Divákům musíme nabídnout zábavu také mimo F1, přiznávají okruhy

Cílem je přilákat ženy a děti.
Motor Sport Business fórum v Monaku představuje příležitost probrat obchodní aspekty formule 1 a debaty se účastní také zástupci okruhů. Ti sice říkají, že si vzájemně nekonkurují, ale přiznávají, že se musí o diváky postarat lépe než doposud.

"Diváci jsou pro nás velmi důležití, zvlášť když je hlavním zdrojem našich příjmů prodej vstupenek," řekl ředitel okruhu v Sepangu Razlan Razali pro Autosport. "Takže jak je dostaneme k nám na okruh, aby se dívali na závody, jako je formule 1 nebo MotoGP? Musíme pro ně udělat více a nabídnout jim další věci mimo závody."

Podle Razaliho se musí závodní víkendy stát zábavou pro celou rodinu.

"Nabídli jsme interaktivní aktivity s jezdci F1 a MotoGP, ale teď musíme přijít na to, jak na okruh dostaneme přítelkyně a ženy. Jak zajistíme, že se přijdou dívat na závod? Musíme se zabývat aktivitami pro děti, koncerty pro masy, aby si užily více než jen závody."

Nový standard v oblasti okruhů letos nastavilo Abú Zabí. Ředitel Yas Mariny Richard Cregan ale dodal, že na lepší zábavě pro diváky musí pracovat všichni.

"Máme příležitost si teď sednout a vytvořit obchodní model, jenž dá dohromady věci, které přitáhnou pozornost spotřebitelů," řekl. "Je to o rodinách, o tom, že se jednotlivci budou vracet a mít zážitky."

Architekt John Rhodes ze společnosti, která pracuje na modernizaci Silverstonu, připomněl, že se nesmí zapomínat ani na atraktivitu samotných závodů. Tratě by měly jezdcům nabízet možnosti k předjíždění.
Další článek: Kandidátku Lotusu vede Trulli, o Villeneuva tým zájem nemá