Red Bull Racing se vrátil na pole position zásluhou Sebastiana Vettela a jeho nejrychlejšího kola na Šakiru. Druhý nejlepší byl Hamilton, třetí Webber.
Q1 - Kovalainen vyřazuje Schumachera
První část kvalifikace přinesla velké překvapení, top týmy podcenily čas, který bude potřebný na postup, a většina z nich nevyslala své jezdce na trať v posledních minutách, aby své časy vylepšili. Doplatil na to Michael Schumacher, který v závěru v garáži jen bezmocně sledoval, jak Heikki Kovalainen překonává jeho čas. Mercedes po první části ovšem tvrdil, že Schumacher znovu nevyjel kvůli problémům se zadním křídlem.
Že Mercedes nebyl sám, kdo situaci podcenil, dokazuje skutečnost, že 17. Kovalainen měl těsně před sebou Hamiltona, Buttona a Alonsa. Nejlepší čas úvodní části zajel Pérez na měkčí směsi. Mezi top týmy použili měkčí pneumatiky jen jezdci Ferrari.
Nepostoupili: Schumacher, Vergne, Petrov, Pic, de la Rosa, Glock a Kartykejan.
Q2 - Lotus opakuje chybu Mercedesu
Ne všichni si z první části vzali ponaučení a doplatil na to Lotus. V závěru prostřední části nechal sedět Räikkönena v garáži a Fin jen sledoval, jak se postupně propadá mimo první desítku, poslední ránu mu uštědřil týmový kolega Grosjean, který se zachránil na poslední chvíli. Za Ferrari se do první desítky znovu prosadil Alonso, Massa nikoliv.
Maldonado, který dostane penalizaci ztráty pěti míst, ve druhé části vůbec nevyjel na trať. Nejlepší čas zajel Hamilton. Druhá část byla znovu velmi vyrovnaná, prvních deset jezdců dělily jen čtyři desetiny sekundy.
Nepostoupili: Räikkönen, Kobajaši, Hülkenberg, Massa, Senna, Kovalainen a Maldonado.
Q3 - Vettel letos poprvé nejrychlejší
Na začátku poslední části vyjeli k měřeným kolům na trať jen čtyři jezdci a nejrychlejší z nich byl Hamilton. Po prvních pokusech se chopil průběžného vedení před Buttonem, Webberem a Vettelem. Druhých pokusů se zúčastnili už všichni kromě Fernanda Alonsa a Paula di Resty.
V posledních kolech Hamiltona překonali oba jezdci Red Bullu a pilot McLarenu dokázal zareagovat alespoň částečně posunem na druhé místo. První pole position sezóny tak získal Sebastian Vettel před Hamiltonem a Webberem. Hridnou kvalifikace se stal Daniel Ricciardo, který dokázal s vozem toro rosso obsadit šestou příčku za Rosbergem a Buttonem.
Startovní rošt tak má o dost jinou podobu, než se očekávalo. Favoritem byl původně Mercedes a za ním byl očekáván McLaren. Nakonec znovu vládl Red Bull, což překvapilo nejen soupeře, ale jak přiznal Christian Horner, ani samotný Red Bull takový výsledek nečekal.
GP Bahrajnu - kvalifikace
P. |
Driver |
Team |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:34,308 |
1:33,527 |
1:32,422 |
|
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:34,813 |
1:33,209 |
1:32,520 |
0,098 |
3 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
1:34,015 |
1:33,311 |
1:32,637 |
0,215 |
4 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:34,792 |
1:33,416 |
1:32,711 |
0,289 |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:34,588 |
1:33,219 |
1:32,821 |
0,399 |
6 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
1:33,988 |
1:33,556 |
1:32,912 |
0,490 |
7 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:34,041 |
1:33,246 |
1:33,008 |
0,586 |
8 |
Sergio Pérez |
Sauber-Ferrari |
1:33,814 |
1:33,660 |
1:33,394 |
0,972 |
9 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:34,760 |
1:33,403 |
- |
|
10 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:34,624 |
1:33,510 |
- |
|
11 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
1:34,552 |
1:33,789 |
|
|
12 |
Kamuj Kobajaši
|
Sauber-Ferrari |
1:34,131 |
1:33,806 |
|
|
13 |
Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes |
1:34,601 |
1:33,807 |
|
|
14 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:34,372 |
1:33,912 |
|
|
15 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
1:34,466 |
1:34,017 |
|
|
16 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
1:34,852 |
1:36,132 |
|
|
17 |
Pastor Maldonado* |
Williams-Renault |
1:34,639 |
-
|
|
|
18 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:34,865 |
|
|
|
19 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
1:35,014 |
|
|
|
20 |
Vitalij Petrov |
Caterham-Renault |
1:35,823 |
|
|
|
21 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
1:37,683 |
|
|
|
22 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
1:37,883 |
|
|
|
23 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
1:37,905 |
|
|
|
24 |
Narajn Kartykejan
|
HRT-Cosworth |
1:38,314 |
|
|
|
|
Q1 107 % |
|
1:40,380 |
|
|
|
* Ztratí 5 míst kvůli předčasné výměně převodovky