Do F1 by se mohlo po čtvrt století vrátit aktivní zavěšení

Aktivní zavěšení kol řízené elektronikou proslavil na začátku 90. let Williams, brzy ale bylo zakázáno. V roce 2021 by se mohlo vrátit.
Do F1 by se mohlo po čtvrt století vrátit aktivní zavěšení

Formule 1 zvažuje, že se do F1 od roku 2021 vrátí aktivní zavěšení, které bylo zakázáno na konci roku 1993. Podle webu ReceFans se o tématu diskutovalo v pátek v Monaku během setkání mezi FIA, Liberty a týmy.

Jednou z nevýhod, která asi napadne každého, jsou vyšší náklady. V tomto případě by ale zavedení aktivního zavěšení náklady naopak snížilo. Jednalo by se totiž o jednu ze standardizovaných komponent. Zavěšení by vyráběl externí dodavatel a všechny týmy měly tedy stejné.

V roce 2021 by ve formuli 1 mohlo být více podobných standardizovaných dílů. Jednalo by se o takové části vozu, které nemají velký vliv na výkon. Už dnes jsou například standardizovány průtokoměry a také svatozář. V minulosti se diskutovalo i nad standardizací některých částí pohonné jednotky.

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

FIA chce do konce června uzavřít diskuse o pohonných jednotkách pro období po roce 2021. Diskuse o dalších aspektech ale budou probíhat ještě dalších několik měsíců.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (45) Další článek: F1 se už nebude moci spoléhat na velké peníze od okruhů, říká Wolff
16. srpna | Alonso by se měl podle spekulací v následujících týdnech zúčastnit testu vozu IndyCar.
15. srpna | Podle některých spekulací oznámí McLaren v nejbližších dnech příchod Carlose Sainze.
14. srpna | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.

GP Belgie 2018

Pátek 24. srpna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 25. srpna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. srpna 2018
Závod 15.10