Do F1 by se mohlo po čtvrt století vrátit aktivní zavěšení

Aktivní zavěšení kol řízené elektronikou proslavil na začátku 90. let Williams, brzy ale bylo zakázáno. V roce 2021 by se mohlo vrátit.
Do F1 by se mohlo po čtvrt století vrátit aktivní zavěšení

Formule 1 zvažuje, že se do F1 od roku 2021 vrátí aktivní zavěšení, které bylo zakázáno na konci roku 1993. Podle webu ReceFans se o tématu diskutovalo v pátek v Monaku během setkání mezi FIA, Liberty a týmy.

Jednou z nevýhod, která asi napadne každého, jsou vyšší náklady. V tomto případě by ale zavedení aktivního zavěšení náklady naopak snížilo. Jednalo by se totiž o jednu ze standardizovaných komponent. Zavěšení by vyráběl externí dodavatel a všechny týmy měly tedy stejné.

V roce 2021 by ve formuli 1 mohlo být více podobných standardizovaných dílů. Jednalo by se o takové části vozu, které nemají velký vliv na výkon. Už dnes jsou například standardizovány průtokoměry a také svatozář. V minulosti se diskutovalo i nad standardizací některých částí pohonné jednotky.

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

FIA chce do konce června uzavřít diskuse o pohonných jednotkách pro období po roce 2021. Diskuse o dalších aspektech ale budou probíhat ještě dalších několik měsíců.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (45) Další článek: F1 se už nebude moci spoléhat na velké peníze od okruhů, říká Wolff
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10