Do F1 se má vrátit degradace pneumatik, jaká byla v roce 2011

Mika Häkkinen Pražus  |  07. 08. 2018 08:58

No "výborný" nápad. Já bych se hlavně vrátil k tankování, aby člověk viděl i jiné strategie než "zastavím o 2 kola dříve, nebo pro změnu nečekaně o 1 kolo později" velmi, skutečně velmi, napínavé. "Královna" motorsportu, ale hlavně nejezdit naplno a šetřit techniku. Svět se v pr*el obrací.

FoxPw  |  06. 08. 2018 19:55

Stejně se toho moc nezmění, protože zastávka navíc se těžko vykompenzuje rychlejšími pneumatikami, zvlášť pokud nebude možné jet do zatáčky těsně za předchozím autem.

feesee  |  06. 08. 2018 19:48

To je hrozné, jak v královně motorsportu se snaží vymyslet umělé závodění. Přece podstatou sportu je, být v něčem lepší než ostatní, tak proč zavádět umělou degradaci, umělou výkonnost pneumatik?
To je jako kdyby v hokeji někdo řekl, že první lajna smí bruslit o několik procent rychleji než druhá lajna, ale zase smí být na ledě kratší dobu. To všechno za účelem toho, aby padalo více branek.
Při zákazu tankování nemají různé druhy pneu žádný smysl. Všichni všechno šetří, motory, palivo, pneumatiky..., takže všem vyjde plus minus stejná optimální strategie. Povolte tankování, zvyšte počet motorů a uvidíte závodění. Ať může jezdec zvolit agresivní strategii, málo paliva, co nejměkčí pneu, krátké stinty. Nebo konzervativní strategii s vyšším množstvím paliva a tvrdšími pneu - pak to bude dávat smysl.

r126pkp  |  06. 08. 2018 18:01

Degradovat ty odborníky co ty pravidla tak zamotali, že se v nich už sami nevyznají.

Charles Leclerc Babiš Hemilton  |  06. 08. 2018 16:47

hlavně zase nedělat pneu na míru těm podvodníkům z Mercedesa a jejich dvornímu kašparovi Hamiltonovi

Sere tě hodně, že Lewis vede šampionát před Okurkou o 24 bodů

McLaren fan since Ayrton Senna era (1988-93)

Charles Leclerc Babiš Hemilton  |  06. 08. 2018 17:47

seš asi jasnovidec jak Jolanda - uhodls to

r126pkp  |  06. 08. 2018 17:58

jo a dělat pro změnu podvodníkům z Ferrari a dvornímu kašparovi Fettelovi

Ayrton Senna crazytunny  |  06. 08. 2018 15:35

Naprostá kravina.... všechny týmy maji SW pro výpočty a když jim vypadne že nejrychlejší bude 1 zastávka i kdyby šmudlali 1směs 90% závodu, tak pojedou na 1 zastávku, když 2 zastávky, pojedou na dvě, ale vypadne to všem týmům stejně..... co si od toho Liberty jako slibuje?

Pneumatika, která odejde po 10ti kolech je stejná jako ta co odejde po 30ti kolech, stejně musím min 1x za závod zastavit, stejně budou všechny týmy v TOP10 kvaldě mít stejnou strategii

K čemu mi je pneumatika o 2-3-10s/kolo rychlejší když na okruhu typu Rusko, Austrálie, Monaco, Hungaroring,...atd. prostě nepředjedu?

Nemyslím si, jak víme, tak každá směs je trochu jiná a někomu sedí více měkčí a někomu tvrdší, takže tam se dá experimentovat...plus se bude dát vymyslet nějaká alternativní strategie během závodu, což je dost často potřeba...ale celkově bych to neměnil a nechal to tak, jak to je. Ale uvidíme, třeba budeme mile překvapení.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Pokud bude rozdíl ve směsi přes dvě sekundy na kolo, čemu se mi nechce ani věřit, pak by se dalo předjet i v maďarsku, kde údajně na předjetí potřebuješ o vteřinu a pul rychlejší vůz.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Hajzlík  |  06. 08. 2018 14:01

Neustále nesmyslné změny pro změny, které znevýhodní malé týmy s nízkými rozpočty, protože takové změny znamenají nekonečné simulace, ladění aero i chassis a to jsou věci, které malý tým zruinují. Mergl nebo Ferko do toho nasypou kolik bude třeba na odladění a budou vysmátí a čulibrkové ve FIA zase budou mudrovat na téma snížení nákladů F1 týmů.

Charles Leclerc Situs  |  06. 08. 2018 12:58

jak zekl Schumacher kdyz se vratil do "moderni" F1. Gumy jsou jak kdybych jezdil na syrovem vejci

To je téma pro Ferdu...Hadrelli 😀😎

McLaren fan since Ayrton Senna era (1988-93)

Lucas di Grassi Stráťa  |  06. 08. 2018 13:24

Ferda prská špatným směrem - tady má jasnej důkaz že Pirelli opravdu nemá dělat kvalitní pneu co vydrží...

Fernando Alonso MaseratiMC12  |  06. 08. 2018 11:30

Takže se vlastně nic nezmění - budou se šetřit pneumatiky a motory.

To je doba, než se to ustálí a dohodne tak, aby už žádný změny nebyly...to je neustále něco. Vysvětlí mi někdo tuhle větu?

Měkká pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 10 % závodní vzdálenosti a být o 2,2 s rychlejší než tvrdá...

Nechápu co má být 2 s degradace? Jakože po odjetí 10% závodní vzdálenosti bude pilot o 2 sekundy na kolo pomalejší?

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 06. 08. 2018 10:48

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

jo presne tak to chapu, 10% zavodu a guma zacne spomalovat o 2 sekundy na kolo aby museli prezout na cerstve.

To ale moc nedává smysl. To by pak muselo být X pitstopů.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Schumi Schuminier  |  06. 08. 2018 11:56

Smysl to dává. Těch 10 % vzdálenosti je zcela jistě míněno při zajíždění tzv. kvalifikačních kol, tedy nadoraz.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.