Dnes je den zmrazení specifikace motorů, Renault v tom problém nevidí

Výrobci motorů sice musí dnes předat FIA specifikaci svých produktů pro letošní sezónu, ale pravidla umožňují dělat změny i nadále, byť za určitých podmínek, proto Renault zůstává v klidu. AKTUALIZOVÁNO
Dnes je den zmrazení specifikace motorů, Renault v tom problém nevidí

Francouzský výrobce je pořád pozadu a ani do posledních testů nenastoupil ve formě, která by stačila na závody, potvrdil to například Pastor Maldonado. Přitom dnes je den homologace pohonných jednotek, výrobci musí automobilové federaci předat konečnou specifikaci svých děl, a ta by se neměla po zbytek sezóny měnit.

Výjimku tvoří úpravy dělané s cílem zvýšit spolehlivost nebo snížit náklady, které budou i nadále možné se svolením FIA. Renault počítá s tím, že ji využije. "Když se podíváte na minulých šest let, myslím, že jsme skončili s osmiválcem, který měl 95 procent jiných dílů než na začátku (homologace)," připomněl provozní šéf Renaultu F1 Rémi Taffin. "Pro nás to bude stejné."

"Zítra (v pátek) předložíme svoji specifikaci pro Melbourne, předložíme všechny potřebné specifikace a dokumenty. Pokud budeme mít další problémy, podstoupíme stejný proces jako dřív."

Dá se ovšem očekávat, že změny budou dělat postupně všichni výrobci, protože žádný z nich nemůže dnes říct, že má svoji jednotku vyladěnou do stavu, se kterým by mohl být spokojený pro zbytek roku.

Vývoj motorů se znovu otevře mezi sezónami, než se znovu na sezónu 2015 uzavře. Každým rokem bude ale prostor pro změny menší, než dojde k úplnému zmrazení jako u osmiválců.

Aktualizace
Podle Auto Motor und Sport Renault požádal o odklad homologace o dva nebo tři měsíce. Museli by s ním ale souhlasit všichni konkurenti. Jednání probíhají.

Diskuze (28) Další článek: Pirelli měří teplotu pneumatik pomocí samolepících teploměrů
10:48 | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.