčkou na plný plyn a na startu auto najednou jede rovně. Musíte to zažít a poučit se z těchto situací. Třeba jak se příště chovat v souboji.“

Mazepin zhodnotil svou letošní sezónu. Dal by si dvojku

Mazepin zhodnotil svou letošní sezónu. Dal by si dvojku

Letos budou vozy zcela jiné. Haas kvůli letošnímu roku zcela vzdal vývoj v loňské sezóně. 

„Velkou otázkou je, kolik nám to přinese, ale ani ostatní týmy nejsou hloupé. Také vědí, kam směřovat. Musíme počkat. Doufejme, že máme v autě něco, co nám poskytne malou výhodu, alespoň na začátku.“

„Doufáme, že si všichni budou blíže a že budeme moci závodit proti sobě. Možná to tak na začátku bude. V závěru se obvyklé týmy zase odtrhnou. Jedinou otázkou je o kolik.“

Schumacher přiznal, že si letošní vůz na simulátoru zatím nevyzkoušel. „Momentálně nemáme vlastní simulátor. Od příštího roku by se to mělo změnit. Myslím, že si auto poprvé vyzkouším až během testu v Barceloně.“

Mick Schumacher, Kuan-jü Čou, Júki Cunoda a Nikita Mazepin už znají 18palcové pneumatiky z F2. Podle Schumachera to však není žádná výhoda. „Nemyslím si, že je to výhoda, protože pneumatiky pro formuli 1 budou zcela jiné než ty pro formuli 2.“

Další článek: Audi a Porsche krouží okolo dvou týmů F1