Divokou kvalifikaci na GP Bahrajnu vyhrál Sebastian Vettel

Red Bull Racing se vrátil na pole position zásluhou Sebastiana Vettela a jeho nejrychlejšího kola na Šakiru. Druhý nejlepší byl Hamilton, třetí Webber.
Divokou kvalifikaci na GP Bahrajnu vyhrál Sebastian Vettel

Q1 - Kovalainen vyřazuje Schumachera
První část kvalifikace přinesla velké překvapení, top týmy podcenily čas, který bude potřebný na postup, a většina z nich nevyslala své jezdce na trať v posledních minutách, aby své časy vylepšili. Doplatil na to Michael Schumacher, který v závěru v garáži jen bezmocně sledoval, jak Heikki Kovalainen překonává jeho čas. Mercedes po první části ovšem tvrdil, že Schumacher znovu nevyjel kvůli problémům se zadním křídlem.

Že Mercedes nebyl sám, kdo situaci podcenil, dokazuje skutečnost, že 17. Kovalainen měl těsně před sebou Hamiltona, Buttona a Alonsa. Nejlepší čas úvodní části zajel Pérez na měkčí směsi. Mezi top týmy použili měkčí pneumatiky jen jezdci Ferrari.

Nepostoupili: Schumacher, Vergne, Petrov, Pic, de la Rosa, Glock a Kartykejan.

Q2 - Lotus opakuje chybu Mercedesu
Ne všichni si z první části vzali ponaučení a doplatil na to Lotus. V závěru prostřední části nechal sedět Räikkönena v garáži a Fin jen sledoval, jak se postupně propadá mimo první desítku, poslední ránu mu uštědřil týmový kolega Grosjean, který se zachránil na poslední chvíli. Za Ferrari se do první desítky znovu prosadil Alonso, Massa nikoliv.

Maldonado, který dostane penalizaci ztráty pěti míst, ve druhé části vůbec nevyjel na trať. Nejlepší čas zajel Hamilton. Druhá část byla znovu velmi vyrovnaná, prvních deset jezdců dělily jen čtyři desetiny sekundy.

Nepostoupili: Räikkönen, Kobajaši, Hülkenberg, Massa, Senna, Kovalainen a Maldonado.

Q3 - Vettel letos poprvé nejrychlejší
Na začátku poslední části vyjeli k měřeným kolům na trať jen čtyři jezdci a nejrychlejší z nich byl Hamilton. Po prvních pokusech se chopil průběžného vedení před Buttonem, Webberem a Vettelem. Druhých pokusů se zúčastnili už všichni kromě Fernanda Alonsa a Paula di Resty.

V posledních kolech Hamiltona překonali oba jezdci Red Bullu a pilot McLarenu dokázal zareagovat alespoň částečně posunem na druhé místo. První pole position sezóny tak získal Sebastian Vettel před Hamiltonem a Webberem. Hridnou kvalifikace se stal Daniel Ricciardo, který dokázal s vozem toro rosso obsadit šestou příčku za Rosbergem a Buttonem.

Startovní rošt tak má o dost jinou podobu, než se očekávalo. Favoritem byl původně Mercedes a za ním byl očekáván McLaren. Nakonec znovu vládl Red Bull, což překvapilo nejen soupeře, ale jak přiznal Christian Horner, ani samotný Red Bull takový výsledek nečekal.

GP Bahrajnu - kvalifikace

P. Driver Team Q1 Q2 Q3 Ztráta
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:34,308 1:33,527 1:32,422
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:34,813 1:33,209 1:32,520 0,098
3 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:34,015 1:33,311 1:32,637 0,215
4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:34,792 1:33,416 1:32,711 0,289
5 Nico Rosberg Mercedes 1:34,588 1:33,219 1:32,821 0,399
6 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:33,988 1:33,556 1:32,912 0,490
7 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:34,041 1:33,246 1:33,008 0,586
8 Sergio Pérez Sauber-Ferrari 1:33,814 1:33,660 1:33,394 0,972
9 Fernando Alonso Ferrari 1:34,760 1:33,403 -
10 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:34,624 1:33,510 -
11 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:34,552 1:33,789

12 Kamuj Kobajaši
Sauber-Ferrari 1:34,131 1:33,806

13 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:34,601 1:33,807

14 Felipe Massa Ferrari 1:34,372 1:33,912

15 Bruno Senna Williams-Renault 1:34,466 1:34,017

16 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:34,852 1:36,132

17 Pastor Maldonado* Williams-Renault 1:34,639 -


18 Michael Schumacher Mercedes 1:34,865


19 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:35,014


20 Vitalij Petrov Caterham-Renault 1:35,823


21 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:37,683


22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:37,883


23 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:37,905


24 Narajn Kartykejan
HRT-Cosworth 1:38,314



Q1 107 %
1:40,380


* Ztratí 5 míst kvůli předčasné výměně převodovky

Další článek: Komentář: Bahrajn i F1 potřebují, aby britští novináři zklidnili svou hysterii