Do F1 se má vrátit degradace pneumatik, jaká byla v roce 2011

V oblasti pneumatik nás čeká v nejbližších letech řada změn.
Do F1 se má vrátit degradace pneumatik, jaká byla v roce 2011

První změny mají přijít už v příštím roce. Mario Isola během testů v Maďarsku potvrdil, že se i nadále směřuje k zjednodušení počtu směsí. V příštím roce by měly být jen tři: měkká, střední a tvrdá. O barevném označení ještě rozhodnuto nebylo.

Z technického hlediska bude směsí více. Pirelli pak nominuje pro daný závod různé tvrdosti (jako tomu je dnes), ale nejměkčí směsi v daném víkendu budeme říkat měkká, druhé nejměkčí střední atd. Měkká směs tak může být v různých závodech různě tvrdá.

Michelin zvažuje návrat do F1. Utká se s Pirelli?

Michelin zvažuje návrat do F1. Utká se s Pirelli?

Další změny 

Další změny mají přijít v následujících letech. FIA vypsala nové výběrové řízení. V roce 2020 má dodavatel vyrobit 13palcové pneumatiky, o rok později to mají být už 18palcové. Dojde také ke zrušení zahřívacích dek a změnit se má i degradace.

  • Tvrdá pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 22 % závodní vzdálenosti. 
  • Střední pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 18 % závodní vzdálenosti.  a být o cca 1,2 s rychlejší než tvrdá.
  • Měkká pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 10 % závodní vzdálenosti a být o 2,2 s rychlejší než tvrdá.

Závod na průměrném okruhu by pak mohl vypadat akto:

  • 1x střední směs + 1x tvrdá směs = 1 zastávka
  • 1x měkká směs + 2x střední směs = 2 zastávky
  • 3x měkká směs + 1x střední směs = 3 zastávky

„Analyzujeme čísla pro degradaci,“ řekl Isola, kterého cituje RaceFans. „Jsou poměrně vysoká. Než budeme reagovat, snažíme se s kluky v Miláně provést nějaké simulace, abychom pochopili, čeho s těmito čísly dosáhneme. Pravděpodobně to není daleko od let 2011, 2012. Děláme srovnání, abychom to pochopili.“

Isola také uvedl, že narýsovat požadované degradace je jedna věc, ale realita pak může vypadat jinak. Týmy se pochopitelně budou snažit degradaci co nejvíce minimalizovat. Pomohou jim také jezdci úpravou jízdního stylu apod.

„Musíme položit na stůl všechny tyto aspekty, abychom pochopili, jaký je konečný výsledek. Není moc snadné to predikovat bez podpory konkrétních čísel.“

Diskuze (22) Další článek: GP2 engine! Alonso inspiroval tvůrce hry F1 2018
12:59 | Logan Sargean v tréninku F2 jako první pokřtil zdi v Džiddě. Jezdec ok, červené vlajky.
2. prosince | V Saúdské Arábii bude v roli safety caru a medical caru opět Aston Martin. Tentokrát však nebude mít britskou závodní zelenou ale světlejší odstín inspirovaný vlajkou Saúdské Arábie.
2. prosince | Šéf Williamsu Jost Capito měl pozitivní test na covid-19 a víkendu v Saúdské Arábii se tak nezúčastní.
2. prosince | Aston Martin potvrdil, že došlo k menšímu požáru v odsávacím systému jeho aerodynamického tunelu.

GP Saúdské Arábie 2021

Pátek 3. prosince 2021
1. trénink Hamilton
2. trénink 18.00–19.00
Sobota 4. prosince 2021
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 5. prosince 2021
Závod 18.30