Do zatáčky Raidillon ve Spa-Francorchamps se vrátí štěrková úniková zóna

Okruh v belgickém Spa-Francorchamps čekají v následujících letech drobné změny. Aby trať splňovala standardy Mezinárodní motocyklové federace (FIM), vrátí se do únikové zóny v zatáčce Eau Rouge/Raidillon štěrk.
Do zatáčky Raidillon ve Spa-Francorchamps se vrátí štěrková úniková zóna

O uplynulém víkendu během hlavního závodu formule 2, který se jel v rámci víkendu Velké ceny Belgie vozů formule 1, přišel o život Anthoine Hubert.

Francouzský pilot zůstal stát uprostřed trati právě na výjezdu ze zatáčky Raidillon na horizontu poté, co se odrazil od bariéry z pneumatik. Ve vysoké rychlosti do jeho vozu narazil Juan Manuel Correa a Hubert svým zraněním způsobených nárazem později podlehl.

Podle názoru některých odborníků piloti při průjezdu zatáčkou Raidillon více riskují, jelikož vědí, že se v případě výletu mimo trať mohou spolehnout na vyasfaltované únikové zóny.

Krásný, ale i krutý: Na okruhu ve Spa zemřelo už 11 jezdců

Krásný, ale i krutý: Na okruhu ve Spa zemřelo už 11 jezdců

Prostor, ve kterém zůstal Hubertův vůz po nehodě stát, je však zároveň výjezdem z boxové uličky využívané při vytrvalostních závodech. V tomto prostoru tedy není možné umístit štěrk.

Aby však mohl okruh získat licenci Grade C, kterou stanovuje FIM, budou v zatáčce Eau Rouge a Raidillon do roku 2022 provedeny změny v únikových zónách.

„V zatáčce Raidillon nebudou provedeny žádné změny v samotné trati,“ ujistila pro tiskovou agenturu Belga ředitelka okruhu Nathalie Mailletová.

Fotogalerie: Grand Prix Belgie ve Spa od 60. let pod dnešek

Fotogalerie: Grand Prix Belgie ve Spa od 60. let pod dnešek

„Nicméně jisté je, že uděláme štěrkové únikové zóny. Normy pro motocykly jsou přísnější. Změny pro motocykly budou mít pozitivní dopad pro vozy. Nyní diskutujeme o tom, kam umístit štěrkové zóny a jak budou hluboké. A také, zda je potřeba, aby byly po celé délce zatáčky.“

Podle Mailletové tragická nehoda ze závodu formule 2 neohrozí budoucnost Velké ceny Belgie.

„To, co se stalo, bylo smolné, a připomnělo nám to, že neexistuje nulové riziko. Okruh vždy v otázce bezpečnosti spolupracoval s FIA (Mezinárodní automobilovou federací). Nyní budeme čekat na výsledky vyšetřování konkrétních příčin nehody,“ řekla.

„Nezpochybňuje to budoucnost F1 ve Spa. To, co se stalo, byl závodní incident. Všechny nás to samozřejmě zasáhlo. Musíme pokračovat ve vylepšování trati,“ dodala Mailletová.

Foto: Pirelli

Další článek: Wolff věří, že to Mercedes Ferrari v Monze ztíží. Ale až v neděli

8:55 | Haas bude po ukončení spolupráce s Rich Energy jezdit do konce roku se stejným zbarvením auta... jen nálepky Rich Energy zmizí.
13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10