Diváci budou mít přehled o použití zadních křídel, uklidňuje FIA

Diváci budou mít přehled o použití zadních křídel, uklidňuje FIA

Technický delegát FIA Charlie Whiting je přesvědčený o tom, že diváci nebudou zmateni dopady nastavitelných zadních křídel. O jejich používání budou dobře informováni.

Nastavitelná zadní křídla mají jezdcům pomáhat při předjíždění, nikoliv jim zaručit úspěšný předjížděcí manévr. Tak vidí letošní novinku FIA. Během závodů budou jezdci moci sklopit horní díl zadního křídla a navýšit maximální rychlost vozu, aby předjeli soupeře, více například zde.

Jako problém z hlediska diváků se může jevit skutečnost, že jezdec smí křídlo použít jen na části jedné rovinky a pouze v případě, že na soupeře ztrácí méně než sekundu. Ztráta bude měřena v zatáčce před danou rovinkou a pokud budou splněny všechny podmínky, elektronika informuje jezdce o možnosti použít zadní křídlo a zhruba 600 metrů před koncem rovinky mu jeho použití také umožní.

"Není důvod předpokládat, že budou diváci zmateni," řekl Whiting. "Používání křídla je prosté a na trati budou značky (čáry), které vymezí místo, kde se měří ztráta na soupeře, a místo, kde můžou jezdci systém použít. Navíc vysílací společnosti dostanou signál pokaždé, když je systém aktivovaný, a divákům se to zobrazí na obrazovkách."

FIA také podnikla kroky, aby umožnila jezdcům překonat případné chyby řídící elektroniky, jež umožňuje použití křídla jen při splnění stanovených podmínek.

"Napsali jsme ten software tak, aby jezdec mohl systém obejít, kdyby například přestalo fungovat měření ztráty na soupeře," vysvětloval Whiting. "Bude to moci využít jen v případě, kdy tým dostane instrukci od ředitele závodu. Za zneužití budou udělovány těžké tresty."

Automobilová federace však zatím definitivně neuzavřela pravidla týkající se zadních křídel a stále si nechává prostor pro úpravu podmínek ještě před prvním závodem. "V posledních testech jsme získali všechny potřebné informace a v následujících dnech tu uděláme. Týmy o tom následně informujeme," potvrdil Whiting.

Své závěry si pak FIA zřejmě ověří na začátku prvního závodního víkendu. "Jednali jsme o tom, ale žádné rozhodnutí zatím nepadlo. Den před prvním tréninkem projednáme s týmy možnost využití části prvního tréninku v Melbourne," dodal technický delegát FIA.

Doporučujeme

Články odjinud