Diskuse o budoucích motorech pokračují. Red Bull navrhuje standardizaci

Ve formuli 1 pokračují diskuse o pohonných jednotkách, které uvidíme od sezóny 2021.
Diskuse o budoucích motorech pokračují. Red Bull navrhuje standardizaci

Nové pohonné jednotky mají být především levnější, ale také generovat lepší zvuk.

Zatím to vypadá, že se F1 zbaví rekuperace tepelné energie. MGU-H tedy zmizí. Na druhou stranu základní architektura zůstane zachována. Měli bychom mít šestiválec. Místo velké turbíny by ale mohlo být biturbo. Cílem je dostat výkon kolem 1000 koní. Elektromotory by navíc mohly poskytovat extra výkon pro předjíždění.

Mercedes navrhuje nasadit systém pro rekuperaci kinetické energie také na přední nápravu. Argumentem proti je však vyšší hmotnost, se kterou F1 zápasí už v současné době. 

Red Bull podle Auto Motor und Sport navrhuje poměrně rozsáhlou standardizaci – KERSu, baterie i turba. S podobným návrhem samozřejmě automobilky nesouhlasí. Vedl by téměř až k jednotnému motoru. Helmut Marko to ale hájí tím, že podle výpočtů Red Bullu by takový motor bylo možné vyvinout za 25 milionů euro, což si mohou dovolit i menší nezávislí výrobci. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Brawn: Omezování aerodynamiky není správná cesta

11:05 | Nezapomeňte, že závod dnes začíná už ve 13:10.
10:59 | Nehoda ve F2, která po osmi kolech ukončila závod. Jezdci jsou ok... odkaz
10:53 | Další změny převodovky a další penalizace. Albon klesne o pět míst na 15. pozici.
10:48 | Závod F2 nakonec nebyl restartován. Vyhrál Kuan-jü Čou před Mazepinem a Schumacherem.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod Bottas