Do F1 by se mohlo po čtvrt století vrátit aktivní zavěšení

Aktivní zavěšení kol řízené elektronikou proslavil na začátku 90. let Williams, brzy ale bylo zakázáno. V roce 2021 by se mohlo vrátit.
Do F1 by se mohlo po čtvrt století vrátit aktivní zavěšení

Formule 1 zvažuje, že se do F1 od roku 2021 vrátí aktivní zavěšení, které bylo zakázáno na konci roku 1993. Podle webu ReceFans se o tématu diskutovalo v pátek v Monaku během setkání mezi FIA, Liberty a týmy.

Jednou z nevýhod, která asi napadne každého, jsou vyšší náklady. V tomto případě by ale zavedení aktivního zavěšení náklady naopak snížilo. Jednalo by se totiž o jednu ze standardizovaných komponent. Zavěšení by vyráběl externí dodavatel a všechny týmy měly tedy stejné.

V roce 2021 by ve formuli 1 mohlo být více podobných standardizovaných dílů. Jednalo by se o takové části vozu, které nemají velký vliv na výkon. Už dnes jsou například standardizovány průtokoměry a také svatozář. V minulosti se diskutovalo i nad standardizací některých částí pohonné jednotky.

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

FIA chce do konce června uzavřít diskuse o pohonných jednotkách pro období po roce 2021. Diskuse o dalších aspektech ale budou probíhat ještě dalších několik měsíců.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (45) Další článek: F1 se už nebude moci spoléhat na velké peníze od okruhů, říká Wolff
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.