Do F1 se přihlásily také Superfund a March

Čekají však na rozhodnutí o změnách pravidel.

S novými týmy ve formuli 1 se po letech roztrhl pytel. Dnes se objevily informace o příchodu dalších dvou. Prvním je rakouský Superfund, druhým britský March, který má dlouholetou tradici. Připojili se tak k již dříve avizovaným stájím Prodrive, Lola, Campos Meta1 a Team US F1, které rovněž usilují o vstup do šampionátu.

Šéfem nově vzniklého projektu Superfund by se měl podle informací britského Autosportu stát bývalý jezdec formule 1 Alexander Wurz. Tým by měl financovat rakouský magnát Christian Baha, zakladatel a majitel investiční společnosti Superfund. Vozy by měly pohánět motory Cosworth.

Jednání společnosti Superfund s FIA již proběhla, tým by rád využil rozpočtové stropy, zatím čeká na potvrzení přihlášky, pak začne nabírat zaměstnance. Čeká také na výsledek jednání mezi Mezinárodní automobilovou federací FIA a Asociací týmů formule 1 FOTA. Na základě jejich výsledku se bude odvíjet postup při budování zázemí.

Předpokládá se, že tým bude chtít úzce spolupracovat s existujícím výrobcem monopostů na území Velké Británie, ale vedení stáje bude pocházet z Rakouska. Tým je prý finančně zajištěn i na případné vybudování na zelené louce, pokud to bude nutné.

Sám Baha už má zkušenosti se sponzoringem v oblasti motorsportu, ve formuli 1 i v nižších kategoriích. Wurz jezdil v F1 s přestávkami v letech 1997 až 2007. Závodil s vozy Benetton, McLaren a Williams a v 69 startech získal 45 bodů, ještě loni byl rezervním jezdcem Hondy. Nyní závodí ve sportovních vozech a s Peugeotem se opět chystá na slavný závod 24 hodin Le Mans.

Tým March původně založili nynější prezident FIA Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker a Robin Herd v roce 1969. Formule 1 se účastnil v letech 1970 až 1977 a  pak ještě na začátku osmdesátých let. Potéspolečnost koupil Akira Akagi a spojil ji se svou firmou Leyton House. Ve formuli 1 s vozy, které jeden čas konstruoval také Adrian Newey v letech 1987 až 1992. Stáj nyní přihlásil Andrew Fitton, který ji vlastní právě od roku 1992.

Stejně jako další nové týmy i March čeká na výsledky jednání mezi FIA a FOTA o změnách pravidel.

Doporučujeme

Články odjinud