Diskuse o budoucích motorech pokračují. Red Bull navrhuje standardizaci

Ve formuli 1 pokračují diskuse o pohonných jednotkách, které uvidíme od sezóny 2021.
Diskuse o budoucích motorech pokračují. Red Bull navrhuje standardizaci

Nové pohonné jednotky mají být především levnější, ale také generovat lepší zvuk.

Zatím to vypadá, že se F1 zbaví rekuperace tepelné energie. MGU-H tedy zmizí. Na druhou stranu základní architektura zůstane zachována. Měli bychom mít šestiválec. Místo velké turbíny by ale mohlo být biturbo. Cílem je dostat výkon kolem 1000 koní. Elektromotory by navíc mohly poskytovat extra výkon pro předjíždění.

Mercedes navrhuje nasadit systém pro rekuperaci kinetické energie také na přední nápravu. Argumentem proti je však vyšší hmotnost, se kterou F1 zápasí už v současné době. 

Red Bull podle Auto Motor und Sport navrhuje poměrně rozsáhlou standardizaci – KERSu, baterie i turba. S podobným návrhem samozřejmě automobilky nesouhlasí. Vedl by téměř až k jednotnému motoru. Helmut Marko to ale hájí tím, že podle výpočtů Red Bullu by takový motor bylo možné vyvinout za 25 milionů euro, což si mohou dovolit i menší nezávislí výrobci. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (32) Další článek: Brawn: Omezování aerodynamiky není správná cesta
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10