Do F1 se má vrátit degradace pneumatik, jaká byla v roce 2011

V oblasti pneumatik nás čeká v nejbližších letech řada změn.
Do F1 se má vrátit degradace pneumatik, jaká byla v roce 2011

První změny mají přijít už v příštím roce. Mario Isola během testů v Maďarsku potvrdil, že se i nadále směřuje k zjednodušení počtu směsí. V příštím roce by měly být jen tři: měkká, střední a tvrdá. O barevném označení ještě rozhodnuto nebylo.

Z technického hlediska bude směsí více. Pirelli pak nominuje pro daný závod různé tvrdosti (jako tomu je dnes), ale nejměkčí směsi v daném víkendu budeme říkat měkká, druhé nejměkčí střední atd. Měkká směs tak může být v různých závodech různě tvrdá.

Michelin zvažuje návrat do F1. Utká se s Pirelli?

Michelin zvažuje návrat do F1. Utká se s Pirelli?

Další změny 

Další změny mají přijít v následujících letech. FIA vypsala nové výběrové řízení. V roce 2020 má dodavatel vyrobit 13palcové pneumatiky, o rok později to mají být už 18palcové. Dojde také ke zrušení zahřívacích dek a změnit se má i degradace.

  • Tvrdá pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 22 % závodní vzdálenosti. 
  • Střední pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 18 % závodní vzdálenosti.  a být o cca 1,2 s rychlejší než tvrdá.
  • Měkká pneumatika má mít 2 s degradaci dosaženou při 10 % závodní vzdálenosti a být o 2,2 s rychlejší než tvrdá.

Závod na průměrném okruhu by pak mohl vypadat akto:

  • 1x střední směs + 1x tvrdá směs = 1 zastávka
  • 1x měkká směs + 2x střední směs = 2 zastávky
  • 3x měkká směs + 1x střední směs = 3 zastávky

„Analyzujeme čísla pro degradaci,“ řekl Isola, kterého cituje RaceFans. „Jsou poměrně vysoká. Než budeme reagovat, snažíme se s kluky v Miláně provést nějaké simulace, abychom pochopili, čeho s těmito čísly dosáhneme. Pravděpodobně to není daleko od let 2011, 2012. Děláme srovnání, abychom to pochopili.“

Isola také uvedl, že narýsovat požadované degradace je jedna věc, ale realita pak může vypadat jinak. Týmy se pochopitelně budou snažit degradaci co nejvíce minimalizovat. Pomohou jim také jezdci úpravou jízdního stylu apod.

„Musíme položit na stůl všechny tyto aspekty, abychom pochopili, jaký je konečný výsledek. Není moc snadné to predikovat bez podpory konkrétních čísel.“

Další článek: GP2 engine! Alonso inspiroval tvůrce hry F1 2018

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10