Do F1 se přihlásily také Superfund a March

Čekají však na rozhodnutí o změnách pravidel.

S novými týmy ve formuli 1 se po letech roztrhl pytel. Dnes se objevily informace o příchodu dalších dvou. Prvním je rakouský Superfund, druhým britský March, který má dlouholetou tradici. Připojili se tak k již dříve avizovaným stájím Prodrive, Lola, Campos Meta1 a Team US F1, které rovněž usilují o vstup do šampionátu.

Šéfem nově vzniklého projektu Superfund by se měl podle informací britského Autosportu stát bývalý jezdec formule 1 Alexander Wurz. Tým by měl financovat rakouský magnát Christian Baha, zakladatel a majitel investiční společnosti Superfund. Vozy by měly pohánět motory Cosworth.

Jednání společnosti Superfund s FIA již proběhla, tým by rád využil rozpočtové stropy, zatím čeká na potvrzení přihlášky, pak začne nabírat zaměstnance. Čeká také na výsledek jednání mezi Mezinárodní automobilovou federací FIA a Asociací týmů formule 1 FOTA. Na základě jejich výsledku se bude odvíjet postup při budování zázemí.

Předpokládá se, že tým bude chtít úzce spolupracovat s existujícím výrobcem monopostů na území Velké Británie, ale vedení stáje bude pocházet z Rakouska. Tým je prý finančně zajištěn i na případné vybudování na zelené louce, pokud to bude nutné.

Sám Baha už má zkušenosti se sponzoringem v oblasti motorsportu, ve formuli 1 i v nižších kategoriích. Wurz jezdil v F1 s přestávkami v letech 1997 až 2007. Závodil s vozy Benetton, McLaren a Williams a v 69 startech získal 45 bodů, ještě loni byl rezervním jezdcem Hondy. Nyní závodí ve sportovních vozech a s Peugeotem se opět chystá na slavný závod 24 hodin Le Mans.

Tým March původně založili nynější prezident FIA Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker a Robin Herd v roce 1969. Formule 1 se účastnil v letech 1970 až 1977 a  pak ještě na začátku osmdesátých let. Potéspolečnost koupil Akira Akagi a spojil ji se svou firmou Leyton House. Ve formuli 1 s vozy, které jeden čas konstruoval také Adrian Newey v letech 1987 až 1992. Stáj nyní přihlásil Andrew Fitton, který ji vlastní právě od roku 1992.

Stejně jako další nové týmy i March čeká na výsledky jednání mezi FIA a FOTA o změnách pravidel.

Diskuze (30) Další článek: Piquet: Řidičák? Prostě mi ho dali
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
8:17 | odkaz
8:14 | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10