Týmy chtějí poskytovat informace nejen o strategiích.
Asociace týmu formule 1 dospěla na základě průzkumů veřejného mínění ke konkrétním závěrům, jak televizním divákům zpříjemnit sledování přenosů ze závodů. Týmy se chtějí fanouškům více otevřít a poskytnou jim informace, které byly doposud tajné.
"Historicky je formule 1 shromáždění tajných společností a my jsme nebyli schopni spolupracovat, abychom sdíleli informace. Je zajímavé, jak se fanoušci zajímají o technologie, taktiky a strategie a my jim tyto informace neposkytujeme," řekl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh.
Týmy vyslyšely přání fanoušků a zároveň se inspirovaly v jiných sportech, aby konkretizovaly své návrhy na poskytování rozšířených informací. Již v letošní sezóně by každá stáj měla před závodem zveřejnit údaje o množství paliva svých jezdců.
Hlavní změny by však měly přijít v roce 2010. Přímé přenosy by prostřednictvím grafiky mohly divákům nabídnout analýzy rozestupů mezi jezdci v návaznosti na množství paliva, srovnání jezdeckých stop při průjezdu zatáčkami, předpovědi zastávek v boxech, či například detailnější analýzy incidentů.
"Samozřejmě, někteří fanoušci chtějí hlavně vidět souboje mezi týmy a v současnosti jich je málo, v budoucnu jich možná bude ještě méně. Ale hlavně chcete, aby se v sobotou a v neděli odpoledne na trati sportovalo, chcete, abychom spolupracovali a poskytovali informace, abychom uvolnili všechny přenosy vysílaček," uvedl Whitmarsh.
V případě rádiových přenosů se jedná skutečně o zlom, protože to tradičně bývaly právě týmy McLaren a Ferrari, kdo své vysílání během závodů šifroval a obecně dělal se vším nejvíce tajností.
Zvláštní místo v návrzích FOTA pak zaujímají zastávky v boxech, jejichž nejlepší provedení má být bodově odměněno. Během zastávek by navíc měla být monitorována výkonnost každého mechanika zvlášť.
V obecné rovině pak týmy chtějí v roce 2010 více spolupracovat na společných předváděcích jízdách pro diváky a jiných programech, mezi které by mohla patřit i společná prezentace nových vozů.
"Myslím, že tento sport fanouškům umožní, aby se více zapojili, aby do něj pronikli, pochopili ho a užili si ho," dodal Whitmarsh.
Kromě vylepšených televizních přenosů v roce 2010 chtějí týmy zavést některé změny již letos. Formule 1 by médiím měla poskytovat více informací, týmy by měly dát televizním stanicím k dispozici své mluvčí a vylepšení se dotknou i webů týmů a samotné FOTA. Stranou nezůstanou ani jezdci, kteří by měli mít každý víkend vyhrazený čas pro povinné autogramiády s fanoušky.