Diskuse o budoucích motorech pokračují. Red Bull navrhuje standardizaci

Ve formuli 1 pokračují diskuse o pohonných jednotkách, které uvidíme od sezóny 2021.
Diskuse o budoucích motorech pokračují. Red Bull navrhuje standardizaci

Nové pohonné jednotky mají být především levnější, ale také generovat lepší zvuk.

Zatím to vypadá, že se F1 zbaví rekuperace tepelné energie. MGU-H tedy zmizí. Na druhou stranu základní architektura zůstane zachována. Měli bychom mít šestiválec. Místo velké turbíny by ale mohlo být biturbo. Cílem je dostat výkon kolem 1000 koní. Elektromotory by navíc mohly poskytovat extra výkon pro předjíždění.

Mercedes navrhuje nasadit systém pro rekuperaci kinetické energie také na přední nápravu. Argumentem proti je však vyšší hmotnost, se kterou F1 zápasí už v současné době. 

Red Bull podle Auto Motor und Sport navrhuje poměrně rozsáhlou standardizaci – KERSu, baterie i turba. S podobným návrhem samozřejmě automobilky nesouhlasí. Vedl by téměř až k jednotnému motoru. Helmut Marko to ale hájí tím, že podle výpočtů Red Bullu by takový motor bylo možné vyvinout za 25 milionů euro, což si mohou dovolit i menší nezávislí výrobci. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Brawn: Omezování aerodynamiky není správná cesta

13:08 | K dotazům: W Series vysílá Sport 1 / 2. F1 TV Pro zatím ne (v programu to není).
13:06 | Delta nedelta, v Silverstonu bude 100 % fanoušků.
23. června | Ještě je to trochu daleko, ale pro závodní víkend se očekávají nižší teploty (kolem 24 °C) a hlavně déšť.
22. června | Nico Hülkenberg se oženil. Vzal si dlouholetou přítelkyni Egle Ruskyte.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00